Ga naar inhoud

Konvooi


fazerco

Recommended Posts

4 uren geleden, Daan zei:

Van Konvooi brachten ze toch ook al eerder beursedities in HC uit?

Yep, geen complete serie, daarom ben ik benieuwd hoelang ze dit gaan volhouden. De meeste hebben sc, en zullen pas overstappen als je meer dan de helft uitbreng. En dat betekend slechte verkoop, en het niet meer uitbrengen van de hc. Vicieuze cirkel.

 

Maar ik zag dit bij stripinfo, bij pas verschenen, en daar ook de vraag gesteld. Wat resulteerde dat beide versies sc en hc verwijderd zijn bij pas verschenen.

Link naar reactie
  • 6 months later...
Op 2/4/2023 om 12:28, Daan zei:

Van Konvooi brachten ze toch ook al eerder beursedities in HC uit?

 

Mensen die normale albums kopen, kopen geen beursedities. Dat is iets voor de incrowd. Een leuk extraatje voor uitgever en auteur, maar zeker niet iets om de uitgave te verantwoorden, hoogstens om ze te helpen overeind te houden.

Link naar reactie
Op 7/10/2023 om 13:25, Lamme Goedzak zei:

Wat mij vooral stoort is het belachelijke excuus dat Arboris aanhaalt voor de traagheid van de publicaties. Konvooi 17 is in 2014 verschenen in het frans en in 2016 in het Duits. Maar voor de Nederlandse vertaling zouden ze al 10 jaar aan het wachten zijn op de scans van deel 17??? Heb respect voor uw kopers en kom tenminste met een deftig excuus af!

Helemaal mee eens.

 

En ik vrees dat het mij dusdanig stoort dat ik Konvooi in de toekomst niet eens meer zal kopen. 

Link naar reactie
25 minutes ago, De Hollander said:

Helemaal mee eens.

 

En ik vrees dat het mij dusdanig stoort dat ik Konvooi in de toekomst niet eens meer zal kopen. 

Dat argument is pure bullshit. Delcourt/Soleil levert naar verschillende licentiehouders zoals Daedalus en Uitgeverij L bronmateriaal, en die hebben daar nooit last van. Bruno Graff krijgt hetzelfde materiaal van Sillage voor zijn luxes. Die is op één album na bij. Buchet heb ik vorig jaar in december nog gezien. Die was ook een beetje verbaasd dat wij zo ver achter stonden. 

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat de rechten om een serie uit te kunnen/mogen geven/vertalen komen te vervallen wanneer er een zekere periode geen nieuwe publicaties meer zijn geweest.

 

Weet niet of dat per serie in een contract wordt opgenomen of dat dit standaard is bij vertalingen. En weet niet of dit bij Konvooi van toepassing is. Zou wel een verklaring kunnen zijn waarom bij Arboris geen nieuwe delen meer vertaald....

 

Wel jammer, zie de serie wel als één van de betere van het fonds van Arboris. 

Door te lang te wachten krijg je alleen maar een grotere groep die bij de serie afhaken.  

Link naar reactie
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...