Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Maar het gaat ook over randdebielen.

 

En bij sommige van die rechters is ook iets mis. Ik herinner mij nog dat koppel dat 100 euro opgeraapt had uit die gevallen brankast. Dat waren duidelijk sukkelaars die van toeten noch blazen wisten en zo arm waren dat ze die 100 euro best konden gebruiken.

 

Kregen die daar een donderpreek, precies of ze hadden via louche financiele constructies een paar miljard verduisterd en kregen dan nog een effectieve straf ook.

 

Ik voelde plaatsvervangende schaamte.

Nogal wiedes hé. Stel dat zo'n stuk rechter een Arnault, een N-VA'er of Verhofstadt zou veroordelen tot een effectieve straf, dan kan hij het wel schudden want dan komen andere machtsconstructies in werking te treden die boven die rechter staan en zijn carriere nekken. Zie maar naar De Gucht en de BBI... Trouwens de meeste rechters zijn ook politiek gekleurd. Dus ja, objectiviteit bestaat niet in de juridische wereld...en elders ook niet.

Link naar reactie

Maar het gaat ook over randdebielen.

 

En bij sommige van die rechters is ook iets mis. Ik herinner mij nog dat koppel dat 100 euro opgeraapt had uit die gevallen brankast. Dat waren duidelijk sukkelaars die van toeten noch blazen wisten en zo arm waren dat ze die 100 euro best konden gebruiken.

 

Kregen die daar een donderpreek, precies of ze hadden via louche financiele constructies een paar miljard verduisterd en kregen dan nog een effectieve straf ook.

 

Ik voelde plaatsvervangende schaamte.

Even nuanceren.

 

Dit is gebeurd in m'n achtertuin in Zedelgem en je moest toch je best doen om slechts 100 euro op te rapen hoor, die brandkast vloog open in het centrum en mensen waren met borstels bezig het naar binnen te vegen, kleren volproppen en auto's vol geld die vlug wegreden.

 

Volgens een anonieme brief hadden ze 3700 euro mee maar dat hebben ze blijkbaar niet kunnen bewijzen, de meesten werden verklikt door buren, vrienden en familie. Het beste wat je dan kan doen voor de rechtbank is doen alsof je een sukkelaar en dommekloot bent. De rechter heeft ze 50 uur werkstraf gegeven.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/westvlaanderen/1.1761656

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Even nuanceren.

 

Dit is gebeurd in m'n achtertuin in Zedelgem en je moest toch je best doen om slechts 100 euro op te rapen hoor, die brandkast vloog open in het centrum en mensen waren met borstels bezig het naar binnen te vegen, kleren volproppen en auto's vol geld die vlug wegreden.

 

Volgens een anonieme brief hadden ze 3700 euro mee maar dat hebben ze blijkbaar niet kunnen bewijzen, de meesten werden verklikt door buren, vrienden en familie. Het beste wat je dan kan doen voor de rechtbank is doen alsof je een sukkelaar en dommekloot bent. De rechter heeft ze 50 uur werkstraf gegeven.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/westvlaanderen/1.1761656

:e010:

 

Dan zijn zo'n individuen het niet waard om nog langer deel uit te maken van familie en vrienden. Direkt laten vallen is de boodschap.

Link naar reactie

:e010:

 

Dan zijn zo'n individuen het niet waard om nog langer deel uit te maken van familie en vrienden. Direkt laten vallen is de boodschap.

 

Tja Mausert, is dit niet heling of verduistering. Als er wordt ingeborken bij mijn buren en de poet ligt hier op het hof. Dan ga ik dat toch niet bij elkaar vegen en houden ? Dat is toch rattengedrag, net zo erg als het stelen van het geld. En of er grotere boeven bestaan doet niet ter zake. Als ik door rood licht rijd maakt het argument dat al die audi rijders met 50 km te veel over da banen razen weinig indruk hoor.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De bank moet het maar terugbetalen. Ze hebben al genoeg van ons gestolen. Dat miljoen is zelfs niet eens peanuts.

Als ze 1000 miljard euro kunnen bijdrukken; de bank (ECB in dit geval) en de overheid, dan kunnen ze gerust wel een miljoen missen.

