cartoonesk Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 Hallo, allemaal. Wat denken jullie ervan als ik af en toe een korte strip uit mijn archief hier zou plaatsen? Strips die (om een of andere reden) niet in mijn nieuwe boek "Voorheen Zookie" (uitgeverij Bonte) staan. Hier is een voorbeeld. groetjes. Quote Link to comment
Daan Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 Leuk! Monty Python is ook een leuke referentie. Ik vind de half-pipe wel erg gevaarlijk, die gaat verder dan verticaal en lijkt gemaakt om je nek op te breken! Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 21, 2021 Author Share Posted September 21, 2021 21 minuten geleden, Daan zei: Ik vind de half-pipe wel erg gevaarlijk, die gaat verder dan verticaal en lijkt gemaakt om je nek op te breken! Bij François is het z'n been/voet! Quote Link to comment
cinco Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 Laat maar komen, die strips uit dat archief! Ik bekijk meestal wel wat mensen hier op het forum posten van eigen materiaal, ook al zet ik er niet altijd reacties bij. Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 1 uur terug, cinco zei: Laat maar komen, die strips uit dat archief! Ik bekijk meestal wel wat mensen hier op het forum posten van eigen materiaal, ook al zet ik er niet altijd reacties bij. Idem ditto! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
alexjodo Posted September 21, 2021 Share Posted September 21, 2021 Eentje uit mijn archief Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 22, 2021 Author Share Posted September 22, 2021 Bedankt, @cinco en @Hamirubi , de voorraad is niet onuitputtelijk maar ik kan wel wat verhaaltjes met jullie delen. @alexjodo Grappig! Best okay, die tekening, ik heb wel slechtere tekeningen op stripbeurzen gemaakt, zag ik tot mijn schaamte op LastDodo. Van Johan Kuiff had ik best wat grappen getekend maar helaas vond ik die originelen niet meer allemaal terug want ik had ze best in mijn boek willen hebben. Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 22, 2021 Author Share Posted September 22, 2021 De geschiedenis van de strip! Quote Link to comment
TDPB Posted September 22, 2021 Share Posted September 22, 2021 1 uur geleden, cartoonesk zei: De geschiedenis van de strip! Ik ben extreem blij met mijn pagina van The Katzenjammer Kids/The Captain and the kids die hier boven mijn computer hangt. Het blijft toch een belangrijk deel van de stripgeschiedenis, maar in tegenstelling tot wat de Nederlandse wikipedia zegt, worden er jammer genoeg al sinds 2006 geen nieuwe afleveringen meer gemaakt. Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 22, 2021 Author Share Posted September 22, 2021 6 minuten geleden, TDPB zei: Ik ben extreem blij met mijn pagina van The Katzenjammer Kids/The Captain and the kids die hier boven mijn computer hangt. Het blijft toch een belangrijk deel van de stripgeschiedenis, maar in tegenstelling tot wat de Nederlandse wikipedia zegt, worden er jammer genoeg al sinds 2006 geen nieuwe afleveringen meer gemaakt. Het is ook een oude strip, TDPB, nog van toen ik op de middelbare school zat. Ik had mijn info vooral uit het boek Wordt Vervolgd presenteert. Quote Link to comment
TDPB Posted September 22, 2021 Share Posted September 22, 2021 1 uur terug, cartoonesk zei: Het is ook een oude strip, TDPB, nog van toen ik op de middelbare school zat. Ik had mijn info vooral uit het boek Wordt Vervolgd presenteert. Ik kon de datum niet lezen. Maar in dat geval heb ik niets gezegd Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 22, 2021 Author Share Posted September 22, 2021 Maakt niet uit. Om precies te zijn, is het een strip uit 1991. Quote Link to comment
kbellon Posted September 22, 2021 Share Posted September 22, 2021 Op 21/9/2021 om 19:28, cinco zei: Laat maar komen, die strips uit dat archief! Ik bekijk meestal wel wat mensen hier op het forum posten van eigen materiaal, ook al zet ik er niet altijd reacties bij. +1. Bekijk alles wel sowieso een keer Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 22, 2021 Share Posted September 22, 2021 1 uur terug, kbellon zei: +1. Bekijk alles wel sowieso een keer +2, hé @kbellon! Juist is juist. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
