Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Die jonge snaken. Toen ik aan mijn duizendste post was, was alles veel beter.

 

Gefeliciteerd met je 16de en je duizendste trouwens :)

Bedankt. Nu maar een paar jaartjes erbij en ik mag eindelijk sociaal aanvaard klagen over jeugd.

 

Ik word droef als ik me bedenk dat Chimi het triumviraat nooit heeft mogen aanschouwen.

Ik heb triumviraat moeten opzoeken. Vergeef me mijn ongeletterdheid.

Link naar reactie

Jezus, als je dat nu al erg vindt wens ik je op latere leeftijd nog veel succes :P

Het is niet enkel de zinloosheid van verjaardagen, het is ook een reminder dat we alweer een jaar verder zijn. Gebeurtenissen waarvan ik dacht dat ze recent waren gebeurd zijn alweer een jaar oud. Alsof alle tijd uit mijn vingers slipt en ik er niks mee doe.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

U boekt vooruitgang. Ik doe het ook. Al vrij lang zelfs.

Kijk, ik ga een voorbeeld geven:

"belastingen zijn diefstal."

Velen zijn daardoor beledigd, mogelijks werken - enfin, "werken" :e005: - ze bij de roverheid en zijn ze afhankelijk van andermans arbeid, tijd en energie.

Maar ja. Stel je voor dat ik mij zou moeten gaan bezighouden met de gedachte: "eau jee, ambtenaren zullen zich gekwetst voelen vanwege mijn uitspraken...":e007:

Hoeveel keer horen we wel niet hoe naïevelingen denigrerende uitspraken doen over zelfstandigen en mensen met vermogen zoals: "zelfstandigen zijn allemaal egoïstische smeerlappen en kwaadaardige fraudeurs."

Of: "tekenaarkes hebben het wel gemakkelijk: al wat ze moeten doen is op hun lui gat zitten en wat krabbelen op papier en dan daar hoge prijzen voor vragen...en dan nog krijsen dat ze veel belasting moeten betalen..."

Link naar reactie

Onlangs moest ik naar een klerenwinkel om enkele nieuwe broeken te kopen. Ik koos mij één uit die me aanstond, zonder dat ik doorhad dat die hetzelfde was als degene die ik op dat moment aanhad.

 

Gelukkig heeft iemand mij hier op tijd aan herinnerd, en heb ik nus dus drie dezelfde broeken maar elk in een andere kleur. :D

Link naar reactie
 countryandtown: Henry Rollins – “I try to spend less than an hour a year buying clothes. There’s a Supply Sergeant (store) down the street where they have Levi’s, Dickies, army pants…all that kind of stuff. I go in there and it’s a place where a guy can just point and go, ‘I’ll put that one on and that one on, oh, they fit? I guess I’m done shopping for this year.’ I wear them until they fall off and then I go and buy them again. 

 

 

Zo shop ik ook ongeveer, ik koop er gelijk een stuk of 2 a 3 van die cargobroeken als ze passen. :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zo shop ik ook ongeveer, ik koop er gelijk een stuk of 2 a 3 van die cargobroeken als ze passen. :D

Die neiging heb ik ook. Zodra je een paar bottines of sneakers, broeken voor ogen hebt, die passen, dan wil ik er direkt verschillende paren. Hoef ik niet altijd terug of opnieuw gaan zoeken naar een kledingstuk dat lekker zat of er goed uitzag, maar waarvan je er maar 1 stuk hebt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nee dat mag niet volgens de overheid. Volgens mij wel, maar ik ben geen overheid.

De overheid doet al lastig wanneer je bij leven een stuk grond onroerend goed schenkt. Zelfs die manier van overdracht is niet geheel vrij.

Nochtans - maar ja, dat ben ik dan weer - is het niets anders dan zoals ik bijv. een boek, enkele cd's of enkele hardcovers die ik dubbel heb, zou schenken aan jou, Stuvio. Gewoon overdracht van materie tussen 2 personen op vrijblijvende basis.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Geld in cash, daar kan misschien nog iets mee gedaan worden. Alhoewel, indien de overledene alles op rekeningen en in beleggingen had staan is dat complete vermogen geregistreerd. Wanneer men dan het elektronische geld omzet in cash en dat mooi verdeeld, zonder aan te geven, kan men via de centrale bank alle bankaire data opvragen en zien dat er omzettingen zijn gebeurd. En cash afhalingen.

Nu is het wachten tot er een paar betweters weer zullen komen aanzetten met: "Daarom moet cash verboden worden."

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dus je mag, ik zeg maar iets, 10 miljoen euro zomaar schenken aan je broer, zus, kind, neef, vriend... en hetzelfde met grond en onroerend goed...zonder dat je daarop iets moet betalen?

Link naar reactie

Misschien ligt het aan mij maar ik blijf het toch dwaas vinden dat je moet bij betalen om met je fiets en/of je hond de trein te nemen. K, een fiets neemt extra plaats in maar 5 euro is toch belachelijk? Ook voor een hond moet je al 2,50 betalen per rit, het is een hond in hemelsnaam!

 

In NL kost dat 7,50. Ik heb daar geen problemen mee, een fiets neemt de plek in van minstens 2-3 reizigers. Wat ik wel raar vind is dat vouwfietsen (de vlamingen noemen dat dus plooifietsen) gratis mee mogen. Een onverstandig geplaatste vouwfiets is een hinderpaal in de trein !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...