Link naar reactie

Even nuanceren.

 

Dit is gebeurd in m'n achtertuin in Zedelgem en je moest toch je best doen om slechts 100 euro op te rapen hoor, die brandkast vloog open in het centrum en mensen waren met borstels bezig het naar binnen te vegen, kleren volproppen en auto's vol geld die vlug wegreden.

 

Volgens een anonieme brief hadden ze 3700 euro mee maar dat hebben ze blijkbaar niet kunnen bewijzen, de meesten werden verklikt door buren, vrienden en familie. Het beste wat je dan kan doen voor de rechtbank is doen alsof je een sukkelaar en dommekloot bent. De rechter heeft ze 50 uur werkstraf gegeven.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/westvlaanderen/1.1761656

Maar als die een goede advocaat hadden kwamen die gewoon zonder straf weg. Anonieme getuigen, daar maken Vermassen, Van Steenkiste en Sven Mary toch brandhout van.

 

Gisteren ook op het nieuws gezien en deed mij walgen:

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2025785/2014/09/02/Procureur-legt-drugstransporten-Aquino-s-bloot.dhtml

 

Vermassen, Van Steenkiste, Mary en nog wat anderen ingehuurd door drugsbaronnen komen voor de camera een beetje lachen met het gerecht en zeggen dat ze procedurefouten gevonden hebben en dat ze die gangsters zonder problemen vrij krijgen.

Link naar reactie

De bank moet het maar terugbetalen. Ze hebben al genoeg van ons gestolen. Dat miljoen is zelfs niet eens peanuts.

 

Als ze 1000 miljard euro kunnen bijdrukken; de bank (ECB in dit geval) en de overheid, dan kunnen ze gerust wel een miljoen missen.

 

Zuchtje, de bank, Mausert, dat zijn wij zelf. De bank is een grote pot met geld waar wij allemaal een deeltje van bezitten. als "de bank" dus aan steeldieven, helers en inbrekers gratis geld gaat geven zullen we dat allemaal moeten betalen.

Link naar reactie

Maar als die een goede advocaat hadden kwamen die gewoon zonder straf weg. Anonieme getuigen, daar maken Vermassen, Van Steenkiste en Sven Mary toch brandhout van.

 

Gisteren ook op het nieuws gezien en deed mij walgen:

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2025785/2014/09/02/Procureur-legt-drugstransporten-Aquino-s-bloot.dhtml

 

Vermassen, Van Steenkiste, Mary en nog wat anderen ingehuurd door drugsbaronnen komen voor de camera een beetje lachen met het gerecht en zeggen dat ze procedurefouten gevonden hebben en dat ze die gangsters zonder problemen vrij krijgen.

50 uur werkstraf voor het stelen van 3700 euro vind ik geen grote straf, daar zet niemand een goeie advocaat op.

 

Ik volg je wel betreft procedurefouten, ik begrijp waarom het systeem bestaat maar het zou misdadigers niet mogen vrijpleiten. Idem met verjaringen, als iemand het systeem misbruikt zou het niet mogen meetellen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zuchtje, de bank, Mausert, dat zijn wij zelf. De bank is een grote pot met geld waar wij allemaal een deeltje van bezitten. als "de bank" dus aan steeldieven, helers en inbrekers gratis geld gaat geven zullen we dat allemaal moeten betalen.

Door 1000 miljard aan euro's bij te creëren zorgt de ECB ervoor dat het geld minder waard wordt. Er staat geen reële waarde ( geproduceerde goederen  ) tgo.

 

Tot zover akkoord?

 

Gewoon antwoorden met 'ja' of 'nee'. Eventueel uitleggen waarom 'ja' of waarom 'nee'.

 

 

Ik ga het op deze manier aanpakken, want je komt altijd aanzetten met jeremiades als 'Nou Mausert, wat is dat nou weer voor een onsamenhanged verhaal, enz...

 

Dus ga ik hetgeen ik ervan vind in vraagvorm stellen, vraag per vraag.

