Ga naar inhoud

Recommendation Game


Timhardt

Recommended Posts

Het is zeker geen heroic of high fantasy. Denk eerder bovennatuurlijke elementen en een snuif horror. Schrijver Joe Hill is de zoon van Stephen King, dat geeft je misschien een betere indicatie. Het is echt goed en je wordt er ongelooflijk in meegezogen, maar ik heb ook een maat die er niks aan vond. Misschien eerst eens een deeltje proberen op Comixology of zo voor je gaat investeren?

Misschien een goed idee! Dank je wel voor je bericht en de tip!

Link naar reactie

En Sabels en Galjoenen! Mocht je dat nog niet gelezen hebben, dan zeker doen! Het loopt niet alleen vol van hilarische vondsten in de achtergrond met een goed opgebouwd verhaal en leuke personages op de voorgrond, het is voor mij ook een strip met een fantastische mise-en-scène. Er is een scène waarin vanalles op het podium verkeerd loopt, waarbij ik telkens opnieuw bijna een vrolijk pianodeuntje *hoor*.

 

Ondertussen gekocht en de eerste twee albums gelezen. Het overkomt me niet al te vaak bij het striplezen, maar regelmatig luidop gelachen. In deel twee zit een spectaculaire achtervolging waarmee ik echt in een deuk lag.

 

Het type strip waar je langer aan leest dan strikt noodzakelijk, gewoon om alle details uit te tekeningen te kunnen halen. Fijne tip, bedankt!

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Hallo allemaal! En bedankt Yncke voor de PM :)

 

Ik ben altijd op zoek naar recommendations, even op een rij waar ik van hou:

 

Het werk van Jodorowsky, van De incal tot Het gekroonde hart bijvoorbeeld, vind ik enorm goed. Ik heb nog geen Metabaronnen of Technovaders gelezen...

 

Ik hou ook van de absurde korte sketches van Boucq, ik heb een paar oude Wordt Vervolgd novellen (of waren het romans?) die ik kan blijven herlezen. Ik ben benieuwd naar Maankop, heb ik bv. nog niet gelezen.

 

Bourgeon is waarschijnlijk mijn absolute favoriet, De gezellen van de schemering is voor mij het beste dat ik heb (ik heb de oude Casterman edities èn de integrale 12bis versie). Zijn andere reeksen zijn ook zeer de moeite, maar dat heb ik dus allemaal al :)

 

Ik heb ook bijna alles van Sokal (incl. De man die niet meer schreef en Sanguine), maar Canardo is voor mij enorm gedaald in kwaliteit ergens na De witte Cadillac en ze stellen mij eigenlijk vooral teleur. Ik ben ook nooit aan Kraa begonnen, is dat een aanrader?

 

Ik ben ook fan van De duistere steden van Schuiten & Peeters, al heb ik ze nog niet allemaal...

 

Ik heb ondertussen nog een box-set van Blacksad gekocht, maar daar moet ik nog aan beginnen, en de drie albums van De vliegenkoning, ik hou namelijk ook van de graphic novels van bv. Charles Burns of Daniel Clowes, en het lijkt of met deze albums de cirkel rond is :)

 

Dus ja, veel vaste waarden, en ik vergeet een hoop (Moebius, Servais, Konrad, ...) en niet per se een lijn in te trekken :D Daarom misschien vermelden dat ik meer van sci fi houdt dan van fantasy, en niet gek ben op Europese strips die denken dat ze amerikaanse spionage- of politiefilms zijn...

 

Om nog een dwarsstraat te noemen, de Sjef van Oekel strips zijn ook een groot succes in mijn boekenkast, de combinatie anarchistische onzin en Hergé-stijl klare lijn is zeer geslaagd in mijn opinie :)

 

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar écht goede europese sci-fi (ik heb bv. ook Aldebaran en Betelgeuze integraal), maar sta voor alles open!

 

Thanks everyone!

Link naar reactie

Jodorowsky + Boucq = Bouncer. Toch één van mijn favoriete westerns.

 

Metabaronnen is natuurlijk een klassieker, niet geheel onterecht. Hoewel ik mij kan inbeelden dat veel mensen dit niet graag lezen. Bij de dialogen is de lijn tussen grappig, onbedoeld grappig en irritant regelmatig nogal dun (vooral dan de robots). De verhaallijnen zijn vaak zodanig over the top dat het moeilijk wordt om erin mee te gaan. De eerste albums zijn wat mij betreft de beste. Die Kastaka spin-off -prequel vind ik minder, hoewel het eigenlijk meer van het zelfde is.

 

Mijn favoriete Europese sci-fi: Marvano - De eeuwige oorlog. Verkrijgbaar in een integrale. Dat is natuurlijk ook al zo'n klassieker dat het me zou verwonderen mocht je het nog niet gelezen hebben.

