Ga naar inhoud

Er worden teveel strips uitgegeven. (En 't zijn de verkeerde.)


Kobus

Recommended Posts

10 minuten geleden, Syndikaat Uitgeverij zei:

In de loop van de tijd heb ik die alternatieve verkoopkanalen wel gevonden, en ik ontdekte toen dat er veel meer striplezers zijn dan alleen de mensen die naar de stripspeciaalzaken komen. De lezers van Evert Kwok, die lezen en kopen online. De lezers van Timo halen de boeken in de bibliotheek en die van Ulfberht gaan naar de stripwinkel.

Maar jij bent dan ook duidelijk een van die uitgevers die bereid is om dat werk te doen. Hoewel we elkaar nooit ontmoet hebben, ben ik arrogant genoeg om aan te nemen dat je waarschijnlijk geen peperdure Mercedes rijd en in een huis woont wat in twee postcode gebieden ligt. 😊. Niet dat ik je dit niet zou gunnen.

 

ik denk dat jij, kijkend naar je verhaal, duidelijk laat zien dat de lezers er zijn, maar dat je weer ouderwets hard moet werken om ze binnen te halen.

 

 

Link naar reactie
37 minuten geleden, Retardi zei:

 

 Bij manga hoef je het niet te proberen.

Series NameLatest chapter

- Sins -Completed

"Aishiteru", Uso Dakedo.   Oneshot

"Aoi" - Hikaru ga Chikyuu ni Itakoro......   Completed

"Bungaku Shoujo" to Shi ni Tagari no Douke   Completed

"Bungaku Shoujo" to Ue Kawaku YuureiVol.001 Ch.007: ...

"Gokko"Completed

"Mi" SeijukuVol.001 Ch.001

"My Princess, You Must Die!" Said the Female Knight   Vol. 001 Ch.005 ...

"Suki" to IenaiCompleted

#000000 - Ultra BlackVol. 001 Ch.005 ...

$10Completed

& – and –Vol. 005 Ch.024

& DropoutCompleted

(Sokuhou) Class no Ikemen ga Watashi no Shinkyoku ni Muchuu na Ken.Completed

...Curtain   Completed

...no OnnaCompleted

...Seishunchuu!...Seishunchuu! ...

.925Ch.000: [Onesho ...

.hack//4 komaCh.005: Spoiled ...

.hack//AlcorCompleted

.hack//G.U.+Completed

.hack//GnUCh.001: Lunar T ...

.hack//Legend of the TwilightCompleted

.hack//LinkCompleted

.hack//XXXX002

/Blush-DC.   Vol. 006 - 043

:REverSALCompleted

@17 Years Old, We Start Living Together From Today!   Ch.005

@Full Moon006.2

+a no Tachiichi   Completed

+Again1

+Anima   Completed

+C Sword and Cornett   Completed

+C: Sword and Cornett AppendixVol.001 Ch.007: ...

+Tic Neesan   Vol. 009 Ch.162 ...

0 kara Hajimeru Manga KyoushitsuCompleted

0 no SoukoushiCompleted

0.0 MhzVol. 002 Ch.020

0/6   Completed

007 SeriesCompleted

009 RE:CYBORGCompleted

01 (OKU Hiroya)   Completed

07 Ghost   Completed

08:05 no Hengao-sanCompleted

090 - Eko To IsshoCompleted

09SummerCompleted

0-noushiya MinatoVol.001 Ch.006 Read ...

0x0 MemoriesCompleted

1 + 1Vol.001 Ch.001 Read ...

 

Geprobeerd!

...om er maar een paar te noemen. 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Retardi zei:

..zucht..

 

ik zeg niet dat het bij manga niet gebeurd. Ik zeg dat Japanse uitgevers actief achter dit soort websites aanzitten. 

And back.

 

CD --> Napster --> Emule --> Torrent --> Itunes --> Spotify/Apple Music.

 

Uiteindelijk is het niet mijn doel om de industrie aan te sturen of zelfs maar te adviseren. Wat ik wil doen is strips comfortabel lezen in mijn zetel. Als ik dat kan doen zonder recht te staan is dat een voordeel. Als ik een specifieke strip kan lezen zonder door vijf dozen te moeten gaan, is dat een voordeel.  Als ik geen kamers in mijn huis moet opofferen om oud papier op te slaan, wat tevens mijn brandrisico verhoogt, dan is dat een voordeel. Dus hoe de markt ook evolueert, ik zie me meer en meer digitaliseren en het oud papier buiten zetten. Ik geef veel liever extra geld rechstreeks aan de tekenaar voor een origineel dan nog maar eens een stapeltje ergens kwijt moeten geraken.