kbellon Posted September 22, 2021 Share Posted September 22, 2021 45 minuten geleden, Hamirubi zei: +2, hé @kbellon! Juist is juist. Om het in thema van een recent onderwerp op het forum te beantwoorden. Het is inderdaad +2 Mi scusi Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 27, 2021 Author Share Posted September 27, 2021 Dank je. Ik heb foto's van een kennis genomen als basis voor het figuur, omdat ik hem iets realistischer wilde, dan wat ik gewoonlijk teken. Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 28, 2021 Author Share Posted September 28, 2021 (bijna) waar gebeurd. Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 29, 2021 Author Share Posted September 29, 2021 Naar een songtekst van Jimi Hendrix. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 11, 2021 Author Share Posted October 11, 2021 Heer de vliegen. Deze verstripping van de bekende roman was een project dat helaas onder invloed van kritiek werd afgebroken. Ik toon het toch omdat ik vooral het eerste hoofdstuk toch mooi gelukt vind. Wordt vervolgd... Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 Hoofdstuk 2. Wordt vervolgd... Quote Link to comment
Daan Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Hé, geen kleur meer?... Knap werk om hier een strip van te maken, een flinke uitdaging. Ik moet die roman toch ook maar eens herlezen! Lang geleden. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 Zoals gezegd dus niet afgemaakt. Er volgt nog een gedeelte van hoofdstuk 3. Aan de ene kant jammer dat ik het niet heb afgemaakt, aan de andere kant, dan had ik wel een paar wrede scenes moeten tekenen! Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 Hoofdstuk 3. (daarna is het aan jullie om de roman te lezen als je wil weten hoe het verder gaat ) Quote Link to comment
Hamirubi Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 J.P. en Zerial? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cartoonesk Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 Twee personen die op het forum van stripster (waar ik deze strip publiceerde) hooghartig commentaar hadden gegeven. Dat ik geen recht had deze strip te maken. Maar daar wil ik het verder niet over hebben... Later weer een nieuw verhaaltje. groetjes. Quote Link to comment
TDPB Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 34 minuten geleden, cartoonesk zei: Dat ik geen recht had deze strip te maken. Als het puur om auteursrechten gaat, klopt dat natuurlijk wel. Je kan niet zomaar een roman die niet in het publieke domein zit beginnen bewerken. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 13, 2021 Author Share Posted October 13, 2021 18 uren geleden, TDPB zei: Als het puur om auteursrechten gaat, klopt dat natuurlijk wel. Je kan niet zomaar een roman die niet in het publieke domein zit beginnen bewerken. Dat begrijp en begreep ik maar ik dacht dat het wel kon omdat ik er geen geld mee verdiende. Zie het als een kunstproject, een experiment, een "kijken hoe ver ik kan gaan totdat iemand kritiek geeft", een eerbetoon aan een prachtig verhaal. Het heeft jarenlang zonder problemen op stripster gestaan. Ik had ook altijd een strip willen maken van Wachten op Godot maar dat zal ik dan maar laten. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 19, 2021 Author Share Posted October 19, 2021 De oorsprong van mijn avatar/profielfoto! Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Vervolg van vorige strip (eerder op een ander topic geplaatst maar goed, ik vind hem wel leuk nog steeds). Quote Link to comment
CBP2 Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 Erg Leuk Cartoonesk! Ziet er goed uit. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Dank je! Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 1, 2021 Author Share Posted November 1, 2021 (Reclame!) Dit is dus mijn nieuwe stripboek! De titel is Voorheen Zookie. 104 pagina's, hardcover, redelijk groot formaat, strips in zwart-wit. Het is een bundeling van gagstrips en korte verhalen van 1993 tot nu. Uitgegeven door Uitgeverij Bonte! Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 14, 2021 Author Share Posted December 14, 2021 Ik had eens een strip van Jasper in vier afleveringen (strookjes) in de krant. Enthousiast had ik toen deze langere strip in afleveringen getekend maar helaas is die nooit geplaatst. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 12, 2022 Author Share Posted January 12, 2022 Strip in het Frans. Getekend voor lereb maar daar is toen niets mee gedaan. Ik had het dan maar in mijn stripblad Zen geplaatst. Quote Link to comment
Recommended Posts