Ga naar inhoud

Ga je soms buiten je comfortzone qua stripaankopen?


cinco

Recommended Posts

Lang geleden ging ik naar Epic in Gent. Pedro raadde wel eens iets aan dat ik anders zou laten liggen hebben. Maar het internet heeft veel kapot gemaakt, waardoor ik veel meer online koop. Ergo minder contact met de stripverkoper, ergo minder aankopen van zaken die buiten mijn (vrij ruime) comfortzone liggen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

zeker.... ben nogal van de Vampirella, Top Cow etc van de jaren 90 omdat ik in 1994 voor het eerst een comiczaak binnenliep.

 

Op een gegeven moment wilde ik eens iets nieuws proberen en iemand bij EPPO attendeerde me op iets wat The Walking Dead heette. Had ik toen maar de losse deeltjes gekocht ipv meteen met tpb's beginnen :)
Ik vond de tekenstijl nogal wennen voor mij, maar soit. Dat is goed gekomen :)

 

Ik weet ook nog dat ik van Comicwatch (Sytse Algera) een Kabuki kreeg toegeschoven. Moest ik 3-4 keer lezen, maar toen was ik wel verslaafd aan zijn stijl!

 

Afgelopen maand ben ik dan toch maar overstag gegaan voor Hellboy. Ik vond die Mignola-stijl nooit echt aantrekkelijk (ondanks onmiskenbaar goed) maar het is nu toch echt in MIJN collectie nu.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Soms, maar erg weinig moet ik eerlijk bekennen. Voor mij is tekenwerk bepalend (icm verhaal natuurlijk), maar moet mij in eerste instantie aanspreken. Gisteren was ik bij de Noorman in Arnhem en Peter (eigenaar) raadde mij met overtuiging "behoefte aan menselijke warmte" aan. Ondanks zijn gloedvolle betoog niet gekocht, puur omdat het tekenwerk mij niet aansprak.

 

Ik had dat ook met "dagen van zand", ook in eerste instantie niet gekocht, maar door de vele positieve kritieken uiteindelijk toch, en blij mee..

 

Ik ga ervan uit dat ik door deze observaties verschillende pareltjes heb laten schieten, maar ja, leer ik mee leven ;)

Link naar reactie

Ik kocht laatst: Over God zijn broer (en andere fijne vleeswaren)

                          Door Jan Truyens

Nog niet gelezen, wel heb ik vaak wat zitten bladeren.

maar zo’n visueel geweld met veel dromerige elementen en weinig tot geen kaders, maakt dat het op mij onsamenhangend overkomt.

Maar soms moet je als lezer wat beter je best doen, om in het hoofd van de maker te kruipen.

voor zwevende kopers deed de verkoper er nog wat extra’s bij, zoals een mooie poster met een Robbedoes erop.

herkenning doet kopen, maar verwondering is één van de grootste geneugten des levens.

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...