 

Link naar reactie

Je begrijpt of (wil het niet begrijpen) hoe de financiele wereld werkt. Je ontkent dat banken, financiele instituten (rekenkamer, Nationale bank, financiele waakhonden) verweven zijn binnen onze samenleving. Je ziet banken ed als aparte perfide criminele bendes zonder te willen beseffen dat die banken gelieerd zijn aan alle inwoners van onze landjes. Discussie over dit onderwerp  is dus zinloos. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Door 1000 miljard aan euro's bij te creëren zorgt de ECB ervoor dat het geld minder waard wordt. Er staat geen reële waarde ( geproduceerde goederen  ) tgo.

 

Tot zover akkoord?

 

Gewoon antwoorden met 'ja' of 'nee'. Eventueel uitleggen waarom 'ja' of waarom 'nee'.

 

 

Doe gewoon eens een poging... :e012:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Allez dan. De bank is er om de burger een dienst te bewijzen. Geld beheren van wie zich aansluit bij die bank en uitlenen zodat een ander iets kan opstarten. Via de gemaakte winst betaalt de bank de spaarder rente uit.

Link naar reactie

De zaak van dat geld in Zedelgem heeft niets met banken te maken, aangezien die lui hun poen in een brandkast bewaarden. Een methode die Mauser zeker goedkeurt.

 

Dat de Belgische topadvocaten die Limburgse gangsters middels procedureslagen zouden proberen vrijpleiten is zum kotzen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Neen, dat bedoelde ik niet. Maar aangezien het uiteindelijk de overheid, saamen met de bank is die geld schept en ook de geldwaarde kan manipuleren wanneer het hun uitkomt en zo ervoor zorgt - voor een groot deel - of prijzen duurder of goedkoper worden dan moet de overheid/bank dan maar die gedupeerde kluisbezitter terug vergoeden want uiteindelijk zijn de ban/overheid de eersten die begonnen met stelen van waarde.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Koen Geens ( achterlijke en wansmakelijke trollenkop heeft die kleinburger toch ) zal daar eerst via zijn voormalig advokatenkantoor Eubelius een zaak van maken en laten verjaren, procedureslagen aanvoeren om het uiteindelijk vie een akkoord met Europa, de belastingbetaler te laten opdraaien middels een noodfonds op te richten.  Dit noodfonds om Waldorf te vergoeden wordt gespekt met...belastinggeld.

Link naar reactie

A Systeem banken als ING, RABO drukken geen geld, dit wordt gedaan door nationale banken

B Banken kunnen helemaal niet de geldwaarde, prijzen van pakken melk of stukken frituurvet manipuleren, dat zouden ze wel willen maar dat kunnen ze niet.

C Mensen die een miljoen in kluizen bewaren kunnen nergens geldverlies claimen.

 

Soms denk ik dat Mausert heeft zitten slapen tijdens de economie lessen op de middelbare school. Hij houdt tenminste wel zijn ogen dicht en begint hard te schreeuwen wanneer iemand op tv een zinnig woord over financiën zegt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De lessen economie trekken op de ballen hier in flamin-negorij. Onderscheid tussen systeem, private banken wordt niet uitgelegd. De vermenging tussen overheid en bankaire sektor ook niet. Geldcreatie wordt ook niet toegelicht. Enkel dat geld een ruilmiddel is. Men praat ook niet over vrije markt, overheidsinmenging enz... men heeft het gewoon over politieke economie. Zeer oppervlakkig dan nog. Met politieke economie bedoel ik: het economische handelen waarbij automatisch de overheid als een medespeler wordt beschouwd en als iets vanzelfsprekend. Men leert niks over bijv. hoe een economie zich ontwikkelt in een gemeenschap die praktisch geen tot weinig overheid heeft.

1) Nationale banken drukken inderdaad geld. Private banken, spaarbanken en systeembanken doen dit niet. Heb ik al anders beweerd dan? Ze krijgen wel heel goedkoop of praktisch gratis het geld dat bijgedrukt is door de nationale bank. Of ECB.

