Rik Posted August 24 Share Posted August 24 Dat is een grote lijst maar van voor 1970 heb ik Blake en Mortimer Kuifje Chlorophyl Roodbaard Asterix Lucky Luke op deel 1 en 2 na. Na 1970 heb ik alle reeksen die ik interessant vond. Van Blueberry en Blake en Mortimer heb ik vrijwel alles wat ooit uitgebracht is Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Peter Motte Posted August 24 Share Posted August 24 Mijn verzekeringsagent klasseert dit bij gevoelige informatie. Mag enkel testamentair worden onthuld. PS binnenkort ontdekken we dus of het waar is dat Prygozjin eerste drukken van Donald Duck had. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted August 24 Author Share Posted August 24 4 minuten geleden, Rik zei: Lucky Luke op deel 1 en 2 na. Is de titel onduidelijk? Ik bedoel dus echt de allereerste druk van het allereerste album van een reeks. Quote Link to comment
Werner Posted August 24 Share Posted August 24 Best wel wat eigenlijk, maar ik ben dan ook al een ouwe zak. Adam Agent 212 Annie en Peter (beide reeksen) Aria Arme Lampil Attila Aurora en Ulysses Het Beste Uit Robbedoes Biebel Bizu De Brozems Charly Claire Cristal Dag en Heidi Dallas Barr Donito Edmund Bell FC De Kampioenen De Geuzen Ginger Hugo Hultrasson Jaap Jan Heibel Jeugdzonden Jim Lont Jimmy Van Doren Kari Lente Ketje Khena en de Katamarom Kramikske van de Bakker (beide reeksen) De Krobbels De Leukebroeders Lowietje De Marsupilami Melisande Mick Mac Adam Okay Olivier Blunder Papyrus Pats Roel en zijn Beestenboel Rolf Karsten Rona Rubine Rud Hart Sandy en Hoppy Sarah en Robin De Sliert Sloeber (beide reeksen) SOS Geluk Stany Derval Starbuck De Stripbaby's Taco Zip Thomas Rindt Tits Tom Carbon Urbanus Ramtamtam en Kierikili/Vergeten Jungle 421 Waterland Woefie Wolf XIII Yoko Tsuno (achterkanten van de eerste drukken zijn zo veel mooier) BobFish, Peter Motte and Leesplezier 3 Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
WILCO Posted August 24 Share Posted August 24 3 minuten geleden, WILCO zei: Bruce J. Hawker Robin Hoed Het kruis van Cazenac Zoon van de Arend Quote Link to comment
WILCO Posted August 24 Share Posted August 24 48 minuten geleden, WILCO zei: De geverniste vernepelingskes Marine De Geuzen Bakelandt De Havik Quote Link to comment
P3TJQ Posted August 24 Share Posted August 24 Anita Bomba Wat Kuifjes. Wat S&W. Oorlog bij de dieren van Calvo. Alles van Bob de Moor En nog wat losse albums van diverse series. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Leesplezier Posted August 24 Share Posted August 24 Blake en Mortimer Roodbaard Blueberry Papyrus Durango Lucky Luke Commanche Buddy Longway .... Voor mij tevens de leukere reeksen. Nieuwere reeksen kunnen me helaas veel minder bekoren. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 24 Share Posted August 24 Enkel van het eerste album, dan blijft het bij Luc Orient. Quote Link to comment
cinco Posted August 24 Author Share Posted August 24 32 minuten geleden, Leesplezier zei: Lucky Luke Dus je hebt deze versie van 1949? BobFish 1 Quote Link to comment
Rik Posted August 25 Share Posted August 25 11 uren geleden, cinco zei: Is de titel onduidelijk? Ik bedoel dus echt de allereerste druk van het allereerste album van een reeks. In de Nederlandse Taal? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted August 25 Author Share Posted August 25 46 minuten geleden, Rik zei: In de Nederlandse Taal? Om het even welke taal. Als het maar de eerste druk is van het eerste album. Quote Link to comment
Rik Posted August 25 Share Posted August 25 2 uren geleden, cinco zei: Om het even welke taal. Als het maar de eerste druk is van het eerste album. Dan gaat het bij de meeste strips die genoemd zijn in dit topic om de Franse versie.... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
mojo Posted August 25 Share Posted August 25 Ik hou dat eigenlijk niet zo echt bij, maar ik vermoed dat er wel reeksen zullen zijn waar ik de eerste druk van deel 1 heb. 7 levens van de Sperwer bv Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Leesplezier Posted August 26 Share Posted August 26 Op 24/8/2023 om 22:32, cinco zei: Dus je hebt deze versie van 1949? Ja, maar mindere staat helaas. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 28 Share Posted August 28 Ik koop al strips sinds de jaren '80 dus dat kunnen er wel wat zijn, als ik kleine reeksen mag meerekenen, maar ik houd geen lijst op papier of op de computer bij van mijn strips. Uit mijn hoofd heb ik van de volgende strips de eerste druk van het eerste album : Heinz Taco Zip Tom Carbon Vrouwen in 't wit Stefan/Cédric G. Raf Zerk Kid Paddle De Onnoembaren Bob Marone Jojo Soda De Gieren Jimmy Boy Marsupilami De Mazda bende Kramikske Alice en Leopold Felix Flux museum Meccano Joe Bar Team (in het Frans) en vast nog wel wat. Ik ben echter geen verzamelaar, die terug in de tijd kijkt om de eerste druk te bemachtigen. Voor mij mag dat ook de zoveelste herdruk zijn. Quote Link to comment
Olav Posted August 28 Share Posted August 28 Ik heb/had ook wel een tiental eerste drukken, soms uit de kringloop en in erbarmelijke toestand en dus eigenlijk waardeloos en meestal van de hand gedaan, tenzij met een emotionele waarde als ik de eerste uitgave gekocht heb toen deze voor het eerst in de winkel lag. Quote Link to comment
Recommended Posts