Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Ik ga eens een poging wagen:

 

1. Drakenbloed: Ja het is draken, dwergen, trollen MAAR in 18e eeuws Europa met Piraten in de hoofdrol. Naar mijn mening veegt Hannibal Meriadec de vloer aan met LJS maar dat is mijn mening. Hoe dan ook Meriadec en eigenlijk alle piraten heirin zijn subliem. Voor de rest dat typisch avonturen sfeertje. Een reeks die niet alleen makkelijk wegleest maar ook nog eens zeer goed is. Zowel Guy Michel (dl 1 - 4) als Istin (dl 5 - 8) tekenen zeer goed met gedetailleerde achtergronden en dynamische actiescenes.

SangDuDragonLe_30082005.jpgsang_du_dragon_t4_01.jpg

 

2. Venetiaanse Suites. Wat meer een thriller maar tegelijkertijd heeft het ook dat avontuurlijke van de Schorpioen en vergelijkbare reeksen. Het tekenwerk Het tekenwerk is vrij gedetaillerd met een aparte maar toepasselijke inkleuring

PlancheA_35864.jpg20080114225112_t7.jpg

 

3. Piraten van Barataria: Piratenstrip. De eerste cyclus is wat matig qua verhaal maar wel fantastisch getekend. De tweede cyclus is veel beter. Meer avontuur meer actie en hetzelfde hoge niveau tekenwerk. Ik raad in prinicpe allebei de cycli aan maar als je echt heel veel moeite hebt met lange dialogen kun je ook beginne met cyclus 2 en kijken of je daarna nog cyclus 1 wil oppikken.

les-pirates-de-barataria-t5.jpg20528_pl.jpg

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zojuist alle berichtjes doorgeploegd :e005:  Pas nu omdat de titel van het draadje mij deed vrezen dat het over 'games' zou gaan.

Waarom alles in het engels?? Maar goed, na lezing hoop ik ook mee te mogen doen tzt :ph34r: Aanbevelingen zijn altijd welkom!

het aanradersspel? dat bekt toch niet? :)

fijn dat je meedoet!

Link naar reactie

1. Ik raad Mister Black aan, fantasy in de victoriaanse tijd. Een weesmeisje, Fanny, wordt aan haar oom toevertrouwd. Hier maakt ze kennis met de gestoorde mensen op het kasteel. Ah ja, en ook nog eens veel doden. Héél véél. Bestaat uit twee delen, verkrijgbaar in een integrale. Geschreven door Jean Dufaux en de prachtige tekeningen zijn van Griffo

22_prent.jpg

2. Fables is een fantasyserie, maar dan in de huidige tijd. De Fables (personages uit sprookjes) zijn uit hun wereld verjaagd door Adversery en hebben zich begin twintigste eeuw gesetteld in Nex York, waar ze hun eigen community hebben gestart. Dat is toch zo voor de menselijke Fables. De dierlijke Fables kunnen niet in New York wonen en leven op de Farm, ergens buiten New York. Alle dieren behalve Bigby, die wegens zijn verleden met de zeven geitjes en de drie biggetjes, een verbod heeft gekregen om op de farm te wonen. Daarom is Bigby met een spreuk in een mens verandert en werkt hij als sheriff in Fabletown. Deze spreuken zijn echter zo kostbaar dat dit niet voor de andere dieren gaat. De kijk op sprookjesfiguren in deze reeks is op zijn minst origineel. De tekeningen zijn zeer goed (voornamelijk de pagina-opbouw vindt ik schitterend). Verkrijgbaar in het engels maar de reeks wordt ook gewoon vertaald naar het Nederlands.

Three-Brothers-549x390.png

P.S. Is het nog te laat om mij ook in te schrijven?

Link naar reactie

En Sabels en Galjoenen! Mocht je dat nog niet gelezen hebben, dan zeker doen! Het loopt niet alleen vol van hilarische vondsten in de achtergrond met een goed opgebouwd verhaal en leuke personages op de voorgrond, het is voor mij ook een strip met een fantastische mise-en-scène. Er is een scène waarin vanalles op het podium verkeerd loopt, waarbij ik telkens opnieuw bijna een vrolijk pianodeuntje *hoor*.

Link naar reactie

Tot nu toe opgesomd:

- Bone: vaak zien liggen en ik weet niet waarom maar altijd laten liggen. Misschien stort ik me er binnenkort toch eens op.

