Ga naar inhoud

Wat is de ergste schade aan een strip die je zelf per ongeluk hebt veroorzaakt?


Recommended Posts

Als je onderhoud pleegt aan een wasmachine heb ik een gouden tip😊

Zorg dat je de afvoerslang weer terughangt in de afvoer.

Ik was dit een keertje vergeten en toen liep er 10 liter water via het plafond naar beneden over een aantal stripboeken..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Op mijn tong gebeten na een tandartsbezoek. Ik bloedde, maar voelde en merkte het niet door de verdoving. Ik merkte ook niet dat ik kwijlde doordat mijn lip verdoofd was. Zo heb ik onbewust bloed en speeksel gekwijld op De speelgoedspiegel van S&W. De bloedsporen zijn nog altijd op dit album te zien. Ik heb eigenlijk nooit een nieuw exemplaar gekocht.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, WILCO zei:

Op mijn tong gebeten na een tandartsbezoek. Ik bloedde, maar voelde en merkte het niet door de verdoving. Ik merkte ook niet dat ik kwijlde doordat mijn lip verdoofd was. Zo heb ik onbewust bloed en speeksel gekwijld op De speelgoedspiegel van S&W. De bloedsporen zijn nog altijd op dit album te zien. Ik heb eigenlijk nooit een nieuw exemplaar gekocht.

 

 

Altijd geweten dat striplezers kwijlen terwijl ze hun favorieten lezen, maar dat ze zefls bloed opgaven, dat is nieuw voor mij.

Link naar reactie

De eerste keer dat ik een strip had waarvan je een pagina moest openvouwen zodat je een A3-formaat had, dat had ik niet door. Ik dacht dat die pagina's verkeerd gesneden waren en er twee nog aaneen plakten. Dus heb ik dat uit elkaar gehaald...

Link naar reactie
Op 10/6/2024 om 22:23, lukoste zei:

Aangezien ik vaak softcovers in bad lees, valt er al wel eens eentje in het water. 

 

Ik ben gestopt met lezen in het bad.

Waar ik nu woon vind ik de badkamer er minder geschikt voor.

Het licht valt niet op de manier zoals ik zou willen om er te lezen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Eén keer gedaan. Snap niet wat er leuk aan is.

 

Vooral manga is erg praktisch in bad.

15 jaar geleden heb ik de meeste delen van de Nederlandstalige Death Note gelezen terwijl ik tussen het schuim zat.

Link naar reactie

Wat katten betreft: vroeger had ik de gewoonte om strips die ik nog moest lezen al bij de reeks te klasseren in de kast maar er wat uit te laten steken. Zo heeft één van mijn katten haar tanden gezet in de enige rode ridder gesigneerd door Karel Biddeloo (als ik die ooit verkoop zal ik erbij zetten dat Biddeloo dat met opzet gedaan heeft tijdens het signeren onder het motto “wat P’tiluc kan kan ik ook” 😁).

 

Baard en Kale was niet mijn ding: toen ik

nog niks van strips kende en stapeltje oudere strips van mijn ouders kreeg heb ik die dan naar het zolder gedaan. Dan was er een lek in het dek en natuurlijk recht op die strips. En dan zag ik dat het eerste drukken waren. ‘k Heb ze nog altijd, niks meer waard. En ze liggen terug op ‘t zolder…


Volgende zijn niet per ongeluk, maar met opzet:

Bij diezelfde oude strips zaten Mickey bundels (echt oude). Als 7-jarige vind je dat stom om die verhalen in stukken te moeten lezen. Dus alles uit elkaar gehaald en in doorlopende bundels aan elkaar geplakt.

 

Oude Suskes en Wiskes met de titels in het wit ipv de gele in de lopende reeks: ingekleurd. Nummers doorgestreept en nieuwe nummering opgezet. Op lijst achteraan aangekruist met balpen welke titels ik al had. Etc.😢, maar toen toch veel plezier aan beleefd 😂.

 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 13/6/2024 om 20:20, SPeeDy zei:

Volgende zijn niet per ongeluk, maar met opzet:

Bij diezelfde oude strips zaten Mickey bundels (echt oude). Als 7-jarige vind je dat stom om die verhalen in stukken te moeten lezen. Dus alles uit elkaar gehaald en in doorlopende bundels aan elkaar geplakt.

Dat deed ik ook bij mijn eerste Mickey-maandbladen (klein formaat, toen nog). Ik vond die oude verhalen van Mickey het leukst en haalde die eruit en plakte ik aan elkaar als stripboeken.

Ook nog jong toen ik uit mijn eerste Robbedoes-weekbladen mijn favoriete vervolgverhalen haalde om er stripboekjes van te plakken. Achteraf spijt van, natuurlijk!

 

pin mickey maandblad 5.jpg

Link naar reactie
7 minuten geleden, Peter Motte zei:

Eén troost: de losse weekbladen zijn niet zo veel waard.

 

Ik ga ervan uit dat die Donald Ducks in de meeste Nederlandse huishoudens als magazines werden behandeld en net als alle andere weekbladen systematisch werden weggegooid.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Peter Motte zei:

Eén troost: de losse weekbladen zijn niet zo veel waard. Het zijn de verzamelalbums die verzamelwaarde krijgen.

Daar heb ik er nog een paar van waaruit ik de kleine tekeningetjes van Franquin heb uitgeknipt om in een plakboek te plakken. Spijtig! :( 

Link naar reactie
51 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik heb eens begrepen dat die Robbedoes-verzamelalbums veel minder waard zijn als de microverhaaltjes er niet in zitten.

Des te meer een item compleet is des te hoger de waarde. Dus bijlages, wikkels e.d. hebben wel degelijk waarde voor een echte verzamelaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
22 minuten geleden, WILCO zei:

Deze zat geklemd tussen de andere strips in mijn boekenrek.

 

Screenshot_20240630_131947_Gallery.thumb.jpg.232d3c821c300360c32f28662924518c.jpg

 

Helaas heb ik wat te hard getrokken toen ik dit naslagwerk vorige week uit het rek wou halen, met dit als resultaat: 

Screenshot_20240630_131809_Gallery.thumb.jpg.916369bf1a5baf06f7ad903f81f99b84.jpg

" Gestript" iets te letterlijk  genomen?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...