Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

De borstkas van Kurdy ziet er ook niet echt normaal uit. Maar de inkleuring blijft wel goed. Je ziet wel dat het werk is van iemand die echt wel kan tekenen, maar te lijden heeft van een of andere aandoening.

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Dan zal hij toch nog eens goed naar het werk van Egon Schiele moeten kijken! Dat is van een heel ander niveau volgens mij.

Ik was vroeger ook een groot Hermann fan. Maar wat hij hier aanbiedt is in mijn ogen rotzooi.

Het doet pijn om hem zo achteruit te zien gaan.

Hij heeft net een nieuwe Franstalige strip uit (een Jeremiah geloof ik) Die cover doet ook weer pijn aan de ogen.

Vergeleken met de covers die Frank Miller (58) tegenwoordig tekent, valt alles wat Hermann doet nog heel goed mee.

http://io9.com/dc-lets-frank-miller-draw-supermans-penis-for-dark-knig-1734799042?utm_campaign=socialflow_io9_facebook&utm_source=io9_facebook&utm_medium=socialflow

Link naar reactie

Vergeleken met de covers die Frank Miller (58) tegenwoordig tekent, valt alles wat Hermann doet nog heel goed mee.

http://io9.com/dc-lets-frank-miller-draw-supermans-penis-for-dark-knig-1734799042?utm_campaign=socialflow_io9_facebook&utm_source=io9_facebook&utm_medium=socialflow

 

Naar mijn mening is dat niet te vergelijken.

Frank Miller tekent half realistisch, half karikaturaal.

Hermann probeert realistisch te tekenen, maar hij kan het niet meer.

Ooit was Hermann voor mij de grootste van allemaal.

Link naar reactie
Ooit was Hermann voor mij de grootste van allemaal.

 

Je mag iemand met zo'n carrière niet beoordelen op zijn laatste werk. Hermann is nog steeds die man die die fantastische strips heeft gemaakt. Dat het nu allemaal een beetje minder is (maar nog steeds stukken beter dan heel wat andere tekenaars), is jammer, maar doet niets af aan zijn vroegere werk.

Link naar reactie

Je mag iemand met zo'n carrière niet beoordelen op zijn laatste werk. Hermann is nog steeds die man die die fantastische strips heeft gemaakt. Dat het nu allemaal een beetje minder is (maar nog steeds stukken beter dan heel wat andere tekenaars), is jammer, maar doet niets af aan zijn vroegere werk.

Hermann heeft inderdaad een aantal pareltjes gemaakt. Zijn tekeningen van tegenwoordig doen pijn aan mijn ogen en aan mijn hart.

We staan er allemaal voor hoor...Achteruitgaan... Potloodtekeningen maken kan ik nog probleemloos. Maar inkten niet. Ik heb geen vaste hand meer. heb dat eigenlijk nooit gehad ook...Maar gelukkig heb ik Steven De Rie! :e002:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hermann heeft inderdaad een aantal pareltjes gemaakt. Zijn tekeningen van tegenwoordig doen pijn aan mijn ogen en aan mijn hart.

We staan er allemaal voor hoor...Achteruitgaan... Potloodtekeningen maken kan ik nog probleemloos. Maar inkten niet. Ik heb geen vaste hand meer. heb dat eigenlijk nooit gehad ook...Maar gelukkig heb ik Steven De Rie! :e002:

Dus het ligt in feite niet aan algehele fysieke achteruitgang...?

Link naar reactie

Dus het ligt in feite niet aan algehele fysieke achteruitgang...?

Fijne motoriek en zicht zijn twee van de dingen die bij het ouder worden vlug achteruitgaan. Laat dat nu net de dingen zijn die een tekenaar nodig heeft.

Sommige tekenaars lossen dat op met medewerkers, andere gaan steeds groter werken om hun bibberlijntjes te verbergen (Charles Schulz van Peanuts bijvoorbeeld), andere stoppen met werken, en nog anderen leveren werk af dat terug op het niveau van hun begindagen staat (ik ken zo massa's voorbeelden). Je kan als stripmaker met een beetje geluk een héél lange carrière hebben (ik denk nu bijvoorbeeld aan Roger Leloup die op zijn 80ste nog steeds op hetzelfde niveau zit als decennia geleden), maar ooit houdt het op. Niets aan te doen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daar ben ik het wel mee eens, maar stilaan mag men toch beginnen rekening houden met medische innovaties die de levenskwaliteit drastisch op peil kunnen houden en aanzienlijk verbeteren. De "ooit" kan wel eens opgeschoven worden naar een tijdstip waar niet direkt een jaartal of tijdshoeveelheid aan te koppelen  valt...

Link naar reactie

De jeugd moet wat meer respect aangeleerd worden.

Dit heb ik twee weken geleden aangetroffen in hartje Brussel

(Dit is bij het Anneessens plein... Het is uiteraard weggegooid geld om een stripmuur te maken in een wijk waar respect voor westerse cultuur niet echt bovenaan het lijstje staat... Al vind ik het nog dwazer om stripmuren te maken die starten op vloerhoogte....).:

 

post-442-0-47475600-1444726482_thumb.jpg

 

Ooit was het zo:

 

post-442-0-90138000-1444726508_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...