Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Ik moet bekennen dat er een zekere vermoeidheid van me meester maakt wanneer ik weer zo'n (Thorgal) spin off in de SSZ zie. Kriss van V. belandt nog ternauwernood in mijn winkelmandje maar wolvin is er al eerder uitgekukeld. Dat uitmelken van successeries begint me steeds meer de keel uit te hangen.

Link naar reactie

We hebben: Thorgal, Wolvin en Kriss

Ir$, IR$ watcher en toen liet Bourgne me (met gepaste trots) afgelopen zondag IR$ team zien

Lanfeust van Troy, Trollen-, Amazones-, Kids-, Sterren-, Odyssee-, Poetsvrouwen-, beleidsmedewerkers-, bedienden-, arbeiders-,Cixi- en Veroveraars van Troy. Mijn god hoeveel Troy kan een mens aan ?????

Link naar reactie
Gast Natte aap

Da's toch juist goed? Stel dat je een reeks goed vindt, dan wil je daar toch juist meer over lezen ipv minder?

dat de huidge spin offs je niet kunnen boeien, dat begrijp ik, da's een kwestie van smaak, maar ik vind dat geen slechte zaak hoor. Ik ben ook niet zo blij met de kwaliteit van wolvin, maar ik lees graag Thorgal (ook die nog wat minder van kwaliteit zijn) dus heb ik geen probleem met die extra spin offs.

 

En dat de kwaliteit minder is, moeten de makers zich dan maar voor verantwoorden. Maar het idee van spin offs vind ik een prima idee.

 

metabaronnen, technovaders, de jeugd van john diffool ...

Link naar reactie

Da's toch juist goed? Stel dat je een reeks goed vindt, dan wil je daar toch juist meer over lezen ipv minder?

 

er is dat cliché, als je zware inspanningen hebt gedaan, dan is je eerste cola je héél veel waard, een tweede ook nog, maar vanaf een derde ga je er heel wat minder voor willen geven. Ik heb met Thorgal een beetje hetzelfde gevoel. Als er één uitkwam per jaar dan was het 'feest' bij manier van spreken. (behalve de periode van Arachnea, die vond ik niet goed).

 

Nu is er in mijn ogen echt wel een soort overdaad. Wolvin en Kriss vind ik niet meteen 'waaw'. De jonge jaren van Thorgal had ik het minste van verwacht, maar dat eerste deel vond ik dan weer wel echt geslaagd, de verhaallijn deed me denken aan pakweg de eerste 15 Thorgals.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik ben het er met jullie over eens dat de kwaliteit niet geweldig is. De eerste wolvin was vreselijk. De eerste kriss vond ik nog wel goed, maar ik moet de rest nog lezen (even wachten tot de reeks afgerond is en dan alles in één keer lezen) de jonge jaren vond ik ook maar slapjes maar nog wel ok.

 

Maar het idee van spin offs vind ik geweldig. Hoe meer hoe liever, van goede kwaliteit dan weliswaar.

 

Ach die Dany, ik ben een ongelooflijke fan van de man zijn tekenwerk, maar dat ie dan een rooie oortjes opstart ... dan heb ik toch liever dat hij een goeie spinoff maakt. Heeft die Dany eigenlijk nog iets afgemaakt nadat ie met rozebottel gestopt is? ok, harlekijn (die ik best nog een leuk tussendoortje vond) is dan stopgezet wegens tegenvallende verkoop (dacht ik toch, verbeter me als het niet juist is)

Link naar reactie
Gast Kontiki

Je moet ook wel een beetje Dany kennen. Die man amuseert zich rot, bezoek vaak vernissages, trekt er veel met zijn vrouw op uit en gaat minstens 100 dagen per jaar op reis las ik onlansg nog in een interview. Hij is een levensgenieter die eigenlijk niet meer hoeft te tekenen. En als hij dan tekent zal het niet zozeer iets zijn dat nog helemaal opnieuw moet worden gelanceerd.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Van die drie is ook alleen de Metabaronnen écht de moeite waard IMO...

 

exactly ... your opinion :) Ik lees die alle drie graag. Maar goed, ik ben een liefhebber van de mafheid van jodorowsky en een SF liefhebber, dus wat wil een mens nog meer :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

awel, daar kan ik mee akkoord gaan :) Die eerste john diffools zijn om te huilen zo slecht getekend. Later werd het wel wat beter.

