Ga naar inhoud

J. Rom - Force Of Gold


Kurt M.

Recommended Posts

Diefstal? Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ilegaal verkocht lijkt me stukken logischer, veel uitgeverijen drukken meer exemplaren dan oorspronkelijk gevraagd door de opdrachtgevers. Die extra exemplaren worden dan voor een dumpprijs verkocht aan een selecte groep die de strips dan verdeelt over alternatieve kanalen zoals markten en het internet. Eénmaal het album verschenen is, is daar volgend mij niets meer aan te doen. Diegene die de strip nu te koop aanbiedt is een ezel want nu kan hij een dikke boete verwachten.

Link naar reactie

Diefstal? Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ilegaal verkocht lijkt me stukken logischer, veel uitgeverijen drukken meer exemplaren dan oorspronkelijk gevraagd door de opdrachtgevers. Die extra exemplaren worden dan voor een dumpprijs verkocht aan een selecte groep die de strips dan verdeelt over alternatieve kanalen zoals markten en het internet. Eénmaal het album verschenen is, is daar volgend mij niets meer aan te doen. Diegene die de strip nu te koop aanbiedt is een ezel want nu kan hij een dikke boete verwachten.

De drukkerij moet meer exemplaren drukken omdat de boekbinder niet van de eerste keer de juiste plooi en verdeling van het blad heeft. Wat de boekbinder met het overtal doet dat hij niet gebruikt heeft daar heb je dan als uitgever drukkerij het raden naar.

Link naar reactie

uiteraard sta ik er achter dat dergelijke valsspelers geen extra platform krijgen. Dus het verwijderen van die posts had zonder vraag van de uitgeverij op goed fatsoen ook mogen gebeuren. Geen probleem daarmee.

 

Maar ik vroeg me af ...

 

Leest SU dit hier dan?  :ph34r:

 

Waarom geeft SU dan niet zelf even een reactie over de werkelijke stand van zaken?

 

En wat als je nu had gezegd, ik beroep me op vrijheid van forummening en ik verwijder de post niet. Wat was er dan gebeurd? Dan mag Bonte de nieuwe Jerom niet meer verkopen? Dan komt Wiske op zijn boterhammen plassen? Dan zien we de mods volgende week in CSI Dendermonde boven gehaald worden uit de Dender met een stapel onverkochte Wind In De Wilgen als gewicht rond hun nek?

Link naar reactie

 

Het is gewoon ook fatsoen, de hele campagne moet nog beginnen en dan is zoiets wel jammer. Die persoon weet niet eens waar het over gaat.

 

 

Het verbrodden van een dure mediacampagne misschien? Hier moet het proces van de uitgeverij niet gemaakt worden, hé? Ze zijn zelf slachtoffer en al wie er mee te maken heeft.

 

Heren, daarom dat ik ook begonnen ben met onderstaande quote.

 

uiteraard sta ik er achter dat dergelijke valsspelers geen extra platform krijgen. Dus het verwijderen van die posts had zonder vraag van de uitgeverij op goed fatsoen ook mogen gebeuren. Geen probleem daarmee.

 

En ik blijf daar achter staan.

 

Alleen, volgens mij maakt een uitgeverij zich veel sympathieker door tekst en uitleg te verschaffen. Als de uitgeverij zelf nu zegt wat jullie zeggen dan is dat toch geen probleem? Ze hoeven daar toch geen marketingcampagne voor te schenden? Gewoon effe, hey, hoor eens, er is een of andere persoon die al boekjes van ons verkoopt nog voor ze uitkomen. dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk want we willen jullie een mooie verrassing niet onthouden. We willen daarom graag in sereniteit verder communiceren en jullie nog wat laten raden om jullie plezier niet te vergallen. Er loopt een politieonderzoek, dus we hebben gevraagd om alle verwijzingen naar de verkooplink te verwijderen.

 

Allez, van mij moeten ze niet hé. En uiteraard staan ze in hun recht om de aanbieder op te sporen. Ik heb daar helemaal geen kritiek op hoor. Ik geef enkel maar mijn visie. En ik sta er helemaal achter dat dergelijke zaken niet mogen gebeuren.

