Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Martin

Comics Station In Antwerpen Centraal

Recommended Posts

Afgelopen week voor het eerst naar Comic Station Antwerp geweest. Ook bij mijn kids was het grootste enthousiasme voor het 'Urbanus'-gedeelte. 'Kiekeboe'-lift (met bijhorend filmpje) kon ook op goedkeuring rekenen. Het magische bos van de Smurfen is knap gemaakt maar nogal flauw qua actie. De toverstafjes werkten niet echt naar behoren. Lucky Luke-race vonden ze ook de max. De 4D film van Lucky Luke was een afknapper. Van 4D verwacht je toch dat je stoel meebeweegt om je echt het gevoel te geven 'in' de actie te zitten. Er is meer nodig dan wat wind, waterspettertjes en lichteffecten in de zaal om van een 4D-beleving te spreken. Barabas' teletijdmachine vonden ze ook de moeite (zeker het hypernerveuze getik op de lichtknoppen). Alles is heel mooi en verzorgd afgewerkt met heel veel respect voor de originele papieren stripversies. In de vm nauwelijks wachtrijen. Ik vond het zelfs zorgwekkend kalm. Zoals al in eerdere reacties hierboven vermeld is het allergrootste nadeel de hitte. Zonder iets te doen, druipt het zweet van je hoofd. Daar moet echt wel iets aan gedaan worden. Ik had echt medelijden met de man (of vrouw?) die in het pak van Grote Smurf rondliep... Leuk gedaan dus maar de ingangsprijs moet echt omlaag. Het is veel te veel geld voor wat het uiteindelijk is. Deftig airco en de ticketprijs omlaag, alleen dan zal er wellicht meer volk afzakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Ik ga akkoord met al je bevindingen. Ik had ongeveer dezelfde ervaringen en commentaren die ik ook van mijn neefjes ontving. Toen ik hen op voorhand zei dat er vier verdiepingen waren met zestig attracties, wat ik in de info gelezen had, waren ze wel wat ontgoocheld dat de werkelijke actie maar op 2 verdiepingen was en nog wat lachspiegels en een ingang tot dat speeltuingedeelte op een andere verdieping. Je hebt snel alles gedaan en dan doe je de beste attracties nog een derde of vierde keer met Urbanus als toppunt dat wij zes keer hebben gedaan. De zin bij mijn neefjes was er wel om terug te gaan (zij moesten het natuurlijk niet betalen), maar ze vonden ook wel dat er dan telkens nieuwe attracties bij moeten komen. Maar is daar wel plaats voor?

Hier en daar staat trouwens een ventilatortje, maar dan bij de werkkrachten die de bezoekers binnenlaten bij een attractie. Die werknemers en/of jobstudenten roteren vrij regelmatig van de ene attractie naar de andere zodat ze niet een hele dag bij hetzelfde moeten staan. De eerste jongen die bij de Teletijdmachine stond, werkte daar helemaal niet graag. Nul contact met bezoekers, geen woord, totaal ongeïnteresseerde blik terwijl alle anderen gelukkig heel vriendelijk waren. Zoiets pikken bezoekers ook wel op.

Die Kiekeboe-attractie zal voor mij trouwens een mysterie blijven. Ik mocht er niet op. Laat me stellen dat ik er te groot voor was. Ik kon niet deftig recht zitten zonder met mijn schouders de beugel te blokkeren. Die andere Kiekeboe-attractie (de donkere gang met te mijden lichtstralen) was vooral een domper omdat je na enkele meter alweer buiten staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kom er net vandaan. Er waren deze middag al 1200 bezoekers en naar schatting zouden er nog 500 a 600 bijkomen vandaag.Het park is berekend op maximum 2000 bezoekers.

Het is de bedoeling dat er nog van alles bijkomt.

Wat ik persoonlijk vooral mis is een educatief gedeelte.

Hoe een strip gemaakt wordt zou hier toch moeten getoond worden.

Maar het komt allemaal! (zeggen ze toch) !

Deel dit bericht

Link naar bericht

1700 bezoekers per dag voor een binnen attractie vind ik toch al behoorlijk. Vraag: hoeveel kost het en kan je er als volwassene zonder kinderen ook íets gaan doen? Of wordt je dan scheef bekeken?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik meen 21,50  , maar minder duur als je via internet bestelt.

Kun je er als volwassene iets gaan doen?

Het zou me bijzonder verbazen als je scheef bekeken werd.

Maar de attracties zijn toegespitst op kinderen.

Je kunt er overal wel in hoor, dat wel. Als stripfan is het misschien leuk om het allemaal eens te zien???