2)Als de nationale bank een grote hoeveelheeid geld bijdrukt, zoals 1000 miljard euro, zonder dat er reële producten tgo staan dan vermindert de geldwaarde. Inflatie dus. De prijs zelf van een product zoals frituurvet of pakken melk wordt niet door de bank gemanipuleerd maar wordt door de verminderde geldwaarde wel als duurder gepercipieerd door de consument. Maar productenstocks kunnen ook door de overheid gemanipuleerd worden. Vernietiging ervan. Of peren laten hangen ipv ze te oogsten.

 

Op die manier wordt de prijs dan wel rechtstreeks gemanipuleerd. Uiteindelijk moet de consument wel meer geld uitgeven voor hetzelfde product. En wanneer je meer geld moet uitgeven dan zul je meer tijd moeten investeren - job bijnemen - om aan hetzelfde inkomen te geraken als vóór het tijdstip dat de producten duurder werden. Of geen job bijnemen en minder zaken kunnen kopen. Wat kan resulteren in armoede. In alle geval moet je meer tijd investeren om aan het hetzelfde bedrag te komen. je koopkracht wordt gestolen. Komt op hetzelfde neer als: de nazi's en de commies die beslisten hoeveel je kon werken, wat je kon verdienen en wat er mocht verhandeld worden, onder dwang.

Bij de militaire dictaturen is de dwang direct: sterke politie en legermacht die ingrijpen in het dagelijkse leven en het economische.

Bij de illusoire vrijemarkt waarbij er een centraalbankensysteem bestaat is de dwang indirekt: het gebeurt via de koopkracht die weggenomen wordt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

N og EEN KEER: deflatie is slecht, het leidt to daling van de prijzen van goederen terwijl er (zeker in de ontwereld) de kosten om die goederen niet dalen. Dit leidt tot stagnatie van de economie en massaontslagen. Japan heeft net een periode van bijna 20 jaar van langdurige deflatie en stagnatie achter de rug.

 

http://www.cnbc.com/id/101716280#.

Ja dat weet ik.

 

Maar dus vind je het mechanisme dat ik beschreef, waarbij de koopkracht altijd iets vermindert, door de goederenhoeveelheid te manipuleren en de geldwaarde, via de nationale bank, gerechtvaardigd. Volgens jou is dergelijk monetair beleid iets waar je achter kan staan. Je vindt het dus wel kunnen dat op een gegeven moment iemand ( nationale bank/overheid ) plots beslist dat uw 100 euro geen 100 euro meer waard is maar nu slechts 75 euro?

Link naar reactie

In tuitgesteld naar 'De Rechtbank' van verleden week gekeken.

 

Die waalse rechters zijn ofwel complete onnozelaars ofwel omgekocht.

 

Een 87 jarige die niet eens wist wat zijn eigen auto voor merk was zou zogezegd met de nieuwe dikke Mercedes van zijn zoon met meer dan 100 per uur door de bebouwde kom gereden hebben waar je maar 50 mag.

Hij wou die auto zogezegd eens uitproberen. Hij had ook al 70 jaar geen boete gehad, waarschijnlijk omdat hij nog nooit met een auto gereden heeft.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik heb een stukje gezien, ging over Verdinaso. Wel een mooi tijdsmoment, qua entourage en techniek leek het wel 1952. Een ding kun je van de Wilde zeggen, mediageniek en vlot sprekend is hij niet.....

 

Het is heerlijke tv. Je moet behoorlijk bij de les zijn om alles te volgen - en zonder gedegen voorkennis kun je nooit alle anekdotes en besproken figuren vatten. Maar dat hoeft niet - het is prikkelend en enthousiasmerend, zelfs met De Wildes radiostijl.

Belsport, Belpop, en andere hedendaagse Canvas-documentaires zijn meestal top. Maar waarom die historische reeksen steeds van ZDF en andere grote televisiestations moeten aangekocht worden... En waarom ze met eigen producties niet verder geraken dan "Niets is zwartwit" of "Brave little Belgium"... Misschien moet er weer een beroepshistoricus in het bestuur, à la Adriaan Verhulst. Maar er volgt weer een periode van besparingen, geloof ik?

 

(en het hoeft uiteraard niet steeds om oorlogsverleden te gaan)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...