- Narrenschip: zodra Daedalus dat opnieuw uitbrengt, sta ik in mijn stripwinkel.

- Hartenvreter: nooit van gehoord, ik zoek het op, mooie covertekening.

- 5000 km per seconde: dit is *knal* wat ik níet graag lees :) Sorry :)

- Atar Gull: ik heb Tyler Cross van hetzelfde auteursduo en die vond ik vrij goed. Wil ik wel een kans geven.

- Saga Valta of De Druïden: sprak me beide niet onmiddellijk aan, zal nog eens opzoeken.

- Drakenbloed: ik weet niet wat een spin-off/prequel is van wat, maar ik heb wel Hannibal Meriadec. Neem aan dat Drakenbloed hetzelfde straatje bewandelt. De enige reden dat ik het nog niet heb, is dat in mijn SSZ altijd album 1 blijkt uitverkocht te zijn. Dit is per-fect wat ik graag lees.

- Venetiaanse Suites: inderdaad een vreemde inkleuring. Ziet er wel knap getekend uit. In het 'misschien'-stapeltje

- Piraten van Barataria: ik was overtuigd bij 'fantastisch getekend' :)

- Mr. Black: niet de grootste fan van Griffo, maar klinkt wel leuk. Koop ik.

- Fables: spreekt mij op het eerste zicht minder aan, ik zoek het eens op.

- Koning Eenoog: idem

- Campbells: Munuera is geniaal. Eén van de weinige strips waar ik hardop mee gelachen heb.

- Sabels en Galjoenen: stond al op mijn verlanglijst, thans met stip genoteerd :)

 

Alvast bedankt voor alle tips, ik beloof plechtig om alles op te zoeken ;)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Een complete serie waar weinig over geschreven of gezegd wordt maar hier en daar nog in dump te vinden is.

 

Staat eigenlijk nooit in lijstjes maar is één van de beste series uit de jaren '90.

 

Patje van het Groenenwoud !

 

4 delen door Plessix en Dieter. (Sublieme tekeningen , sterke scenario's )

Link naar reactie

Piraten van Barataria is echt goed. Deel 1 t/m 3 niet meer te krijgen maar binnenkort misschien in een integrale: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#PiratenBarataria

 

Bone kan ik je ook aanraden. Erg van genoten. Ik heb hem trouwens gewoon in het Engels, scheelt enorm in de aanschaf. Is ook een vervolg op, Quest for the Spark, die ik zelf ook nog aan moet schaffen.

 

Delitte heeft ook veel goede series, zoals Black Crow.

 

En Surcouf heeft me ook verrast.

Link naar reactie

Ik bedenk me nu opeens. Ik ben de beste aanrader van allemaal vergeten. Barracuda Dit is 100% jouw reeks. Weet ik zeker. Piraten, hoog avontuur en geen gezever. Ondanks dat het Dufeaux is. Bovendien prachtig tekenwerk van de assistent van Delaby. Als je houdt van avontuur, geschiedenis en piraten kun je hier niet fout mee gaan.

PlancheS_25441.jpg20111023152503_t2.jpg

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik bedenk me nu opeens. Ik ben de beste aanrader van allemaal vergeten. Barracuda Dit is 100% jouw reeks. Weet ik zeker. Piraten, hoog avontuur en geen gezever. Ondanks dat het Dufeaux is. Bovendien prachtig tekenwerk van de assistent van Delaby. Als je houdt van avontuur, geschiedenis en piraten kun je hier niet fout mee gaan.

 

 

Staat in mijn kast, inderdaad een goeie reeks. Superknappe covers altijd.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Zéér leuke tips gekregen, waarvoor dank! "Sabels en Galjoenen" is intussen besteld. Drakenbloed vind ik deel 1 nog steeds nergens, tenzij in een box en ik koop niet graag boxen. Mister Black en Koning Eenoog staan als volgende op het verlanglijstje, net als een eventuele integrale van Piraten van Barataria.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

misschien zal bash drive

 

ook garulfo smaken over een kikker en een prins en zo

 

ook queeste, erg grappig en fantastisch getekend

 

en hoewel dwergen niet mochten vond ik dwarf wel in het rijtje passen

 

een dwerg met een queeste met fantastische tekeningen

 

kan ik ook nog kandidaat worden voor de aanbevelingen?

