Ga naar inhoud

🍦 Ice Cream - What's your flava?


Recommended Posts

De ijskarretjes weerklinken weer volop in de straten ... Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van deze verraderlijke dikmakers, maar in de zomer is het toch moeilijk hieraan te weerstaan.  Zeker wanneer ze allerlei nieuwe smaken gaan lanceren. 

 

Hier kan je mij alvast altijd plezier mee doen:

 

image.png.5a8f103d7dd8d81949130d0c2892cf64.png

 

Wil ik dringend eens proeven: (maar bestaat al niet meer?)

 

image.thumb.png.c131f83cfe6adc37716f9cbbd8c5d844.png

 

Niet mijn ding:

Sorbet-achtige toestanden en schepijs met fruitsmaak.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De écht goeie hier in de streek komen ofwel van de Roma, ofwel van 't Boerenijsje. En dan maakt het eigenlijk weinig uit welke smaken er op 't wafeltje gaan.
Uit het diepvriesvak zijn er twee of drie die ik best lekker vind. Salted caramel, banana split en rum rozijnen.
Origineel waren deze van hetzelfde merk, maar blijkbaar produceren ze nu enkel nog huismerken?
afbeelding.png
afbeelding.png

Link naar reactie
5 uren geleden, Lük Bey zei:

Die Ruby is lekker, ze hebben ook een nieuwe caramelsmaak, 'Double Gold Caramel Billionnaire', zeer fijn.

 

5846312.jpg

 

 

 

 

 

Deze wil ik al even proeven. TV-reclame heeft zo zijn effect blijkbaar (maar nee, ijs met caramel zou ik sowieso proeven. Zonder de reclame had ik gewoon niet van het bestaan geweten

 

Link naar reactie

image.thumb.png.f16850a376d1f7880e4cd6ee337c62bc.png

Eigenlijk vind ik deze beter dan Magnum.  Maar ondertussen niet meer standaard bij Aldi, merk ik.  Net als de grote LeGrand frisco's.  Jammer.  Ik weet dat Magnum zo'n beetje de koning onder de merken is, maar járen geleden is er eens gesleuteld aan de smaak van 't ijs op zich en sindsdien vind ik dat nogal flets.  Bij de Double-exemplaren (jam-jam) zat vroeger ook meer vulling tussen beide chocoladelagen.

 

En onderstaande (Aldi) vind ik eigenlijk ook beter dan die van Lotus.
image.thumb.png.999c4d5cc32bebc9f32f47ef5b979e89.png
't Enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat ze in 't midden een beetje naar 't stokje smaken.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:


Why?

 

Vroeger werd er industrieel geen glycerine toegevoegd aan ijskreem. Als je 'in mijnen tijd' een liter ijs uit de diepvriezer haalde moest je een half uur wachten voor die enigszins te scheppen was. Mogeljk stamt hun gebruik nog uit die tijd.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...