Ga naar inhoud

J. Rom - Force Of Gold


Kurt M.

Recommended Posts

Wanneer Tom B de kenner van comics wil uithangen blijkt altijd weer hoe weinig hij ervan kent.  Ik ben ook benieuwd welk harnas van Iron Man het meest werd geplagieerd in jouw ogen.

 

3262.jpg

Dat lichtgevende cirkeltje op zijn borstplaat? ;-)

Link naar reactie

Tja, er zijn voor Jerom verschillende elementen uit andere Amerikaanse superhelden overgenomen (zoals Vandersteen zelf ook heeft gedaan in de jaren '60 met zijn Jerom-reeks), het is ook iets typisch voor de superheldenstrip.  Het is moeilijk, zoniet onmogelijk, om nog origineel te zijn met de krachten en outfit van een superheld.

Dat durf ik betwijfelen ;)

 

2760665-Kick-ass-movie-3.jpg

Link naar reactie

Wanneer Tom B de kenner van comics wil uithangen blijkt altijd weer hoe weinig hij ervan kent.  Ik ben ook benieuwd welk harnas van Iron Man het meest werd geplagieerd in jouw ogen.

 

 

Zèg, ik lees ook comics hoor.

Ik blijf toch vinden dat het erop lijkt, en ja, die lichtgevende cirkel helpt niet. Ik ben in ieder geval niet de enige die een overeenkomst ziet, onlangs zag ik een afbeelding van J.rom naast een afbeelding van Iron Man, ik dacht dat het in een krant was (edit: het was De Standaard die de vergelijking maakte)

Maar mijn opmerking was niet als kritiek bedoeld. Ik sprak ook helemaal niet van plagiaat. Het was een reactie op een eerdere opmerking van iemand die overeenkomsten zag met andere superhelden. Alle Superhelden hebben wel iets gemeen met andere superhelden.

Link naar reactie

Tja, er zijn voor Jerom verschillende elementen uit andere Amerikaanse superhelden overgenomen (zoals Vandersteen zelf ook heeft gedaan in de jaren '60 met zijn Jerom-reeks), het is ook iets typisch voor de superheldenstrip.  Het is moeilijk, zoniet onmogelijk, om nog origineel te zijn met de krachten en outfit van een superheld.

 

Ik vond superdupont anders een heel originele superheld !

 

Super_Dupont.jpg

Link naar reactie

Ik vraag me af of een leek ( aan wie de 'hype' voorbij is gegaan ) wel de link zal leggen met Jerom. Van de figuren van Amoras kon je direct de link leggen met Sus en Wis. J.Rom staat toch wel ver van Jerom, en als je de naam niet weet, dan denk je al gauw 'So What'. Die 'zonne'bril maakt personen al snel afstandelijker, en zorgt voor een barrière in de menselijke communicatie. 

 

Ik had als marketingbeeld niet voor het beeld van JRom als Gouden Stuntman gekozen, maar wel een combinatiebeeld van de 'held' als Jerom, en dan als J.Rom. 

 

Op Iron Man en Spiderman ( maar ook daar heb je ogen ) na, zijn de ogen wel nog steeds zichtbaar bij de bekendste superheroes.... 

 

superheroes-characters.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Het is alvast een platgetreden genre en ik hoop dat er desalniettemin iets tofs van hebben gemaakt.  Misschien dat deze strip (wanneer het zo goed is als ik hoop dat het is) nog de sprong over de Atlantische Oceaan kan maken, dat zou wat zijn... 

Ze kunnen beginnen in Duitsland waar Jerom zelfs met zijn allerslechtste verhalen en tekeningen (niet eens goed genoeg om ze in het Nederlands uit te brengen) een stevig publiek had.

Link naar reactie

Ik dacht dat ik in dat filmpje van cobra, platen gezien heb met een dikke jerom, zonder zijnen bril.

Ik kan dat hier nu niet afspelen, en ik vind geen platen op het net.

Dus ik vraag het nog eens : heeft J.rom ook zo'n last van zijn ogen ?

 

 

Dit gezegd zijnde : Batmans ogen zie je ook niet. ;)

Maar zijn masker heeft wel mimiek.

 

1920x1080_74-batman-dc-comics-HD-Wallpap

Link naar reactie

Het is moeilijk om nog origineel te zijn in het superheldengenre, de amerikaanse comic markt bestaat grotendeels uit superhelden van allerlei slag. (Worden daar trouwens nog veel superhelden met nieuwe krachten uitgevonden?)

Dat er dus parallellen zouden bestaan met bestaande marvel personages zoals iron man (borstplaat) en cyclops (bril) is dus onvermijdelijk. 

 

Die kabouter-ringbaard met die paardenstaart vind ik allesbehalve hip. Als J.Rom een nieuw pak aantrekt kon hij minstens ook eens naar de kapper gaan.  :e005:

Link naar reactie

Heb het album al deze middag zien liggen. :e005: Even in gebladerd maar toch laten liggen. :e007:

 

Vind het een geslaagd marketing product maar ik betwijfel of Vlaanderen en Nederland hier storm gaat voor lopen zoals bij Amoras. Ziet er toch uit voor een andere publiek dan bv Amoras en breekt met zijn meer comic stijl toch met de stijl die de SUlezers gewend zijn.

Link naar reactie

Zou dit de online prijs zijn of zou hij goedkoper zijn in de winkel?

 

Zonet langsgeweest want de Makro is vlakbij voor een paar exemplaren voor vrienden.

Die gouden versie kost er 12,99€. Per klant slechts 2 exemplaren mee te nemen.

Als je hem hebt kan ik misschien nog eens een keer langsgaan eendezer want er lag wel een stapel en denk niet dat die zo uitverkocht zal zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...