Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ja ik vind dat van Stuvio dan ook toch wel een pak onschuldiger. Ik wil wel benadrukken dat ik zeker geen probleem heb met Yeagle zijn tekeningen maar dat is wel duidelijk erotisch getint terwijl dat van Stuvio niet was. Wat ik mij afvraag, zijn er mensen die tegen pedofilie zijn (en laat me duidelijk zijn, ikzelf vind pedofilie ook echt onacceptabel) maar wel graag op vrouwen geilen die zich als een jong en sexy schoolmeisje verkleden? Want dat is toch zoiets heel populair bij mannen en toch zijn er veel mensen tegen pedofilie, of zeggen ze dat en is pedofilie op zich stiekem wel een fantasie?

Link naar reactie

Ja ik vind dat van Stuvio dan ook toch wel een pak onschuldiger. Ik wil wel benadrukken dat ik zeker geen probleem heb met Yeagle zijn tekeningen maar dat is wel duidelijk erotisch getint terwijl dat van Stuvio niet was. Wat ik mij afvraag, zijn er mensen die tegen pedofilie zijn (en laat me duidelijk zijn, ikzelf vind pedofilie ook echt onacceptabel) maar wel graag op vrouwen geilen die zich als een jong en sexy schoolmeisje verkleden? Want dat is toch zoiets heel populair bij mannen en toch zijn er veel mensen tegen pedofilie, of zeggen ze dat en is pedofilie op zich stiekem wel een fantasie?

 

Hoe kom je daarbij ?

Link naar reactie

Ik mag het hopen van niet, want je (= Lav) hebt daar toch echt een punt vind ik. Al zijn er natuurlijk wel meer seksuele voorkeuren te bedenken die je dan kan gaan interpreteren als verdoken vormen van euh, tja, wat eigenlijk allemaal. Best wel glad ijs, gelukkig is dat deze dagen toepasselijk.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Je hebt gelijk stilte, je kan het ook ver gaan zoeken maar ik vind het toch wel interessant om bij stil te staan. Je hebt ook mensen die geilen op een compleet naakte schaamstreek of zich aangetrokken voelen door mensen die er androgyn uitzien. Ik heb er zeker geen bezwaar op maar vraag me af waar voor hun meestal de grens zou liggen tussen bvb een volwassen en volgroeide vrouw en een tiener of vinden sommigen van hun tieners (en/of jonger) fysiek aantrekkelijk en weerhouden ze zich gewoon vanwege morele bezwaren?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is een lastig parket hé. Vanaf 14 jaar kunnen meisjes er al eens iets minder onschuldig gaan uitzien en zich ook daarnaar gedragen. Op zich is daar niks mis mee.

Maar mannen die zich aangetrokken voelen tot zo'n meisjes....

 

Die androgyne personen, we spreken dan over volwassen personen hé. Nogal een verschil tussen een tienermeisje die nog niet helemaal volwassen is.

Link naar reactie

 

Die androgyne personen, we spreken dan over volwassen personen hé. Nogal een verschil tussen een tienermeisje die nog niet helemaal volwassen is.

 

Ja maar waarom vind je dat, vanwege hun karakter? Ik heb het hier puur over fysiek aangetrokken tot iets te zijn en je hebt natuurlijk volwassen vrouwen (en mannen, mensen in het algemeen gewoon) die zich kinderachtig gedragen en omgekeerd.

 

Ik vraag me ook af of het veel te maken zou hebben met onschuld en naïviteit, neem nu Yeagle's tekening weer als voorbeeld. Ik vind dat het een ongelooflijk grote Lolita factor heeft (en snap het echt niet als je dat niet ziet) maar de grote borsten verwijzen uiteraard naar vruchtbaarheid en dus ook een rijpe vrouw. Het is waarschijnlijk die onschuld en naïviteit dat ze uitstraalt dat ze er zo kinderlijk uitziet (vb blik en kapsel) en niet zozeer haar fijn lichaampje (en pas op, ze hoeft daarom zeker niet persé braaf te zijn, zie ook naar lollipop chainsaw)

Link naar reactie

Ik stel me de vraag of je niet een onderscheid moet maken tussen het fysieke en mentale. Een man die er enkel fysiek op geilt, maar het morele besef heeft dat een meisje van 14 echt wel niet kan, en dus louter opteert voor een volwassen vrouw die zich - bereidwillig - zo kleedt... tja, het is toch nog net iets anders als ie dan ook nog eens verlangt dat ze zich net als een 14-jarige zou gaan gedragen. Want dan lijkt het "morele" besef het niet met een 14-jarige zelf te doen toch net iets teveel ingegeven door wat de maatschappij en wetgeving van hem verlangt, niet? Natuurlijk open je daarmee ook weer de hele discussie over maatschappelijke normen,...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volgens mij heeft de natuur iets ingebouwd dat mensen niet van te jonge mensen gaan houden. Ik weet dat van die puberende meisjes serieus kunnen stinken. Ofwel ligt dat aan mijn neus. Hetzelfde is in ieder geval aan de gang bij familieleden, broer/zus/moeder/etc. Meestal vind je die mensen ook niet lekker ruiken.

