Ga naar inhoud

Derib


Daan

Recommended Posts

Op eerste zicht zou je denken dat het twee verschillende reeksen zijn (vanwege verschillende tijdsperiodes) maar vanwege die eerste integrale uit 2007 lijkt het alsof het wel bij elkaar hoort. Misschien kan iemand anders een beter antwoord geven.

 

Ik heb niet alle reeksen van Derib compleet maar ik vind hem wel een fantastisch tekenaar. Dit boek is een van mijn favoriete boeken!

 

derib.jpg

Link naar reactie
18 uren geleden, sanderg zei:

Nooit iets van gelezen - het leek me altijd nogal zweverig (net als Cosey waar ik - bijzonder genoeg- wel heel veel van heb staan maar zelden herlees..). 

Zijn die Derib strips echt de moeite?

Derib is wel een zielsverwant van Cosey. Ze zijn ook beiden uit Zwitserland. Je vraag vind ik lastig te beantwoorden maar het is in ieder geval allemaal prachtig getekend. De meeste reeksen van Derib zijn vooral in het westerngenre. De reeks Buddy Longway heeft in ieder geval met Thorgal gemeen dat de personages ook ouder worden. En dat was toen nog niet zo gebruikelijk in strips.

 

tintin derib 2.jpg

Link naar reactie
29 minuten geleden, cartoonesk zei:

Derib is wel een zielsverwant van Cosey. Ze zijn ook beiden uit Zwitserland. Je vraag vind ik lastig te beantwoorden maar het is in ieder geval allemaal prachtig getekend. De meeste reeksen van Derib zijn vooral in het westerngenre. De reeks Buddy Longway heeft in ieder geval met Thorgal gemeen dat de personages ook ouder worden. En dat was toen nog niet zo gebruikelijk in strips.

 

tintin derib 2.jpg

Deze afbeelding ziet er in elk geval prachtig uit.. 

Link naar reactie
Op 3/11/2021 om 20:48, Suske zei:

Dit album is ook de moeite vind ik:

372786778_Deribavontuur.thumb.jpg.912ebc4987eb4abeb4067852f595c442.jpg

 

Ja! Met de Ahlalaas! Die had ik heel vaak uit de bibliotheek geleend. Helaas nooit gekocht.

 

Op 4/11/2021 om 08:57, Ambreville zei:

Buddy Longway was zowat de eerste serie denk ik die echt een continuiteit tussen de verhalen kende. Toch blijf ik het einde jammer vinden. Dat had open gelaten mogen zijn.

 

Ik had Buddy Longway wat uit het oog verloren dus de laatste albums heb ik niet. Gelieve dus niet het einde te verklappen. Wie weet lees ik die ontbrekende albums nog wel eens. Dank U.

Link naar reactie
1 hour ago, cartoonesk said:

 

Ja! Met de Ahlalaas! Die had ik heel vaak uit de bibliotheek geleend. Helaas nooit gekocht.

 

 

Ik had Buddy Longway wat uit het oog verloren dus de laatste albums heb ik niet. Gelieve dus niet het einde te verklappen. Wie weet lees ik die ontbrekende albums nog wel eens. Dank U.

Ik denk dat het al 20 jaar geleden is. Dat is striphistorie. Dus als je het niet wil weten moet je maar snel bij lezen, vragen het daarover niet te hebben is veel te laat.

Je gaat er sowieso niet blij mee zijn. Ik kan je ook al verklappen dat aan het einde van Kuifje en de Picarros ze terugvliegen en er weinig veranderd lijkt te zijn voor de rest.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Op 22/5/2023 om 09:46, cartoonesk zei:

Weet iemand de titel van de nieuwste Yakari? Eentje die door iemand anders dan Job geschreven is. Ik dacht dat die vertaald was maar ik kan het niet vinden. Alvast bedankt!

Edit : ik heb het al gevonden. Er zijn vier albums in de reeks De nieuwe avonturen van Yakari.

Ik heb ze alle vier besteld bij de plaatselijke boekhandel! Ik ben benieuwd. Vind ik een leuke strip maar tijdens het verschijnen van de oorspronkelijke reeks ben ik het wat uit het oog verloren dus heb ik niet alle albums.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...