Ik kan daar moeilijk zelf veel over zeggen, ik zit er te dicht bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, linthout zei:

Ik spreek nu enorm tegen mijn eigen winkel, maar dat is het laatste wat kinderen van een pretpark verwachten ;-) Tenzij het gekoppeld wordt aan workshops op woensdagnamiddag  en schooluitstappen (zoals in het Stripmuseum en Bokrijk en de School van Toen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, marioboon zei:

Ik spreek nu enorm tegen mijn eigen winkel, maar dat is het laatste wat kinderen van een pretpark verwachten ;-) Tenzij het gekoppeld wordt aan workshops op woensdagmiddag  en schooluitstappen (zoals in het Stripmuseum en Bokrijk en de School van Toen)

Ja, zo bedoel ik het ook. Er kunnen ook TVs zijn met filmpjes enz... Het educatieve gedeelte HOEFT niet saai te zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, linthout zei:

Ja, zo bedoel ik het ook. Er kunnen ook TVs zijn met filmpjes enz... Het educatieve gedeelte HOEFT niet saai te zijn!

Het mag vooral NIET braaf zijn. 

(De school van Urbanus naspelen?)

Die container van Kinky en Cosy is in heel Europa een grote hit geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je vergeet dat het geen Urbanuspretpark is. Het is een pretpark waarvan Urbanus deel uitmaakt.

Er zijn nog vijf andere strips die hier net even belangrijk zijn. En die zijn minder 'stout'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, Kontiki zei:

Die Kiekeboe-attractie zal voor mij trouwens een mysterie blijven. 

Een droptower met animatie van de kiekeboefiguren. (By yours truly :))

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, linthout zei:

Schone woorden ... dank, Willy. Ik werk in de museumsector en ben altijd blij zinnen als deze te lezen :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, linthout zei:

Is perfect op te lossen,door een treinticket te lopen naar Kalmthout ( Suske en Wiske museum),misschien dat ze kunnen gaan samenwerken.

In de voormiddag het educatieve,en in de namiddag het actieve ;-).

19 uren geleden, linthout zei:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik blijf het grappig vinden hoe 'educatief' altijd in het hoekje terecht komt van 'saai', 'stil', 'passief' ... Jammer dat het die pejoratieve bijklank moeilijk kwijt raakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Educatieve initiatieven nodig? Hoe wordt een strip gemaakt? De taal en oorsprong van het beeldverhaal? Geschiedenis in strips? Onze educatieve stripexpositie (inclusief educatieve bundel, met kostuums en attributen, quiz, powperpoints, oplossingen, filmpkes, workshops, en de hele ratamaclan) doet  al 4 jaar de ronde in Vlaamse en Nederlandse bibs: zie https://alexanderdegrote.com/expositie/ en https://alexanderdegrote.com/educatief/ enz... Dus als er iemand in Antwerpen nog een educatief luik zoekt: we zijn heel makkelijk te contacteren! :e002: :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jammer dat ik nooit iets op voorhand kan plannen, want anders had ik er zéker gebruik van gemaakt.  Ik wil dit graag met mijn petekindje samen doen. :) 

Voor wie het zich afvraagt, de HUMO-tickets (geldig voor één volwassene zonder verdere aankoopverplichting) zijn geldig van 21/2/2018 t.e.m. 31/3/2018.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand die ik een dienst bewezen had gaf me begin dit jaar een gratis ticket. Dit was afkomstig van een magazine, maar het was het gebaar dat telt.

Dus ging ik er op een weekdag naartoe. Ik weet zeker dat ik eerder op hun website gezien had dat ze op die dag open waren.

Maar toen ik er stond waren ze gesloten!

Daar zien ze mij niet meer, tenzij ze alsnog die gratis toegang willen nakomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, linthout zei:

Ik weet het niet, maar is dat belangrijk?? Wifi in een pretpark???

Kalm, Willy, kalm. :P 't Is om de Comics Station app daar te kunnen gebruiken wanneer nodig of gewenst. Gemerkt dat die soms verbinding vraagt. Mijn petekindje gaat eindelijk eens, maar heeft geen internet-toegang buiten de WiFi thuis of ergens gratis. Ouders hebben Windows Phone, daar werkt de app echter niet op. Vandaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oo! Dat wist ik niet. Vraag het hen zelf eens zou ik zeggen!

Voor het Urbanus gedeelte heb je dat niet nodig. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze is overigens al enthousiast over het Urbanus-gedeelte, want dat heeft ze online gezien, zo'n parcours spreekt haar aan. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Martin zei:

Iemand die ik een dienst bewezen had gaf me begin dit jaar een gratis ticket. Dit was afkomstig van een magazine, maar het was het gebaar dat telt.

Dus ging ik er op een weekdag naartoe. Ik weet zeker dat ik eerder op hun website gezien had dat ze op die dag open waren.

Maar toen ik er stond waren ze gesloten!

Daar zien ze mij niet meer, tenzij ze alsnog die gratis toegang willen nakomen.

Ach, aan mensen met gratis tickets verdienen we niets, dus zo erg is het niet dat je niet meer wil komen!!! 🙂

Het is voor het eerst dat ik hoor dat ze gesloten waren op een dag dat ze open hoorden te zijn. Je staat natuurlijk wel gekend als een notoir drankorgel! 😀

Maar goed, ik geef hen onder hun voeten in jouw naam!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...