Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik heb nog nooit iets kapot gemaakt uit frustratie. Langs de andere kant kan ik meestal nog helder genoeg nadenken om mijn woede af te koelen op voorwerpen die ik nooit van mijn leven kapot krijg. Zoals het treinstation van Mol.

 

Terug OT: ik ga minderen met weed smoren.

Link naar reactie

Afgelopen weekend had in conversatie met enkele vrienden over films. Ik vermelde Robert De Niro en ze hadden geen idee wie dat was. Ik begon films van hem op te noemen en uiteindelijk vonden we toch een link, namelijk zijn rol als gay pirate in Stardust. Nu voel ik plots de nood om hun kennis te laten maken met enkele klassiekers (iets wat ik had opgegeven nadat ze Fight Club te depressief noemden).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
51 minutes ago, Chimichanga said:

Afgelopen weekend had in conversatie met enkele vrienden over films. Ik vermelde Robert De Niro en ze hadden geen idee wie dat was. Ik begon films van hem op te noemen en uiteindelijk vonden we toch een link, namelijk zijn rol als gay pirate in Stardust. Nu voel ik plots de nood om hun kennis te laten maken met enkele klassiekers (iets wat ik had opgegeven nadat ze Fight Club te depressief noemden).

Tijd voor nieuwe vrienden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Yep. Die gaan gewoon eens door de schouw met hun borstels en dan kan er bovenop de schouw een roostertje geplaatst worden zodat de vogels uw schouw niet meer kunnen kraken.

't Zijn linkse vogels. Ze kraken leegstaande schouwen. :e011:

Link naar reactie
Zojuist, Mask zei:

En hoe zit dat met dat plastiek op je kachel?

 

Nog steeds niet 100% weg, ik had een nieuw sponsje gebruikt dat speciaal in restaurants gebruikt wordt maar kreeg ook daar niet alles mee. Het allerlaatste deel wou ik laten "verdampen" met alle ramen open maar het was ondertussen niet meer koud genoeg buiten waardoor de schouw ook niet goed trok

Link naar reactie
2 minutes ago, Lav said:

Khad de gemeente van nevele gebeld en ze hebben me door verwezen naar de brandweer (misschien best want anders krijg ik een dure rekening van een schoorsteenveger?). Vanavond zullen ze langs komen

 

Die brandweer is ook niet gratis hoor.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Iets van een 70 a 80 euro. Dat was toch hetgeen ik betaalde bij diegene die mijn schouw heeft gereinigd. De vorige vroeg 150, en had niets gereinigd, enkel op het dak geklommen en wat zitten morrelen aan het bovenste gedeelte van de schouw, na een kwartier was hij klaar, inclusief zijn factuurtje opmaken en zijn hand uitsteken om zijn 150 euro in ontvangst te nemen. Wat wel een domper was voor die kerel daar hij zonder 150 euro weer mocht gaan tuffen naar Deurne. :e007:

Brandweer zal wellicht de vogels weghalen maar niet je schouw reinigen.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Lav zei:

Mijn schouw wordt ieder jaar gereinigd en gecontroleerd maar als het niet koud is trekt die gewoon minder goed dan anders

 

Dat is logisch. Warme lucht stijgt. Hoe groter het temperatuurverschil tussen uw warme schoorsteen en de koude buitenlucht, hoe beter de schouw trekt. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja hoor. Eind januari, begin februari waren er enkele dagen dat het windstil was en vrij mistig. En dan merk je wel dat er iets minder trek in de schouw is.

Link naar reactie

Brandweer is langs geweest, ze vinden de vogel niet in de schouw zelf dus hij zal vanboven ergens een nestje hebben gemaakt. Ze hebben mij aangeraden om indien ik niet van plan ben de houtkachel te gebruiken nog even te wachten want na een tijd zullen ze vanzelf wel wegvliegen en voor de winter nog eens de schoorsteenveger langs te laten komen indien er nog een nestje zit. Er lag nochtans normaal gezien een rooster op dus snap niet goed waar de vogel exact zit. De brandweer van nevele heeft zelf geen grote ladder en zou er dan een van aalter moeten laten komen en dat zou inderdaad met een kostelijk prijskaartje zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...