 

 

 

Link naar reactie
16 hours ago, Ambreville said:

. Ik zie ook nog maar zelden analoge reflexcamera’s.

Analoge reflexcamera's werden dan ook niet gebruikt om foto's te bekijken, maar om foto's te maken. Analoge camera's mogen dan zo goed als verdwenen zijn, ik zie echter geen vermindering in het aantal foto's op papier.

Link naar reactie

 

1 minuut geleden, Mask zei:

Analoge reflexcamera's werden dan ook niet gebruikt om foto's te bekijken, maar om foto's te maken. Analoge camera's mogen dan zo goed als verdwenen zijn, ik zie echter geen vermindering in het aantal foto's op papier.

Dat staat er toch niet. Op een analoge camera kan je helemaal niets bekijken.

Ik kan me wel niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik nog eens een foto heb afgedrukt. Tenzij je fotograaf bent is dat wel echt radicaal gekrompen.

 

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Tom MDP said:

De echte dooddoener op korte termijn, volgens mij, om digitaal een groeispurt te geven is die ongelijkheid tussen papieren en digitale boeken op gebied van btw. 

Ik neem De Kwakkelende Kwakzalver als voorbeeld en als prijsindicator er even bij.
Papier kost die 7,99

Digitaal is 5,99

 

Denk je werkelijk dat die 74 cent voor een groeispurt kunnen zorgen?

En als men de BTW verlaagt naar 6%, denk je dan de prijs ook echt zal dalen van 5.99 naar 5,25 ?

Link naar reactie
1 minuut geleden, Mask zei:

 

Denk je werkelijk dat die 74 cent voor een groeispurt kunnen zorgen?

En als men de BTW verlaagt naar 6%, denk je dan de prijs ook echt zal dalen van 5.99 naar 5,25 ?


Op vraag 1: kwaad zou het niet kunnen.

Verre van het brede publiek, maar hoeveel strips koopt de gemiddelde reeper op een jaar? Een verschil van 74 cent per strip zou toch al goed optellen.

 

op vraag 2: fuck nee.

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

And back.

 

CD --> Napster --> Emule --> Torrent --> Itunes --> Spotify/Apple Music.

 

Dus hoe de markt ook evolueert, ik zie me meer en meer digitaliseren en het oud papier buiten zetten. Ik geef veel liever extra geld rechstreeks aan de tekenaar voor een origineel dan nog maar eens een stapeltje ergens kwijt moeten geraken.

Maar daar is ook helemaal niets mis mee. 

Hier: een 😘voor jou.

Link naar reactie

Comics en manga kan je vrij gemakkelijk online vinden. Legaal is het (in de meeste gevallen) voor alle duidelijkheid niet.Er lijkt niet veel actie tegen te worden ondernomen maar Marvel, DC en anderen bieden spotgoedkope streamingabonnementen aan met toegang tot 100 000'en comics waardoor de verleiding om de illegale toer op te gaan veel kleiner wordt. Lijkt me ook een efficiëntere strategie.

 

Link naar reactie
Op 8/11/2019 om 00:03, esteban² zei:

En het idee dat een strip moet aangepast worden naar een smartphone of tablet?  Veel fantasie komt daar niet bij kijken.  Dat is dan één strook of één kader en een swipe-functie (bijvoorbeeld) om verder te lezen. 

Dat lukt maar voor een standaard strookjes verhaal. Ik hou van strips waar de bladlayout ook een rol speelt. Ik denk bijvoorbeeld aan strips van Derib (Buddy Longway) of een Cosey, of pakweg een strip zoals Onklopbaar (Jousselin). Dan ben je dus wel verplicht om de volledige pagina op een scherm te toveren. Of ga je dat allemaal verknippen, laat staan dat je het kàn verknippen, en zal men dan de kaders  van verschillende groottes moeten in- en uitzoemen?  Ik mag er niet aan denken!   Met een smartphone geraak ik dus nergens voor mijn bovengenoermd bladlayout stripplezier.

