Ga naar inhoud

Nutteloze Mededeling Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Dat de muggen mij als walking dinner gebruiken, tot daar aan toe, maar dat die twee die mijn gezicht uitkozen per se mijn neus als hors d'oevre willen, vind ik minder leutig...

 

Ai, dan ga je weer een paar dagen moeten rondlopen in een burka. En net op 21 juli. Da's vragen voor problemen.

Link naar reactie

Iedereen kent WiFi maar wat betekent die afkorting?

 

 

 

 

Blijkbaar niet zo veel -het is een woordspeling op HiFi. Maar omdat niet iedereen daarmee kan leven is er ook een verklaring voor die Fi, helaas/gelukkig is die vrij absurd. :)

Link naar reactie

Dagobert Duck...ontsproten aan de geest van...Walt Disney...als die geen dollars heeft zitten bijeenharken en anderen op klassiek corporatistische wijze heeft zitten uitbuiten...

 

 

 

Dagobert Duck, ook wel Oom Dagobert, is een personage uit de strip Donald Duck en is een creatie uit 1947 van Carl Barks.

(bron: Wikipedia)

 

 

Nou denk ik niet dat Carl Barks een armoedzaaier was, maar toch niet van het kaliber als Walt Disney.

 

Telt dit nog wel als een nutteloze mededeling?

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Slavoj Zizek komt tot de conclusie dat alle linkse stromingen die tijdens de 20e eeuw getracht hebben alternatieven te bieden voor het kapitalisme momenteel gefaald hebben en dat het vrijemarkt kapitalisme uiterst efficient is en dit economisch model verder gezet zal worden gedurende de 21e eeuw.

Link naar reactie

"My idea is to live in a society where some invisible alienated machinery takes care of things so that I can do whatever I want – watch movies, read and write philosophical books and so on. But so I’m well aware that in all its versions radical left projects of the twentieth century came to an end and for one decade maybe we were all Fukuyamaists for the nineties."

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad, dit.

Bij links, maar ook rechts hoor, is er geen begrip van wat de mens juist drijft en wat de doelen zijn. Vandaar dat er niet ingezet wordt op baanbrekende tech. Het blijft bij Keynesiaanse modellen. Ook rechts hanteert ze. Gewoon een hoop centen stelen bij de bevolking en weer uitdelen. Aan diegene die het niet nodig hebben. En zelf de zakken vullen.  En zo blijven we rondjes draaien, crisissen hebben,... stagnatie. De vrije markt is een efficiente manier om verandering teweeg te brengen, omdat de wil van diegene die problemen ( zoals ziektes, tekortkomingen van bepaalde transporttech, onvoldoende ROI van een bepaalde energiebron, noodzaak voor betere voeding,...) herkennen en het intellect hebben om te zoeken naar oplossingen - welke onze persoonlijke levensomstandigheden weer verbetert, zoals meer beschikbare tijd - verhinderd wordt. Door wetten, tekort aan kapitaal enz...

Zowel links als rechts hebben een vorm van fatalisme in zich. De levensomstandigheden en maatschappelijk model van de 20e eeuw is blijkbaar het hoogst haalbare in deze wereld. Dus gewoon op dit niveau blijven en that's it.  Maar evolutie zit niet op deze manier in elkaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...