 

Dat klopt. Om incest tegen te gaan.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

gelukkig kan je niet gestraft worden om je fantasieën. ... er zou een veel grotere overbevolking in de gevangenissen zijn ;)

 

Zelfs als die fantasieën daadwerkelijk worden uitgevoerd wordt er bijna niet gestraft. Vangheluwe iemand?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja maar waarom vind je dat, vanwege hun karakter? Ik heb het hier puur over fysiek aangetrokken tot iets te zijn en je hebt natuurlijk volwassen vrouwen (en mannen, mensen in het algemeen gewoon) die zich kinderachtig gedragen en omgekeerd.

 

Ik vraag me ook af of het veel te maken zou hebben met onschuld en naïviteit, neem nu Yeagle's tekening weer als voorbeeld. Ik vind dat het een ongelooflijk grote Lolita factor heeft (en snap het echt niet als je dat niet ziet) maar de grote borsten verwijzen uiteraard naar vruchtbaarheid en dus ook een rijpe vrouw. Het is waarschijnlijk die onschuld en naïviteit dat ze uitstraalt dat ze er zo kinderlijk uitziet (vb blik en kapsel) en niet zozeer haar fijn lichaampje (en pas op, ze hoeft daarom zeker niet persé braaf te zijn, zie ook naar lollipop chainsaw)

 

Grotendeels vanwege het niet volwassen zijn.

Link naar reactie

Volgens mij heeft de natuur iets ingebouwd dat mensen niet van te jonge mensen gaan houden. Ik weet dat van die puberende meisjes serieus kunnen stinken. Ofwel ligt dat aan mijn neus. Hetzelfde is in ieder geval aan de gang bij familieleden, broer/zus/moeder/etc. Meestal vind je die mensen ook niet lekker ruiken.

Dat klopt. Om incest tegen te gaan.

 

 

oei en ik vind dat mijn moeder lekker riekt :e010:

Maar volgens mij komt dat door haar zeep/parfum, dan zal het wel geen probleem zijn zeker? :P

Link naar reactie

gelukkig kan je niet gestraft worden om je fantasieën. ... er zou een veel grotere overbevolking in de gevangenissen zijn ;)

 

Niet alleen dat maar soms heb je ook dromen die je liever niet hebt, of in ieder geval toch niet bewust voor zou kiezen (enfin, ik heb die toch en veronderstel dat ik echt niet de enige ben)

 

Ik denk wel dat duistere fantasieën goed zijn. Een mens is volgens mij van nature grotesk maar kan dit wel voor een deel overwinnen om tot een betere leefomstandigheid te komen (niet alleen voor zichzelf maar ook op vlak van een maatschappij, een beetje zoals het discussie eerder op dit forum over hoe je naar universele waarden zou moeten streven). Helemaal onderdrukken is echter fout en onnatuurlijk, vandaar dat fantasieën mij wel normaal en zelfs gezond lijken en het is ook goed om daar een uitlaatklep voor te vinden die niet grensoverschrijdend is, bvb; je amuseren met horrorfilms of een "foute" strip/comic lezen.

Als iemand bvb een tekening maakt van een man die vermoord wordt wil dat niet zeggen dat die echt iemand wil vermoorden.

 

Ik denk dat deze 2 quotes hier goed bij passen

 

Elsschot (fragment uit Het Huwelijk)

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, een ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren

 

Rob Schrab (introductie Johnny The Homicidal Maniac: The Director's Cut van Jhonen Vasquez)

There's a little monster inside all of us, a little wolf-faced monkey that needs to be satiated. As people, we musn't ignore that monster. If we do, we cheat ourselves. We deny an emotion, a feeling [...] to deny nature is to deny life. Now that you've committed murder in your dream world, relax. Take a deep breath, give your monster a high five and put him away. You've just used an evil fantasy to keep you civilized and sane [...] And when a person lies to themselves, there is less chance for spiritual growth. More likely, their monster will step out of the Dreamworld and into the Realworld. That's how a society gets messy. Lots of neglected, hungry monsters

 

Hij geeft hier moord als een voorbeeld maar het kan natuurlijk ook iets zoals pedofilie zijn (wat dan ook wel een interessante discussie is, vanaf wanneer is pedofilie een ziekte, wanneer je zo'n fantasieën relatief bewust maakt of wanneer je ze niet onder controle hebt en ze wil omzetten in een echte daad?). Er zijn geen gemakkelijke regels om met moraal te leven, er is ook niets echt zwart-wit. Ik denk dat de balans zoeken iets heel essentieel is en denk dus ook dat mensen die games, horrorfilms, groteske kunstenaars enz gevaarlijk vinden ook heel onstabiel.

