Ga naar inhoud

Rangschikking verzameling


djkeos

Recommended Posts

1 uur terug, BobFish zei:

 

Nu vraag ik mij af hoe lang nog tot alle kasten vol zitten.

 

 

Dat kan snel gaan. :P Na een verhuis had ik ook meer beschikbare ruimte voor strips en dergelijke en een kast met lege rekken wat oorspronkelijk als voldoende plaats leek voor toekomstige aankopen. Maar dan begon ik meer hardcovers aan te schaffen en in minder dan een jaar was die reserve-kastruimte al uitgeput.

Link naar reactie
34 minuten geleden, esteban² zei:

In theorie heb ik daar momenteel wel de ruimte voor, maar er is twijfel of de vloeren het kunnen dragen op de verdiepen. 😅

 

Een van mijn leraren moest ooit verhuizen omdat zijn huis begon in te storten onder het gewicht van de boeken.

Dus ik pas wel op.

Maar ik vraag met toch af in wat voor huis hij woonde.

Link naar reactie
32 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Een van mijn leraren moest ooit verhuizen omdat zijn huis begon in te storten onder het gewicht van de boeken.

Dus ik pas wel op.

Maar ik vraag met toch af in wat voor huis hij woonde.


Wel, ik woon in principe in een renovatie-nieuwbouw. (lees: zodanig gerenoveerd dat er eigenlijk niets van de oude bouw overschiet, maar toch als renovatie geklasseerd) Als ik zie hoe de vloeren op en neer gaan of de kasten bewegen en rammelen op het eerste verdiep, wanneer ik daar gewoon stap, ... No way dat die een hele reeks boekenrekken kunnen verdragen. 😬 Als mijn boekenkast er uiteindelijk misschien ooit komt, zal dat dus eveneens op 't gelijkvloers zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 minuten geleden, esteban² zei:


Als ik zie hoe de vloeren op en neer gaan of de kasten bewegen en rammelen op het eerste verdiep, wanneer ik daar gewoon stap, ...

 

Christopher Nolan weet al welke locatie hij gaat selecteren voor zijn vervolg op Inception. (sorry 😘)

 

00-top.thumb.jpg.5bcf5d846cb3abc9738ee42119811509.jpg

 

Maar ik ken het gevoel, hoor. Ik had ook last van gedaver en trillende kasten in een vorige woonlocatie, maar dat had deels met de nabijheid van een treinspoor te maken. En door de leeftijd van die woning en die jarenlange vibraties van passerende treinen voelde de vloer van de eerste verdieping ook niet bepaald waterpas of 100% stabiel aan.

 

 

 

 

Link naar reactie

Een moeilijk verhaal soms...

 

Eerst per taal Nederlands, Frans, Engels, Duits en anderstalig (Chinees, Pools, Luxemburgs, Spaans,...)...

 

Ik heb wel een aparte verzameling met kinderstrips en eentje "voor volwassenen".

Er is ook een aparte plaats voorzien voor reclamestrips of Pocketboekjes.

 

In het Nederlands staan de albums van een bepaalde reeks samen : Buldog, Modern, Tegek, Kronieken, Charlie, Charlie Plus, Concorde, Delta,  Ciso, Magnum, Collectie 500 & Millenium & Vinci (Talent), Detective, Avonturenreeks, Ohee, Ohee Club, Parodiereeks, Titanic, Kuifje Special, Jong Europa, Ink, Filmstrip...

En dan zijn er bepaalde uitgeverijen apart : Arcadia, Hauwaerts, Brabant Strip, Vlaams Stripcentrum, Bonte, De Post (Philastrips), Mannekesblad, Draw en Shoot,... 

En wat er dan nog overblijft, alfabetisch op figuur of titel (indien geen reeks-figuur).

 

In het Frans staan ze alfabetisch geklasseerd per uitgever.

Link naar reactie

Er is al veel heruitgegeven door de Vriendenkring Jean Ray, en Poespa bracht ook een vertaling van Malpertuis in het Nedelands uit. Een echte vertaling deze keer, en geen bewerking zoals die van Lampo.

Mijn bibliotheek bevat ongeveer 70 boeken van de Vriendenkring, en ik heb ze niet allemaal.

Maar er is inderdaad het een en ander dat nog moet worden uitgegeven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...