Link naar reactie

Daar gaat ie dan:
Ik lees van alles, in wachtkamers pak ik altijd de strips (welke dan ook).
Vroeger kocht ik wat gerichter series e.d.; tegenwoordig word ik ook gestuurd door het verzamelen van dédi’s. Zo ontdek je ook (goed èn slecht).
Ik heb geen uitgesproken voorkeuren, wat mij bevalt hangt ook af van het moment, mijn stemming enz. enz.
Series die mij bevallen/bevielen zijn: Blueberry, Baard en Kale, Thomas Silane, As van de Katharen, Macht der Onschuldigen, Gesel Gods, Hector Umbra, John Difool, e.a.
De one shots van Jaime Martin vond ik mooi. Idem Ted Benoît, Schultheiss, Dethan, Bilal (ik weet weinigen hier houden daarvan, maar het oudere werk èn de tekeningen spreken mij wel aan).
Van de hier aanbevolen/genoemde boeken: Mister Black, Narrenschip.
Geen liefhebber van manga. Wel vond ik de boeken van Taniguchi goed (maar voor mij is dat geen manga).
Ook geen liefhebber van comics. Ik vond Scalped prima (maar voor mij is dat geen comic; dat zijn voor mij superhelden boekjes)
Ik las (herlas) onlangs De kronieken van de zwarte maan (6 delen), dat viel tegen.
De verborgen geschiedenis vind ik droevig slecht (na 2 delen had ik het wel gezien).
De zang der elfen idem (heel erg…).
Dus kom maar op met aanbevelingen!

Link naar reactie

comics zijn veel ruimer dan superhelden hoor.

als je scalped goed vindt, én scalped is niet goed he, scalped is geweldig, zijn er nog andere dc/vertigo klassiekers.

 

fables, preacher, lucifer, locke & key, y the last man, sandman....die durf ik allemaal aanraden en heb ik eerder in deze draad ook uitvoerig besproken.

Link naar reactie

Ik vind 't moeilijk, eigenlijk. D'r valt niet echt een grote lijn door te trekken. Neem nu de Gesel Gods. Als het het de sci-fi aanpak is van historische gegegevens is dat je aantrekt, dan zal De Laatste Trojaan of East of West waarschijnlijk ook bevallen. Is het het gedetailleerde en geslaagde design van een hele wereld, dan zou ik de eerste twee delen van de Cyclus van Cyann aanraden. :)

Link naar reactie

Op basis van John Difool zou ik andere reeksen van Jodorowsky aanraden, zoals De Metabaronnen, De Technovaders en Maankop. Je gaat veel dingen herkennen uit John Difool en De Incal.

 

Op basis van Blueberry Undertaker als je die nog niet gelezen hebt.

 

De comicsreeksen die Timhardt aanraadt, zijn allemaal top, met Fables en Locke & Key voor mij voorop. Ook Saga mag voor mij in dat rijtje. Lucifer zou ik pas lezen na Sandman, want daar is het personage aan ontsproten en dan heb je m.i. meer context.

 

Edit: twee recente aankopen waar ik heel blij mee was, zijn De krabbenmars en Gung Ho. Niet op basis van wat je opgelijst hebt, gewoon omdat ik ze allebei heel goed vond.

Link naar reactie

In Nederland is er op het moment veel aandacht voor de 2e wereldoorlog. Uiteraard ook over de holocaust, daarbij moest ik denken aan een absolute aanrader die ik graag deel, (hoop niet dat hij al voorbij is gekomen): De Groene Koning.

De strip gaat over een persoon die op leven na dood gered wordt in de concentratiekampen en uiteindelijk een zeer bijzondere cariere gaat maken. Bijzonder boeiend vond ik deze strip.

De strip is destijds uitgegeven door Dupuis en is een bewerking van de romans van Sulitzer.

 

De reeks Hanah van dezelfde verstripping is eveneens een aanrader.

Link naar reactie

Als iemand zijn smaak breed valt is het moeilijk om een advies te geven. @striphooligan: Ben je op zoek naar recente strips (series) of zijn er ook oudere series die je nog moet ontdekken?

Voornamelijk nieuw werk. De oude ken ik / heb ik . In dit verband zou ik zelfs nu nog het werk van Kresse aanraden. Fantastische tekenaar!

 

Op basis van John Difool zou ik andere reeksen van Jodorowsky aanraden, zoals De Metabaronnen, De Technovaders en Maankop. Je gaat veel dingen herkennen uit John Difool en De Incal.

 

Op basis van Blueberry Undertaker als je die nog niet gelezen hebt.