Wil ik die strips digitaal pagina per pagina lezen op / iPad? Misschien wel (ik heb geen iPad). Later mogelijk als de dragers groter, lichter en goedkoper worden... 😉

De enige vorm van digitalisering kan pas werken als de auteur de 'strip' ontwerpt voor de gepaste drager....

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 23/10/2019 om 16:47, kurisu74 zei:

Uit het blote hoofd:

 

De vier delen van De Ijstrein en de drie delen van Epiphania (Casterman).

 

De rest van Kobijn en Donjon (Silvester)

 

De rest van Sabels & Galjoenen (Arboris)

 

De derde Bob Marone (Dargaud)

 

L'innocente van Warnout en Raives (2015 herdruk bij Le Lombard van het oude Casterman album).

 

 

Even gekopieerd vanaf de fb pagina van de stripspeciaalzaak. Ik denk namelijk dat jij hier invloed op hebt gehad... 😜

 

Stripspeciaalzaak.be

28 minuten · 

Na 20 jaar wordt het vervolg van het one-shot De IJstrein eindelijk vertaald... In 1984 verscheen dat post-apocalyptische, ijzersterke one-shot, getekend door Jean-Marc Rochette en geschreven door de inmiddels overleden Jacques Lob. In 1999 en 2000 kwamen twee vervolgdelen uit op scenario van Benjamin Legrand die zich 15 jaar na De IJstrein afspelen met andere personages en een andere trein na de apocalyps. Die vervolgen werden nooit vertaald door Casterman. Ook het in 2015 verschenen 'laatste deel', Terminus, nu geschreven door Olivier Bocquet (FRNK), kende geen vertaling. En in 2019 kwam daar nog deel 1 van een nieuwe reeks, Extinctions, bij, nu op scenario van Matz (De Killer) en voor het eerst in kleur, met alweer een andere trein.

In 2013 regisseerde Bong Joon-ho met zijn Snowpiercer een heel succesvolle Zuid-Koreaans/Tsjechische verfilming van het oorspronkelijke one-shot. In 2020 komt een tv-reeks uit op het streamingplatform Netflix. Er zijn al twee seizoenen in productie. Het verhaal daarvan speelt zich zeven jaar na de film af.

Inspelend op die Netflix-release kunnen we in april een heruitgave van het oorspronkelijke one-shot en een vertaling van de twee vervolgdelen verwachten als een integraal van 248 pagina's in hardcover. Daarmee worden dus Terminus en Extinctions deel 1 nog niet vertaald.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Retardi zei:

Even gekopieerd vanaf de fb pagina van de stripspeciaalzaak. Ik denk namelijk dat jij hier invloed op hebt gehad... 😜

 

Stripspeciaalzaak.be

28 minuten · 

Na 20 jaar wordt het vervolg van het one-shot De IJstrein eindelijk vertaald... In 1984 verscheen dat post-apocalyptische, ijzersterke one-shot, getekend door Jean-Marc Rochette en geschreven door de inmiddels overleden Jacques Lob. In 1999 en 2000 kwamen twee vervolgdelen uit op scenario van Benjamin Legrand die zich 15 jaar na De IJstrein afspelen met andere personages en een andere trein na de apocalyps. Die vervolgen werden nooit vertaald door Casterman. Ook het in 2015 verschenen 'laatste deel', Terminus, nu geschreven door Olivier Bocquet (FRNK), kende geen vertaling. En in 2019 kwam daar nog deel 1 van een nieuwe reeks, Extinctions, bij, nu op scenario van Matz (De Killer) en voor het eerst in kleur, met alweer een andere trein.

In 2013 regisseerde Bong Joon-ho met zijn Snowpiercer een heel succesvolle Zuid-Koreaans/Tsjechische verfilming van het oorspronkelijke one-shot. In 2020 komt een tv-reeks uit op het streamingplatform Netflix. Er zijn al twee seizoenen in productie. Het verhaal daarvan speelt zich zeven jaar na de film af.

Inspelend op die Netflix-release kunnen we in april een heruitgave van het oorspronkelijke one-shot en een vertaling van de twee vervolgdelen verwachten als een integraal van 248 pagina's in hardcover. Daarmee worden dus Terminus en Extinctions deel 1 nog niet vertaald.

Bij Maghen zijn de originelen van Rochette te rapen...tegen een prijsje. Er loopt daar nu een tentoonstelling over.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...