Ga naar inhoud

J. Rom - Force Of Gold


Kurt M.

Recommended Posts

Bij mij niet in de plaatselijke krantenwinkel, een benzinestation waar ze ook strips verkopen, een grotere krantenwinkel in hartje Brugge en mijn plaatselijke Carrefour. Amoras in elk van die punten wel.

Link naar reactie

Mijn vrouw had achter mijn rug aan een wedstrijdje meegedaan. Resultaat: een HC gesigneerde J.Rom in de brievenbus gisteren :e010: . Zowiezo happy natuurlijk, maar nu was mijn nieuwsgierigheid zo geprikkeld naar of dit nu echt zo goed/slecht is dat ik 'm al rap gelezen heb. 

 

Resultaat: dat al rap viel al met al nogal mee. Toch genoeg tekst om even bezig te zijn.

Tekeningen in comic-stijl zoals reeds gezien bij de doorbladering. Goed, maar niet altijd even goed. De doorleefde Jerom was echt wel tof getekend (al is tof misschien niet het juiste woord).

Scenario dan: echt origineel kan je het niet noemen, maar slecht was het nu ook weer niet. Het is commercieel gezien een goed scenario.

De 4 extra bladen bij de HC voegen eigenlijk niet echt iets toe.

 

Conclusie: ik vond dit eigenlijk toch wel goed, in feite veel beter dan verwacht. Het is wel zeker geen Amoras qua niveau, maar ja: Jerom (groene reeks) was ook niet van het S&W-niveau hé. Ik ga de volgende delen zeker kopen.

Wat mij betreft kan dit een nieuw publiek aanboren voor andere uitgeverijen zoals RW. Zou tof zijn dat een commercieel succes van SU ook zou uitstralen over andere uitgeverijen. Kan er alleen maar voor zorgen dat er ook geld gaat vrijkomen voor andere niche-projecten die ook de moeite waard zijn voor een kleiner publiek.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

gevonden (en wat moest ik zoeken!! NIet in een supermarkt in mijn regio te vinden! Ik moest 15 km verderop naar een boekenzaak, waar dan 3 fikse stapels lagen) en gelezen!!

Ik vond het verhaal eigenlijk wel erg gaaf en de tekeningen ook! Heerlijk eigenlijk!

 

Ik vond het een goede opzet van deze aparte wereld van Jerom. Een vlakke start, natuurlijk, maar dat zijn veel intro-nummers. Natuurlijk ben ik meer gewend van de schrijvers die ik bewonder en de titels die ik in USA-format volg, maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Dat verkies ik zelfs te negeren. De gaten in het script, het feit dat Jrom na 5 maanden trainen zonder blikken of blozen een nieuwe onzichtbare leider zijn acties laat bevelen terwijl er vijf jaar geleden nogal een incident was.... ik zie de gaten maar dat mag mijn pret niet drukken. Dan had ik het zelf moeten schrijven

Wat onovertroffen slecht was, was echter de dialoog. En dan op de eerste page een ENORME blunder door de naam van de bank niet in hoofdletters te zetten (of een missende hoofdletter) laat staan in een mooi font. Viel me erg op en tegen. Het gevloek was in orde geweest ALS het overeen had gekomen met de werkelijkheid, maar om iemand op een spread-page drie maal "HELL" te laten roepen is niet alleen ergerlijk, maar ook ronduit onwaarschijnlijk.
Daarnaast zijn de dialogen soms gewoon ronduit bagger. Hou het op gewone spreektaal en doe (als schrijver) anders net alsof je tegen jezelf praat zelfs, dan voel je meteen dat het totaal niet klinkt!

Ik hoop dat er een tweede druk komt en dat iemand anders de dialogen nog eens grondig naloopt, dan zou het perfect zijn!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Wat onovertroffen slecht was, was echter de dialoog. En dan op de eerste page een ENORME blunder door de naam van de bank niet in hoofdletters te zetten (of een missende hoofdletter) laat staan in een mooi font. Viel me erg op en tegen. Het gevloek was in orde geweest ALS het overeen had gekomen met de werkelijkheid, maar om iemand op een spread-page drie maal "HELL" te laten roepen is niet alleen ergerlijk, maar ook ronduit onwaarschijnlijk.

