esteban² Posted June 17, 2021 Posted June 17, 2021 Tell me what's your flava ! Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
esteban² Posted June 17, 2021 Author Posted June 17, 2021 De ijskarretjes weerklinken weer volop in de straten ... Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van deze verraderlijke dikmakers, maar in de zomer is het toch moeilijk hieraan te weerstaan. Zeker wanneer ze allerlei nieuwe smaken gaan lanceren. Hier kan je mij alvast altijd plezier mee doen: Wil ik dringend eens proeven: (maar bestaat al niet meer?) Niet mijn ding: Sorbet-achtige toestanden en schepijs met fruitsmaak. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Aleksandr Posted June 17, 2021 Posted June 17, 2021 pistache is wel leuk maar als je wil weten of ze echt goed ijsroom verkopen moet je een simpel bolletje vanille proberen Quote
Tanuki Posted June 18, 2021 Posted June 18, 2021 De écht goeie hier in de streek komen ofwel van de Roma, ofwel van 't Boerenijsje. En dan maakt het eigenlijk weinig uit welke smaken er op 't wafeltje gaan. Uit het diepvriesvak zijn er twee of drie die ik best lekker vind. Salted caramel, banana split en rum rozijnen. Origineel waren deze van hetzelfde merk, maar blijkbaar produceren ze nu enkel nog huismerken? Quote
esteban² Posted June 18, 2021 Author Posted June 18, 2021 Salted Caramel, dat is bij mij sowieso een winner. Deze onlangs geproefd. Wel speciaal, die vuil-roze chocolade. Maar ik kon de smaak daarvan niet thuisbrengen, wat is dat nu eigenlijk, ruby? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Lük Bey Posted June 18, 2021 Posted June 18, 2021 Die Ruby is lekker, ze hebben ook een nieuwe caramelsmaak, 'Double Gold Caramel Billionnaire', zeer fijn. Doch het beste (commerciële) ijs is dit: Als je ooit in Amerika bent, ga even een Ralph's (supermarkt, heten soms anders, afhankelijk van de staat) en treat yourself. Quote https://www.facebook.com/lukbey
esteban² Posted June 18, 2021 Author Posted June 18, 2021 Van die laatste nog nooit gehoord. M'n zal Amerika tot bij mij moeten brengen, vrees ik. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
kbellon Posted June 18, 2021 Posted June 18, 2021 5 uren geleden, Lük Bey zei: Die Ruby is lekker, ze hebben ook een nieuwe caramelsmaak, 'Double Gold Caramel Billionnaire', zeer fijn. Deze wil ik al even proeven. TV-reclame heeft zo zijn effect blijkbaar (maar nee, ijs met caramel zou ik sowieso proeven. Zonder de reclame had ik gewoon niet van het bestaan geweten Quote
esteban² Posted June 20, 2021 Author Posted June 20, 2021 Eigenlijk vind ik deze beter dan Magnum. Maar ondertussen niet meer standaard bij Aldi, merk ik. Net als de grote LeGrand frisco's. Jammer. Ik weet dat Magnum zo'n beetje de koning onder de merken is, maar járen geleden is er eens gesleuteld aan de smaak van 't ijs op zich en sindsdien vind ik dat nogal flets. Bij de Double-exemplaren (jam-jam) zat vroeger ook meer vulling tussen beide chocoladelagen. En onderstaande (Aldi) vind ik eigenlijk ook beter dan die van Lotus. 't Enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat ze in 't midden een beetje naar 't stokje smaken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted June 20, 2021 Posted June 20, 2021 Ik consumeer bitter weinig ijscrème. De onstabiele viscositeit ervan heeft er iets mee te maken. Quote
esteban² Posted June 20, 2021 Author Posted June 20, 2021 Dan zal je 't al zeker niet hebben voor wat mijn moeder en zus thuis altijd deden: ijs uitscheppen en dan 20 seconden in de microgolfoven. Why? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tanuki Posted June 21, 2021 Posted June 21, 2021 9 uren geleden, esteban² zei: Why? Vroeger werd er industrieel geen glycerine toegevoegd aan ijskreem. Als je 'in mijnen tijd' een liter ijs uit de diepvriezer haalde moest je een half uur wachten voor die enigszins te scheppen was. Mogeljk stamt hun gebruik nog uit die tijd. Quote
esteban² Posted June 21, 2021 Author Posted June 21, 2021 Leuk weetje. Maar daar heeft het hier thuis niets mee te maken, ze vinden het gewoon veel leuker als die bollen al half gesmolten zijn. Ik denk dan: Dat smelt al snel genoeg van zichzelf hoor. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Lichtman Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 Mokka ! Die probeer ik altijd eerst, er zit soms veel verschil tussen maar als je een goeie te pakken hebt ... hmmmmm . Quote
Peter Motte Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 plastic vanille Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Hamirubi Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 9 minuten geleden, Peter Motte zei: plastic vanille I see what you did there! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
esteban² Posted July 11, 2021 Author Posted July 11, 2021 Geproefd. Damn. De creme op zich is nogal flauw, maar het omhulsel is overheerlijk. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Recommended Posts