 

Een buitenbeentje misschien: Cryozone. Korte samenvatting: zombies in space! Hersenloze pulp, maar wel goed gemaakt. Tekeningen door Bajram, de scenarist van Universal War One, ook een klassieke sci-fi reeks. En scenario door de scenarist van Aquablue, nog zo'n leuke reeks met sci-fi elementen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De Technovaders is Jodorowsky in volle glorie en in Maankop vloeit dat voor mij perfect samen met Boucq. Heb je Final Incal al gelezen? Nog meer gezellige Difool-gekte.

 

Net als JPAR helemaal eens met wat BashDrive hierboven schrijft. Vooral De eeuwige oorlog is een must als je die nog niet gelezen hebt.

 

Schuiten & Peeters gaan met Parijs zien ook lichtjes de SF-tour op.

 

Ook niet-onaardig: Golden City, Het Chimpansee-syndroom,...

Link naar reactie

Echt goede Europese Sci-fi: De Holle Aarde kan ik hier bevestigen, Parijs zien moet zich nog een beetje bewijzen (deel twee moet nog komen). Neem ook eens een kijkje naar Sneeuw, het begin. Een drieluik die een intro is tot de serie Sneeuw (die ik niet heb gelezen) en zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld. De tekeningen zijn prachtig realistisch.

 

Met Krasse Knarren kun je niet missen in de absurditeit en anarchie hoek.

Link naar reactie

Parijs heb ik inderdaad al, aan De holle aarde moet ik nog beginnen, maar alles Schuiten-Peeters wordt sowieso aangeschaft als ik de kans heb.

 

De oude albums van Sneeuw waren inderdaad supergoed, was het bestaan ervan helemaal vergeten, ik moet die softcover albums nog ergens hebben liggen!

 

Final Incal heb ik nog niet, ik hoop dat er een integrale komt, of tenminste versies met harde kaft. Ik heb wel Na de Incal maar dat telt niet mee ;)

 

Ik ga me zeker De eeuwige oorlog aanschaffen, heb dat blijkbaar altijd wat genegeerd omdat ik dat vooral als klassieke sci-fi novel ken.

 

De andere tips ga ik opzoeken! En ik waardeer jullie reacties enorm!

Link naar reactie

Als een webcomic ook mag, zou ik graag Gunnerkrigg Court aanraden. Hoewel 't als verhaal toch zeer anders is, zijn voor mij de elementen die Bone goed maken ook terug te vinden in Gunnerkrigg Court: een menselijk verhaal als deel van een groter geheel met mythische en mystieke accenten. Er zijn veel boeiende nevenpersonages, interessante creaturen, en aandoenlijke nevenplotten. In tegenstelling tot Bone is er ook een science-fiction element (in de vorm van robots, bijvoorbeeld) en is er niet echt één grote queeste.

 

attachicon.gifGunnerkrigg_SecondTreatise.jpg

 

Ik had het al eens eerder gepost in een ander draadje, maar dit was een fantastische tip. Die mens heeft er 10 jaar over gedaan om het verhaal tot hier te brengen, ik heb op 10 dagen tijd alles gelezen. Nu zit ik drie keer per week op hete kolen voor de nieuwe update want in het vorige hoofdstuk heeft de reeks een verrassende wending genomen.

 

Naast Bone deed het mij dus vooral denken aan een kruising tussen The Wonderful Wizard of Oz en Locke & Key. Vooral in het begin, want eigenlijk moet dit met niks vergeleken worden, het is gewoon Gunnerkrigg Court.

Link naar reactie

 

Eigenlijk ben ik vooral op zoek naar écht goede europese sci-fi

 

 

de eerste 5 van de waters van dodemaan, echt een monument hoor!  de volgende 5 delen vond ik ook nog erg goed, maar ik sta daar precies alleen mee, met die mening.

ook dayak (drieluik) is niet lichtbare sf van een zeer hoog niveau, wordt zelden vermeld, maar ten onrechte dus. ik weet wel niet hoe goed deze nog ter beschikking zijn.

 

merci yncke voor het overnemen, super gedaan! zijn er de volgende weken nog kandidaten op de lijst?

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Yncke gaf mij gisteren de fakkel door. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de aanbevelingen die ik mag ontvangen.

 

Ik lees al wat jaren strips. Al vanaf mijn jeugd. In mijn tienerjaren vooral comics. Op een gegeven moment als student zijnde is het wat naar de achtergrond geraakt. Inmiddels ben ik de laatste 10 jaar weer volop aan het inhalen. De comics heb ik eigenlijk helemaal afgeschaft en ben me gaan richten op de europese strip.

