cinco Posted April 6, 2024 Posted April 6, 2024 Bij mij was het pas rond 2000 dat ik internet begon te gebruiken. (omdat er geen internet in huis was in mijn jaren '90 jeugdjaren) Quote
Rataplan Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Myspace. Midden jaren 2000 thuis. Sommige politieke fora. Sites van grafische artiesten en illustratoren vanop de servers van het St Lucas vanaf 2003. Quote
Peter Motte Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 AltaVista. Ik heb dat eerste jaar ook mijn eigen website gemaakt, maar die is ondertussen moeten verhuizen naar scarlet omdat Proximus niet weet wat het wil. BobFish 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
BobFish Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Roque Ja 1 Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
Peter Motte Posted April 7, 2024 Posted April 7, 2024 Het leuke aan het vroege internet is, dat er zo veel initiatieven waren. Tegenwoordig is alles hetzelfde. Dat geldt ook voor computers: alle computers zijn hetzelfde geworden, alle progamma's zijn hetzelfde. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 Op de stripbeurs van Turnhout in 2000 (of 2001) vroeg Henk Schouten van de stripsite "stripster" om een tekening te maken voor zijn site. Ik begon in 2001 met het publiceren op deze site en dat was mijn eerste ervaring met internet, dat ik bezocht in de bibliotheek. Ik kreeg wel kritiek op het stripster-forum maar ik bleef stug tekeningen sturen. De afbeelding toont mijn eerste tekening op internet! Een vriendin wilde met me mailen dus maakte ik toen ook een e-mail-adres aan (hotmail). Andere stripsites waar ik publiceerde waren Cartoozine en Post-your-comic. Peter Motte and BobFish 2 Quote
Yncke Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 AltaVista want betere resultaten dan Yahoo. GeoCities want daar waren behoorlijk wat webcomics te vinden. Een beetje later het forum van De Poort en Elftown. Quote yncke.be
charles Posted April 8, 2024 Posted April 8, 2024 The Drawing Board - vond ik een heel leuk forum. Het was daar altijd heel druk en ineens was het afgelopen, jammer. De dag die wij internet kregen (in 2000) zocht ik als eerst "MAD" op. Daarna zocht ik "Michael Hedges" op. En ik schrok nogal toen ik las dat hij verongelukt was. Zonde, zijn muziek is prachtig. Quote
cartoonesk Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 21 uren geleden, charles zei: De dag die wij internet kregen (in 2000) Sorry, @charles, als ik een persoonlijke vraag stel, maar woonde je toen al in Nederland? Quote
charles Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 Ja, toen woonde ik hier al bijna tien jaar. Toen ik hier kwam, had je geen internet - nou ja, niet gewoon bij iedereen thuis. En we hadden de eerste paar jaar zo'n inbelmodem, met dat bijzonder geluidje. En even afwachten of je dan verbinding kreeg. Tja - eigenlijk niet heel veel veranderd. Geen geluidje meer, maar met Ziggo is het vaak nog een even afwachten of je verbinding krijgt... cartoonesk 1 Quote
cartoonesk Posted April 9, 2024 Posted April 9, 2024 1 uur terug, charles zei: Ja, toen woonde ik hier al bijna tien jaar. Okay, bedankt voor je antwoord. Dat is langer dan ik verwachtte. Ik wist het niet (meer) precies! Quote
Recommended Posts