Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Het probleem met de meeste hedendaagse komieken (om niet te zeggen alle) is dat het allemaal op zo een platvoerse manier gebracht wordt, en in die zin vind ik dat ook allemaal nogal gemakkelijk. Bij elke kak dat ze zeggen, begint het publiek te lachen. Hoe platter hoe liever.

Als je dan bvb nog eens naar een Toon Hermans of zo kijkt, dat is toch wel van een veel hoogstaander niveau dan onze hedendaagse komieken vind ik.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het probleem met de meeste hedendaagse komieken (om niet te zeggen alle) is dat het allemaal op zo een platvoerse manier gebracht wordt, en in die zin vind ik dat ook allemaal nogal gemakkelijk. Bij elke kak dat ze zeggen, begint het publiek te lachen. Hoe platter hoe liever.

Als je dan bvb nog eens naar een Toon Hermans of zo kijkt, dat is toch wel van een veel hoogstaander niveau dan onze hedendaagse komieken vind ik.

Ergens heb je wel gelijk dat een hoop komieken al snel vervallen in enkel maar heelder avondvullende programma's ten berde te brengen die handelen over het op een platvloerse manier hebben van onderbroekenhumor doorspekt met scatologie.  Wat in feite getuigt van weinig improvisatiekwaliteit en op veilige piloot spelen.

 

Wat nog steeds geen argument is om te "sensibiliseren" ( wat een godverdomsch lullig kuteufemisme is dat nou weer, wordt meestal ook altijd gebruikt door het groepje betweterige moraalridders die zich altijd ergens geëngageerd moeten voelen ) en over te gaan tot de wet in te schakelen, ijveren voor censuur via de politiek om komieken te weren of shows af te gelasten.

 

En verder:

 

 

Gisteren een gesprek gehad met meerdere mensen waarin er tot mijn verbazing werd vermeld dat "komieken geen grappen over seks, geweld, geloof etc. mogen maken en ook niet mochten vloeken." wat op veel instemming kon rekenen. Het jaagt mij angst aan dat er zoveel mensen (zowel jong als oud) zoveel "onkuise" zaken uit hun leven willen verwijderen en niet willen erkennen dat het de realiteit is.

 

Lijken me allemaal zaken die vrij makkelijk op een niet platvloerse manier kunnen behandeld worden en ook op een interessante manier gebracht worden. Waaruit we kunnen concluderen dat er toch wel heel wat groepen lamlendige patsers van bedenkelijk allooi hier ergens ten lande huizen en voor het minste op hun teentjes getrapt zijn, de realiteit niet willen erkennen of indien het handelt over politiek, ergens zelf zitten te parasiteren en te graaien waardoor de gemaakte humor eerder zwaar op de mag blijft liggen. Als hij al verteert... :e011:

 

Het is het soort volk dat te dom is om hooi te vreten, vrijwel nergens echt een gedegen mening over heeft, weinig inzicht heeft in zaken en dan wenst dat anderen zich stil houden en al zeker geen onderwerpen behandelt waarbij menig van die lieden ongemakkelijk wordt.

 

Wat dat soort volk ook graag doet is het begrip "schuld" gebruiken. "Als je dergelijke grappen maakt dan ben je medeschuldig aan het feit dat er stigmatisering, geweld, onbegrip enz...is in de maatschappij." Liefst nog met een vermanende blik erbij in een poging om hun morele inferioriteit nog eens te onderstrepen.

 

Afvoeren die hap. In de wentelwiek ermee. :e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gisteren een gesprek gehad met meerdere mensen waarin er tot mijn verbazing werd vermeld dat "komieken geen grappen over seks, geweld, geloof etc. mogen maken en ook niet mochten vloeken." wat op veel instemming kon rekenen. Het jaagt mij angst aan dat er zoveel mensen (zowel jong als oud) zoveel "onkuise" zaken uit hun leven willen verwijderen en niet willen erkennen dat het de realiteit is.

Dat zijn zo van die social justice warriors. Safespacevolk dat wil leven in een roze bubbel.

 

Daar wals ik gewoon over zoals een panzer de Ardennen binnenrolde.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Shit,fuck, piss, cunt, cocksucker, motherfucker en tits nog aan toe! En waarom is dat voor dat stelletje pilaarbijters zo'n probleem, wat was hun voornaamste argumentatie tegen "onkuise" grappen?

Heil Carlin!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is een quote van vader Eyskens.

 

Nog een leuke: wetten zijn als worsten: het is beter dat mensen niet weten hoe ze gemaakt worden.

Dat het uitgerekend sujetten zijn uit die Eyskens-clan die dergelijke uitspraken doen is helemaal niet verwonderlijk.

Link naar reactie

Gisteren was er een drink & draw in de worlds end, ik had veel spijt dat ik niet kon meedoen maar nog meer spijt dat het zo lang geleden is dat ik nog een fatsoenlijke tekening geproduceerd heb. Ik kan niet tekenen zonder dat er hond spontaan op mij begint te klimmen en haar apart zetten om wat te tekenen leek me altijd zo egoïstisch aangezien ik dat al doe als ik eens tijd wil nemen om comics te lezen. Maar verdorie, mijn handen jeuken om terug te tekenen (of toch poging tot)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...