 

Nu is het natuurlijk de vraag wat ik leuk vind. Dat is het moeilijkste van alles. Ik ben een veellezer en verzamelaar. Mijn smaak is ook erg breed. Ik zal eerst beginnen met wat ik niet graag lees. Dat zijn de Beeldromans. Dus die kunnen we wel uitsluiten. Echte Sci-fi heeft ook niet mijn voorkeur, alhoewel ik wel geniet  van De eeuwige oorlog, Aquablue of Universal War One.

 

Verder lees ik graag historische en fantasy strips zoals De Lemen Troon, Samoerai, Dwarf en Legende. Maar zeker ook series als Largo Winch, De Killer, Airborne, De Onnoembaren, Bouncer, Piraten van Barataria, Meesters van de Gerst enz.

tevens lees ik bijv. graag Delitte, Marvano of Van Hamme.

 

Ik ben nu heel nieuwsgierig naar Oorlog en Liefde (de eerste twee delen net gekocht) en merk dat ik op het moment wel graag naar dit soort series kijk. Verder zit ik aan Walking Dead te denken. Ben benieuwd of dat iets voor me is.

 

Dus een hele brede smaak, heel veel heb ik ook al, maar ik laat me verrassen.

 

Alvast bedankt,

 

Johan

Link naar reactie

As van de Katharen ken ik niet, staat genoteerd.

 

Servitude, Bullet to the headheb ik. Servitude staat inderdaad hoog bij de favorieten.

 

Parker twijfel ik nog steeds over. Al een paar keer mee in de handen gestaan, maar toch steeds weer aan de kant gelegd.

Link naar reactie

 

Final Incal heb ik nog niet, ik hoop dat er een integrale komt, of tenminste versies met harde kaft. Ik heb wel Na de Incal maar dat telt niet mee  ;)

 

Er is een Engelstalige HC integrale van Final Incal, al is die helaas wel wat kleiner dan het originele formaat. Als je het niet per se in het Nederlands wil hebben is dat misschien een optie.

 

Als je van moebius-achtige SF houd is Aama van Frederik Peeters misschien iets voor jou. Sherpa geeft dit uit in het Nederlands in SC maar het is ook te krijgen in het Engels in HC

Link naar reactie

Parker twijfel ik nog steeds over. Al een paar keer mee in de handen gestaan, maar toch steeds weer aan de kant gelegd.

 

Vooral het eerste deel vond ik geweldig. Normaal is dat niet mijn favoriete tekenstijl, maar ik was direct helemaal mee. Toch een aanrader hoor. In hetzelfde straatje: Tyler Cross.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

inderdaad, soms komen ze als pakket in de catawiki veilingen voorbij, maar een integrale zou wenselijk zijn....

Deze week staat er nog eens een pakket in veiling op Catawiki.

Soms komt afzonderlijk zoeken toch nog iets goedkoper uit, mits voldoende prijsvergelijking.

Ik deed dat enkele weken geleden nog met succes. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Wat vinden jullie van Pin Up van Berthet en Yann?

amusant. de eerste delen zijn de sterkste, daarna nog steeds redelijk tof. Van Berhet blijf ik de PI van hollywood het beste werk vinden

 

En ik weet niet of je Locke and Key al gelezen hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand dit niet goed vindt.

Link naar reactie

amusant. de eerste delen zijn de sterkste, daarna nog steeds redelijk tof. Van Berhet blijf ik de PI van hollywood het beste werk vinden

 

En ik weet niet of je Locke and Key al gelezen hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand dit niet goed vindt.

 

 

het kan niet genoeg gezegd worden eigenlijk. Er zijn 2 afgeronde reeksen die overduidelijk de besten zijn van pakweg de laatste 5 jaar: locke & key en scalped.

je kan wel beginnen over ze in te delen in een genre of over korte inhouden enzo, maar eigenlijk moet je ze beiden blind kopen en het je laten overkomen :)

Link naar reactie

Helemaal mee eens. Staat al in de kast :e002:

 

Schorpioen en Djinn heb ik niet. Zijn die aan te raden? Zal ze sowieso even voor de wedstrijd als integrales indienen.

 

Schorpioen is zonder enige twijfel een aanrader. Zelfs als er nooit integrale uitgaven van verschijnen.

Djinn ken ik niet.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Yep, ook Okko staat erin :D

 

Kogaratsu ben ik nog niet aan toegekomen. Wel eens over nagedacht, maar op de een of andere manier 'vergeet' ik hem dan ook weer als ik ergens in een SSZ ben.

 

Heb Soda ook nog nooit gelezen, zag ik zaterdag op de Stripmanifestatie staan. Ook een aanrader volgens mij, of niet?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...