Link naar reactie

Het komt erop neer dat iemand deze strip bij de drukker moet hebben bemachtigd en nu tweedehands te koop aanbiedt (momenteel hoogste bod van 150 €).  We mogen zeker geen link naar die aanbieding of een foto van het album hier plaatsen.  Spijtig genoeg is de helpdesk of klantendienst van de desbetreffende site niet zo bereikbaar of zo vlug als de moderators van De Getekende Reep :e009:

 

Tiens, inderdaad. Van 6 naar 150 :e010:

Daar klopt iets niet...

Link naar reactie

Heren, daarom dat ik ook begonnen ben met onderstaande quote.

 

En ik blijf daar achter staan.

 

Alleen, volgens mij maakt een uitgeverij zich veel sympathieker door tekst en uitleg te verschaffen. Als de uitgeverij zelf nu zegt wat jullie zeggen dan is dat toch geen probleem? Ze hoeven daar toch geen marketingcampagne voor te schenden? Gewoon effe, hey, hoor eens, er is een of andere persoon die al boekjes van ons verkoopt nog voor ze uitkomen. dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk want we willen jullie een mooie verrassing niet onthouden. We willen daarom graag in sereniteit verder communiceren en jullie nog wat laten raden om jullie plezier niet te vergallen. Er loopt een politieonderzoek, dus we hebben gevraagd om alle verwijzingen naar de verkooplink te verwijderen.

 

Allez, van mij moeten ze niet hé. En uiteraard staan ze in hun recht om de aanbieder op te sporen. Ik heb daar helemaal geen kritiek op hoor. Ik geef enkel maar mijn visie. En ik sta er helemaal achter dat dergelijke zaken niet mogen gebeuren.

Met "die persoon" bedoelde ik de verkoper, niet jou hé. :)

 

Ze zouden dat inderdaad mogen doen maar dat is hun keuze, van mij mag je alvast al aan het werk als communicatie adviseur bij Standaard.

Link naar reactie

Natte Aap, de uitgeverij werd door mijzelf ingelicht naar aanleiding van het forumbericht. Ik kreeg gisterenavond nog telefoon van hen. Ik heb hen uiteraard ook gewezen op de bron alhier en heb het initiatief genomen om de moderators aan het werk te zetten om op hun beurt hén geen last te geven want het is schadelijk voor een hele keten aan betrokkenen. Ondertussen wordt de veilingsite ook aangepakt.

Link naar reactie

Natte Aap, de uitgeverij werd door mijzelf ingelicht naar aanleiding van het forumbericht. Ik kreeg gisterenavond nog telefoon van hen. Ik heb hen uiteraard ook gewezen op de bron alhier en heb het initiatief genomen om de moderators aan het werk te zetten om op hun beurt hén geen last te geven want het is schadelijk voor een hele keten aan betrokkenen. Ondertussen wordt de veilingsite ook aangepakt.

 

goed gedaan. Merci voor de verduidelijking. En ik ben uiteraard akkoord hoor. Als je een mooie marketingcampagne hebt, wil je liever niet dat die door zoiets doorbroken wordt én bovendien is dit onrechtmatig geld verdienen. Dat hoort ook niet.

Link naar reactie

eigenlijk is Red Knight van Marvano en Grossey een voorloper van deze herwerkingen. Ik vond dat nog best te pruimen eigenlijk. Misschien Ken Broeders eens los laten gaan op een van de figuren uit het universum?

Link naar reactie

Het is niet gezegd dat die verkoper van slechte wil is. Hij heeft het misschien gewoon op een rommelmarkt gevonden. Het lot met 40 strips dat hij ook te koop aanbiedt is precies ook in een 'rommelmarktstaat' en werd ook op dezelfde dag aangeboden.

Johan De Smedt van de Standaard Uitgeverij had misschien iets subtieler kunnen zijn en op dat lot van 4O strips geboden om zo de verkoper te ontmaskeren.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

In De Morgen staat er een interview met Peter Quaghebeur (WPG België)

Hierin lees ik het volgende :

"In november brengen we een nieuwe strip uit op een oplage die groter is dan die van Amoras, waar we er 140.000 van verkochten."

De verwachtingen liggen dus zeer hoog.

Ik denk dat ze met een hoop onverkochte exemplaren gaan blijven zitten. Afgaande op wat niet mocht gezien worden is dat een heel specifiek genre en in tegenstelling met wat ik eerst dacht ga ik het dan waarschijnlijk toch niet kopen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...