Daarnaast zijn de dialogen soms gewoon ronduit bagger. Hou het op gewone spreektaal en doe (als schrijver) anders net alsof je tegen jezelf praat zelfs, dan voel je meteen dat het totaal niet klinkt!

 

Ik ben het geheel met je eens wat betreft de dialogen (J-Rom: "Geef onsteker", slechterik: "Nee, ga weg!"), maar ook het scenario vond ik ronduit bagger. Ik ben niet bekend met ander werk van meneer De Roover, maar dit is abominabel. Ik begrijp dat de jeugd de doelgroep is, maar de gemiddelde comiclezer is beter gewend. Bij Amoras zijn de karakters in hun doen en laten nog herkenbaar, maar in J-Rom herken ik niets van de oude Jerom. Natuurlijk, hij heeft het moeilijk in het eerste deel, maar een beetje onderkoelde humor naar mate hij er weer bovenop krabbelt had een leuk teken van herkenbaarheid geweest. Hopelijk komt dat nog. 

 

Wat betreft het tekenwerk: wederom knap werk van Romano, maar wanneer de figuren wat kleiner zijn getekend mis ik toch veel detail. Dan zijn het vaak simpele poppetjes. Misschien dat hij zich heeft gericht op een kleiner/comic-formaat?

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

lol

 

 

Recent werd er met uw Makro-kaart het stripboek J-ROM Force Gold, aangekocht. In samenspraak met de leverancier is dit stripboek opnieuw gedrukt omdat het exemplaar die u kocht van slechte kwaliteit blijkt te zijn.

Deze terugroepactie betreft volgende product:

Product:                               STRIP - FORCE SC GOLD
Artikelnummer:                
6836804

               

U kan tussen 29/12/2014 en 31/01/2015 uw exemplaar omruilen voor een nieuw exemplaar bij de infobalie.

Tenslotte willen wij ons verontschuldigen voor dit ongemak en danken wij u voor uw medewerking. Voor meer informatie kan u terecht bij onze klantendienst in uw vertrouwde winkel of via info@makro.be

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb het gelezen... J.Rom in het kort. Gouden spandexkerel blundert... Dus gaat hij zuipen en wordt een vetzak. Na vijf jaar duikt een meisje op en na heel wat gezever en onzin gaat hij in zijn oude (vernieuwde) hoofdkwartier een paar maanden trainen om zich tot slot te laten omtoveren tot een (gouden) brede versie van Karl Lagerfeld. 

 

Voor diegenen die het nog niet lazen, bespaar je alstublieft de moeite. 

Link naar reactie

De doorleefde Jerom was echt wel tof getekend (al is tof misschien niet het juiste woord).

Scenario dan: echt origineel kan je het niet noemen, maar slecht was het nu ook weer niet. Het is commercieel gezien een goed scenario.

 

doorleefd? of afgeleefd? :)

 

Ja ik vond hem ook wel leuk, en met goede voornemens in het vooruitzicht is het een stimulans te merken dat J. na een vrij korte tijd weer in topconditie is :)

Link naar reactie

lol

 

 

Recent werd er met uw Makro-kaart het stripboek J-ROM Force Gold, aangekocht. In samenspraak met de leverancier is dit stripboek opnieuw gedrukt omdat het exemplaar die u kocht van slechte kwaliteit blijkt te zijn.

Deze terugroepactie betreft volgende product:

Product:                               STRIP - FORCE SC GOLD

Artikelnummer:                 6836804

               

U kan tussen 29/12/2014 en 31/01/2015 uw exemplaar omruilen voor een nieuw exemplaar bij de infobalie.

Tenslotte willen wij ons verontschuldigen voor dit ongemak en danken wij u voor uw medewerking. Voor meer informatie kan u terecht bij onze klantendienst in uw vertrouwde winkel of via info@makro.be

Is de nieuwe versie dan een 1ste druk van een herdruk?? :e010:  :e010:

Link naar reactie

Is de nieuwe versie dan een 1ste druk van een herdruk?? :e010:  :e010:

 

Er waren blijkbaar klachten dat de zwarte inkt van de pagina's zou afgaan op de vingers. Ook letters zouden de kaft zou afgaan bij te veel wrijving.

Heb mijn exemplaar maar omgeruild omdat al ie te gelezen was. Het ziet er identiek uit zelfs met sticker :-p.

Heb geen verschil gevonden enkel de prijswaarde is 1 cent lager.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...