 

Technovaders valt nog wel mee en ik vind persoonlijk dat het artificiële plastieken kleurenlaagje dat er over ligt wel past bij die geschifte SF van Jodorowsky.

Link naar reactie

Een mooie reis , one-shot , Dargaud :

 

Tekeningen ogen wat slordig maar het verhaal maakt veel goed (Zidrou again !! ).Goede strip.

 

Arman en Ilva , Thalia , Sherpa :

 

Opnieuw prachtig in beeld gebracht door Khing , verhaal wat minder.

Toch blijf ik deze reeks graag lezen.Nog één deel te gaan , dacht ik.

Link naar reactie

Via de bibliotheek heb ik mij deze week ook maar weer eens gewacht aan een, voor mij, alternatieve strip, namelijk "I Kill Giants". Zeker in het begin vond ik deze strip maar vreemd, eigenlijk pas op het eind werd mij duidelijk waar die "giants" voor staan en kon ik deze strip goed waarderen, maar ik denk niet dat ik deze strip ook daadwerkelijk aan mijn collectie zal toevoegen. Voor de liefhebbers van het genre is het volgens mij wel een aanrader!

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik stond er daarstraks mee in mijn handen, maar ik heb het weer terug gezet (ik had al zo veel vast, o.a. een nacht in Rome en silas corey) maar een volgende keer ga ik eens zien of het budget het toe laat om toch mee te pakken (net zoals angelus dat aan een 25 euro toch redelijk prijzig is voor een beperkt budget :) ). De tekeningen waren in elk geval wel sfeervol.

Link naar reactie

Ach die Dany, ik ben een ongelooflijke fan van de man zijn tekenwerk, maar dat ie dan een rooie oortjes opstart ... dan heb ik toch liever dat hij een goeie spinoff maakt. Heeft die Dany eigenlijk nog iets afgemaakt nadat ie met rozebottel gestopt is? ok, harlekijn (die ik best nog een leuk tussendoortje vond) is dan stopgezet wegens tegenvallende verkoop (dacht ik toch, verbeter me als het niet juist is)

Harlekijn (Arlequin) is in het Frans blijven verschijnen, tot zelfs zeven albums.  Jammer dat ze niet meer vertaald zijn geworden door Lombard.  Hoewel, ik heb de indruk dat hij steeds meer op routine is gaan tekenen. (album 5, 6 en 7 is van een andere tekenaar in Dany-stijl)  

Mijn favoriete Dany-album is het Bruno Brazil album 'De Val Met De Duizend Spiesen'.  Gevolgd door Harlekijn 1.  

post-173-0-04009800-1370723494_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Natte aap

Merci voor de info over harlekijn, wist ik eigenlijk niet.

 

Hm, misschien een idee voor Lombard of Joker editions om ze in een integrale uit te brengen. Ik zou ze kopen.

 

Dat Bruno Brazil album is inderdaad goed. Hij was met dat album echt de perfecte opvolger om de reeks verder te zetten. Maar helaas ...

Link naar reactie
Gast Natte aap

Je bedoelt Bernard Prince.

 

miljaar, je hebt dus zo hard gelijk :) En ik dacht er niet bij na en nam gewoon de naam bruno brazil over. Ik las Bruno Brazil bij Ivan, had Bernard Prince in mijn gedachten en schreef gewoon verder Bruno Brazil. Hoe een geest toch vreemd kan werken :)

 

Merci voor de correctie.

Link naar reactie

'Ardalén' , van Prado. Geniaal.

Het beste boek dat ik dit jaar al gelezen heb.

 

Hier ga ik mee akkoord.  Vond het geen goedkoop boek bij aanschaf.  Maar het is elke eurocent waard.  Heel knap en boeiend verhaal.  En helemaal in de stijl van Prado's andere parel 'Krijtlijn'.  Topper !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben een kathaar 1 -4

 

Deel 1 leek nog een tof begin, maar de volgende 3 delen worden steeds meer zever. Het verhaal is slecht geschreven, de dialogen trekken op niets, en ook de tekeningen zijn niet echt mooi. Ik denk niet dat ik hier 4 delen van zou hebben als ik deel 2 gelezen had toen ik het kocht.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Lichtjes onderste boven van Preacher. Wat een mtf van een stripdialogen. Jammer van die 4 stomme typfouten oa ParDner...

 

dat lijkt me geen typfout maar een dialectisme.

 

(btw, ik vond het maar matig die Preacher. Ik had er meer van verwacht.)