Link naar reactie

Tja, universele waarden, moraal... wat is de maatschappij eigenlijk om dat te bepalen hé? Ik wordt net aangetrokken door mensen die zich er volledig buiten plaatsen, gewild of ongewild. Net dat trekt me zo aan in bijvoorbeeld outsider kunst. Ik zie het gewoon als een andere manier om naar de wereld te kijken, helemaal niet slechter dan de manier opgelegd door de maatschappij. Wie weet, misschien zitten zulke mensen net in een volgend/hoger niveau, zien ze verbanden die waarvoor de meesten blind blijven? Het maakt zulke mensen echt ongelooflijk fascinerend, maar dat wil nog niet zeggen dat je hun daden steeds kan goedkeuren (en dan heb ik het ook over pakweg een seriemoordenaar,...). Uiteindelijk zitten we allen met een zeker normenbesef, al dan niet gelijklopend met het maatschappelijke, en beoordelen we toch binnen dat eigen kader. Maar het kan nooit kwaad daar net buiten te willen speuren.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Je hebt ook mensen die geilen op een compleet naakte schaamstreek of zich aangetrokken voelen door mensen die er androgyn uitzien. Ik heb er zeker geen bezwaar op maar vraag me af waar voor hun meestal de grens zou liggen tussen bvb een volwassen en volgroeide vrouw en een tiener of vinden sommigen van hun tieners (en/of jonger) fysiek aantrekkelijk en weerhouden ze zich gewoon vanwege morele bezwaren?

 

Nu overdrijf je toch wel. En wat dan met vrouwen die hun okselharen wegscheren? Of vrouwen die liever een man zonder baard hebben? Is dat ook een stil verlangen naar een jonger knaapje?

Link naar reactie

Nu overdrijf je toch wel. En wat dan met vrouwen die hun okselharen wegscheren? Of vrouwen die liever een man zonder baard hebben? Is dat ook een stil verlangen naar een jonger knaapje?

 

Ik weet het niet, is dat?

 

Ik geef gerust toe dat het overdreven is hoor Mask, ik zeg niet dat het allemaal noodzakelijk een verband heeft met elkaar, ik vind het gewoon interessant om er eens bij stil te staan, ik stel graag dingen in vraag zeker als het gaat over een bepaalde grens tussen iets. Ik had ooit eens van iemand gehoord dat vrouwen die op kale mannen vallen zonder baard en al te veel lichaamshaar een onverzadigbare kinderwens zouden hebben (in zoverre dat ze dus ook van hun partner een kind zouden willen maken) al denk ik persoonlijk ook dat het nogal vergezocht is.

Maar het is zeker niet zo dat omdat ik zoiets in vraag stel dat ik er persé een extreme mening over heb ofzo

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

Ik had ooit eens van iemand gehoord dat vrouwen die op kale mannen vallen zonder baard en al te veel lichaamshaar een onverzadigbare kinderwens zouden hebben (in zoverre dat ze dus ook van hun partner een kind zouden willen maken) al denk ik persoonlijk ook dat het nogal vergezocht is.

 

 

Klinkt nogal Freudiaans...

Link naar reactie

Doet me eraan denken. Laatst zat er op de trein een dame iets uit een zakje te eten. Ik weet niet wat het was, maar ze nam het één voor één uit het zakje, stak het in haar mond, deed "krak", gooide iets weg in een vuilzakje, en knabbelde dan wat. Na een half uur begon dat luidruchtig gekraak zeer irriterend te werken op mijn gestel en was alle respect voor de dame in kwestie verdwenen.

Link naar reactie

Ja, Mask heeft een sterk verhaal om later aan de kleinkinderen te vertellen. Als ze hem tegen dan nog niet geëuthaniseerd hebben, welteverstaan.

 

De nodige clausule in mijn privé fonds waarin al mijn bezittingen zijn ondergebracht is voorzien, zodat de kans hierop vrij klein is.

Link naar reactie

Soms voel ik me nogal zenuwachtig en ik vermoed dat de cafeïne deels verantwoordelijk is voor mijn oorsuizingen (heb er al bijna 3 jaar last van, de ene dag meer dan de andere).

Ik zou meer voor 'stress' gaan als 't over oorsuizingen gaat, maar ik heb geen idee of jij dat hebt, natuurlijk. (Ooit eens voorgehad dat mijn oren zo extreem gevoelig stonden, dat het ruisen van de bladeren als overvliegende helicopters klonk.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...