cinco Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Genres die je gewoonlijk aan je voorbij laat gaan, tekenstijlen die je meestal niet aanspreken, onderwerpen die je niet dadelijk liggen... koop je wel eens een album waar je op het eerste zicht geen klik bij voelt? Ben je zo al aangenaam verrast geweest of kwam je uiteindelijk toch van een koude kermis terug? BobFish 1 Quote
cartoonesk Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Graphic Novels spraken me in eerste instantie niet zo aan maar ik heb toch Dagen van zand en Jaren van de olifant. BobFish 1 Quote
Waldorf Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Lang geleden ging ik naar Epic in Gent. Pedro raadde wel eens iets aan dat ik anders zou laten liggen hebben. Maar het internet heeft veel kapot gemaakt, waardoor ik veel meer online koop. Ergo minder contact met de stripverkoper, ergo minder aankopen van zaken die buiten mijn (vrij ruime) comfortzone liggen. BobFish 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Richard Boom-vavavoom Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 zeker.... ben nogal van de Vampirella, Top Cow etc van de jaren 90 omdat ik in 1994 voor het eerst een comiczaak binnenliep. Op een gegeven moment wilde ik eens iets nieuws proberen en iemand bij EPPO attendeerde me op iets wat The Walking Dead heette. Had ik toen maar de losse deeltjes gekocht ipv meteen met tpb's beginnen Ik vond de tekenstijl nogal wennen voor mij, maar soit. Dat is goed gekomen Ik weet ook nog dat ik van Comicwatch (Sytse Algera) een Kabuki kreeg toegeschoven. Moest ik 3-4 keer lezen, maar toen was ik wel verslaafd aan zijn stijl! Afgelopen maand ben ik dan toch maar overstag gegaan voor Hellboy. Ik vond die Mignola-stijl nooit echt aantrekkelijk (ondanks onmiskenbaar goed) maar het is nu toch echt in MIJN collectie nu. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Wil Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Soms, maar erg weinig moet ik eerlijk bekennen. Voor mij is tekenwerk bepalend (icm verhaal natuurlijk), maar moet mij in eerste instantie aanspreken. Gisteren was ik bij de Noorman in Arnhem en Peter (eigenaar) raadde mij met overtuiging "behoefte aan menselijke warmte" aan. Ondanks zijn gloedvolle betoog niet gekocht, puur omdat het tekenwerk mij niet aansprak. Ik had dat ook met "dagen van zand", ook in eerste instantie niet gekocht, maar door de vele positieve kritieken uiteindelijk toch, en blij mee.. Ik ga ervan uit dat ik door deze observaties verschillende pareltjes heb laten schieten, maar ja, leer ik mee leven Quote
sanderg Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Ik houd niet erg van westerns.. toch undertaker gekocht destijds- de eerste paar delen vond ik zeker leuk Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Air Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Ik kocht laatst: Over God zijn broer (en andere fijne vleeswaren) Door Jan Truyens Nog niet gelezen, wel heb ik vaak wat zitten bladeren. maar zo’n visueel geweld met veel dromerige elementen en weinig tot geen kaders, maakt dat het op mij onsamenhangend overkomt. Maar soms moet je als lezer wat beter je best doen, om in het hoofd van de maker te kruipen. voor zwevende kopers deed de verkoper er nog wat extra’s bij, zoals een mooie poster met een Robbedoes erop. herkenning doet kopen, maar verwondering is één van de grootste geneugten des levens. Quote .
Waldorf Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 4 minuten geleden, Air zei: Over God zijn broer (en andere fijne vleeswaren) Ik heb die crowdfunding nog gebackt. Fijn boek. Air 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Stem Franquin naar de finale Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 7 hours ago, cinco said: koop je wel eens een album waar je op het eerste zicht geen klik bij voelt? Neen Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Joe Dredd Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 38 minuten geleden, Ambreville zei: Neen Neen Quote
Werner Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Daar zijn strips weer wat te duur voor. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Air Posted December 16, 2023 Posted December 16, 2023 Wat is ook al weer het oudste beroep? (op stripgebied dan hè,) ik ben niet zo’n grappenmaker. Quote .
Stem Franquin naar de finale Posted December 16, 2023 Posted December 16, 2023 15 minutes ago, Air said: Wat is ook al weer het oudste beroep? (op stripgebied dan hè,) ik ben niet zo’n grappenmaker. De tekenaar van Lascaux waarschijnlijk. Air 1 Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
cinco Posted December 16, 2023 Author Posted December 16, 2023 Opnieuw beeldende verhalen op rotsen gaan tekenen kan een oplossing zijn voor de almaar stijgende papierprijs. Quote
bates Posted December 16, 2023 Posted December 16, 2023 Tegenwoordig duik ik als maar vaker in de bak met tweedehands strips en grijp sneller terug naar strips uit de 80's -90's. Pure nostalgie voor me, maar op dat moment was ik te jong om het volledige verhaal te begrijpen. Zo ben ik nu bezig met Rik Ringers te verzamelen :) Quote
Peter Motte Posted December 17, 2023 Posted December 17, 2023 Je begreep RR niet??? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted September 19, 2024 Author Posted September 19, 2024 Druppelsgewijs wil ik meer experimentele albums van zowel vroeger als nu aanschaffen. Quote
Recommended Posts