Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

In Vlaanderen bestaat er TOAH (tijdelijk onderwijs aan huis) (voor chronisch - die veel school missen bv owv nierdialyse of langdurige - kan bv bij ASS- zieke kinderen en jongeren. Persoonlijk denk ik dat het een goede zaak is dat dergelijke systemen bestaan. Het is moedig om als jongere op een forum hier iets over te zeggen. Dus ik zou zeggen give him some slack.

Ps ik smaak Chimi's bijdragen op het forum wel.

Link naar reactie

Middelbaar was eigenlijk een vrij leuke tijd. Pas op de unief moeten beginnen blokken, dat viel in het begin zwaar tegen :e003:

 

idem

 

Middelbaar was zalig, en de laatste jaren univ ook. De eerste jaren waren parascolair tof. Een paar keer per jaar schiet ik weer wakker omdat ik dacht dat ik weer voor mijn volledige tweede zit aankeek.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het huidig schoolsysteem is hopeloos verouderd. Het dateert al van tijdens de 19e eeuw, toen men van mening was dat het individu ten dienste van de overheid moest staan, net dat ietwat meer aan kennis nodig had dan de quasi ongeletterde boer, maar niet teveel, juist voldoende om te kunnen meedraaien in de industrialisatie die volop aan de gang was.

Vandaar die rigide aanpak in het massa-onderwijs.

Als je dat vergelijkt met hoe de Grieken destijds nadachten over onderwijs en kennis vergaren...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jongens toch, een beetje respect voor de natuurlijke orde: het zijn de oude mensen (zoals Mauser) die moeten klagen, niet de jongeren. 

Jij wil je altijd profileren als een oude man. Maar ik heb daar geen behoefte aan.

 

Waarom zou Chimi geen opmerkingen mogen maken aangaande het onderwijs?

Link naar reactie

Het ergste is dat de mensen die zo'n dingen zeggen niet eens lijken te weten dat het 'gepeupel' is, en niet gepeupelte.

 

Ik heb het moeten opzoeken, maar inderdaad 'gepeupelte' is niet correct.

Mijn nederige excuses -het was er ver over.  :e011:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...