 

De comicsreeksen die Timhardt aanraadt, zijn allemaal top, met Fables en Locke & Key voor mij voorop. Ook Saga mag voor mij in dat rijtje. Lucifer zou ik pas lezen na Sandman, want daar is het personage aan ontsproten en dan heb je m.i. meer context.

 

Edit: twee recente aankopen waar ik heel blij mee was, zijn De krabbenmars en Gung Ho. Niet op basis van wat je opgelijst hebt, gewoon omdat ik ze allebei heel goed vond.

Door Janjetov heb ik de technovaders al langere tijd in huis :e005:  Andere reeksen zijn mij ook bekend.

 

Undertaker ga ik zeker kopen!

 

Eerder werd al Boucq genoemd; heb diverse boeken (ook maankop) en inderdaad hij is top.

 

Van de door timhardt genoemde comics ga ik zeker een aantal proberen, dank hiervoor.

 

Door het noemen door Yncke heb ik deel 1 van de cyclus van cyann herlezen; dit was me ooit aanbevolen en beviel me niet echt...Nu wel, ga deel 2 kopen; dus bedankt.

 

De antwoorden hebben mij toch weer in beweging gezet (de ene titel doet je weer aan ander werk denken enz.)

Afsluitend zou ik 2 series (al wat ouder) met hun eigen tekenstijl nog willen noemen: Replay van Sala en Clara van Chauzy.

Link naar reactie

Voornamelijk nieuw werk. De oude ken ik / heb ik . In dit verband zou ik zelfs nu nog het werk van Kresse aanraden. Fantastische tekenaar!

 

 

Onlangs heb ik Jazz Maynard aangeschaft op aanraden van hier. En terecht! De wezentrein heeft mij ook positief verrast, had ik in eerste instantie laten liggen. Verder lees ik graag strips uit het fonds van Daedalus, zoals Samoerai, Aquablue of Duisternis. Ik ben ook een veellezer en heb een brede smaak. Maakt het er niet altijd makkelijker op :e012:

 

Edit: Gung Ho en Kroniek van de Onsterfelijken bij Gorilla. Aanraders!

Link naar reactie

Ok, het is dus blijkbaar mijn beurt.

 

Ik denk dat ik er maar best bij zeg dat ik veertien jaar ben. Daar kunnen jullie misschien rekening mee houden voor jullie tips.

 

Ik lees veel strips: graphic novels, manga’s, comics of gewone “48 pagina’s-strips”. Ik lees mijn strips enkel in het nederlands of engels, mijn frans in niet bepaald denderend. Mijn lievelingsstrip is De Dagelijkse Worsteling, een fantastisch samenwerk van humor en emoties. Andere graphic novels die ik kan smaken zijn Het Zotte Geweld, Blankets en Watchmen.

 

Ik hou niet van verhalen die te hard zijn, of te serieus, strips zie ik nogal altijd als ontspanning. Ik kan verhalen met een goed scenario maar met minder goede tekeningen (zoals Vallende Ziekte) wel verdragen, maar bij mij werkt het niet altijd om belabberde scenario’s achter goede tekeningen weg te steken.

 

Van comics lees ik af en toe eens een superheldenstrip (Batman is mijn favoriet), maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar creator-owned reeksen zoals Fables en Y: The Last Man, die ik toch wel zeer goed vind.

 

Van manga lees ik nog voornamelijk shounen (Dragon Ball, Bakuman, Ranma ½), maar ook het werk van Urasawa kan ik best smaken.

 

De laatste tijd las ik even wat minder europese strips, maar ik heb ze onlangs herontdekt. Favorieten? Soda, Jerome K. Jerome Bloks, Alleen, Blacksad, Coma en Meesters van De Gerst.

 

Dus, laat de tips maar komen.

Link naar reactie

Qua comics kan ik een aantal zaken aanraden die men mij hier met veel succes heeft aanbevolen:

- Transmetropolitan in het NL door RW uitgeverij

- Saga ook in het NL via RW uitgeverij

- Punisher, zie de uitleg hier: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2029-fun-damentele-funny-books/?p=164220

Die vond ik geweldig geslaagd, ik heb ondertussen de hele Punisher Max reeks van Ennis aangeschaft en ben hier zeer enthousiast over.

 

Eurostrips: de adelaars van rome van Marini, Betoveringen van Munuera, ...

 

En misschien dat je 'Wat wij moeten weten' ook wel kan smaken als je het zotte geweld en de dagelijkse worsteling goed vond.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...