Link naar reactie

 

Hier ga ik mee akkoord.  Vond het geen goedkoop boek bij aanschaf.  Maar het is elke eurocent waard.  Heel knap en boeiend verhaal.  En helemaal in de stijl van Prado's andere parel 'Krijtlijn'.  Topper !

Eentje die ik heb laten liggen. Misshcien toch maar eens recupereren.

Link naar reactie

Gelezen: Moeder Killers 1

Vijf tienermeisjes willen hun moeders straffen. Op het internet vinden ze een site waar al hun wensen waarheid kunnen worden. Maar zoals de Engelsen zeggen: be careful what you wish for because you just might get it.

Zidrou, sterscenarist du jour, levert een spannend verhaal af waar opgroeiende kinderen een flinke kluif aan hebben. Zeer aangename tekeningen en een knoert van een cliffhanger. Leuk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gisteren per toeval ook het Angelus gelezen gevolgd door het vervloekte kind.  

 

Angelus, toch wel paar kippenvel momenten aan overgehouden.  Verhaal zowel als tekeningen prachtig, met toch wel een verrassend eind.  (Beetje tranen in de ogen)

 

Vervloekte kind.  Ook zeker het lezen waard.  Prachtige tekeningen, verhaal vond ik iets minder.  Moest ik ze allebei niet na elkaar hebben gelezen, dan zouden ze voor mij beiden de vermelding "een dijk van een strip" krijgen.  Nu gaat mijn voorkeur naar het Angelus.

 

Nick

Link naar reactie

Lichtjes onderste boven van Preacher. Wat een mtf van een stripdialogen. Jammer van die 4 stomme typfouten oa ParDner...

 

dat lijkt me geen typfout maar een dialectisme.

 

(btw, ik vond het maar matig die Preacher. Ik had er meer van verwacht.)

 

Is dat de uitgave van RW die jullie al gelezen hebben? Tevreden over de vertaling? Slechts 4 typfouten over 350 bladzijden vind ik anders geen slechte prestatie. :e002:

Link naar reactie

Vorige week de grote Taniguchi-ontdekkingstocht verdergezet met Het dagboek van mijn vader. Deze keer duurde het een tijdje eer het verhaal helemaal begon te boeien maar naar het einde toe was het er weer 'boenk' op. Taniguchi... :hartje:

 

Aangenaam verrast door deel 1 van Lincoln (Jouvray): origineel gegeven, grappig en soms wat stof tot nadenken. Tijd om een inhaalbeweging te maken met deze reeks dus.

 

En in navolging van Yncke ben ik eergisteren begonnen met Berserk. Intrigerend, ben benieuwd waar het naartoe gaat. Dit krijgt prioriteit de komende weken! :e002:

 

O ja, mijn "andere ik", laten we hem voor de gemakkelijkheid Rock Jaw noemen anders, heeft nog wat kinderstrips gelezen (ik laat het eufemisme acherwege :e012:). Een recente Kiekeboe (128 - Nood in Macadamia): zelfde opmerkingen als Koen overlaatst, er rammelt vanalles aan. Maar chapeau voor Merho dat hij de andere kant van sommige hulpacties op niet-verdoken wijze durft te laten zien in zijn populaire strip. Tot slot Kroepie en Boelie Boemboem 3: waarschijnlijk heb ik één en ander gemist door niet vertrouwd te zijn met de Lustige Kapoentjes, maar 'k heb er mij toch weer mee geamuseerd.

Link naar reactie

Is dat de uitgave van RW die jullie al gelezen hebben? Tevreden over de vertaling? Slechts 4 typfouten over 350 bladzijden vind ik anders geen slechte prestatie. :e002:

En d of t blijft lastig :e012:

 

Strip van de dag: Niourk 1: Het zwarte kind

 

Stefan Wul's SF is wereldberoemd maar lijkt desondanks niet in het Engels of Nederlands beschikbaar te zijn. Jammer want zoals het is omschreven had ik het graag gelezen, ik zal het met de strip(s) moeten doen. Dat is desondanks geen straf. Vatine weet hier een prima verhaal neer te zetten over een post-apocalyptische stam die moet zien te overleven. De tekeningen zijn goed met her en der elementen uit "vroegere tijden" erin verwerkt zonder dat deze buiten de context worden geplaatst. Kwa vertelvorm is het verschil tussen de voice over en de gedachten van het zwarte kind een mooie vondst. Ik ben benieuwd naar de rest van de serie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...