Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Nu kijk ik naar Vitaya, een programma over erg corpulente mensen die iets gaan doen aan hun leven. Dat vind ik mooie tv. Ik zou graag ook zo geholpen worden.

Heb je dan te lijden van fysieke ongemakken die je dagdagelijkse leven beperken?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Serieus? Allez...

 

Worden jullie dan toegang geweigerd bij bepaalde publieke plaatsen? Weigering bij het voltrekken van huwelijken? Bepaalde arbeidsfuncties die jullie ontzegd worden?


Kijk liever naar dit:

 

 

 

51BqRpmrXTL._SX324_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nog 3 afleveringen van de 6-delige reeks op de VPRO "De volmaakte mens", over hoe de wetenschap almaar meer grip krijgt op de laatste biologische processen en structuren die ons lichaam maken tot wat we zijn als mens en hoe we binnen relatief korte tijd ( hopelijk ) daar verandering in kunnen brengen naar wens. Dit soort docu's over transhumanisme zouden meer mogen gemaakt worden.

 

 

http://www.vpro.nl/de-volmaakte-mens/kijk/afleveringen.html

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het begint meer en meer lokale TV te worden. Eigen Kweek was wel leuk voor één keer, maar ik begin mij stilaan te ergeren aan komedies die voor 50% steunen op plat dialect (in kan al geen 'Antwaarpse' series meer luchten en met West-Vlaams en Gents begint het dezelfde kant op te gaan).

Voor de rest is het veel lachen met 'domme boeren' en daar werd Jaques Vermeire 20 jaar geleden al aan de schandpaal genageld.

Link naar reactie

Het begint meer en meer lokale TV te worden. Eigen Kweek was wel leuk voor één keer, maar ik begin mij stilaan te ergeren aan komedies die voor 50% steunen op plat dialect (in kan al geen 'Antwaarpse' series meer luchten en met West-Vlaams en Gents begint het dezelfde kant op te gaan).

Voor de rest is het veel lachen met 'domme boeren' en daar werd Jaques Vermeire 20 jaar geleden al aan de schandpaal genageld.

 

Bevergem kwam op mij ook over als uitlach-TV, met het dialect als gimmick.

 

Eigen Kweek is naar mijn mening toch van een ander slag. Een belangrijk thema daarin is het onvermogen om met mekaar te communiceren, en in die zin is de keuze voor een dialect dat in een groot deel van Vlaanderen onbegrijpelijk is, een goede en doordachte keuze. Ik kan me inbeelden dat op die manier de niet West-Vlaamse kijker veel meer in de huid van die Filipijnsen geduwd wordt, bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Bevergem kwam op mij ook over als uitlach-TV, met het dialect als gimmick.

 

Uitlach-televisie is toch nog wat anders. Dat is het geval als je echte individuen laat opdraven voor dingen waar ze de reikwijdte niet van kunnen inschatten. Echte mensen worden dan te kakken gezet. Bevergem is fictie, menselijke eigenschappen worden uitvergroot en daaruit ontstaat humor. Safety first was toch ook geen uitlach-tv voor mensen uit de Kempen? 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Uitlach-televisie is toch nog wat anders. Dat is het geval als je echte individuen laat opdraven voor dingen waar ze de reikwijdte niet van kunnen inschatten. Echte mensen worden dan te kakken gezet. Bevergem is fictie, menselijke eigenschappen worden uitvergroot en daaruit ontstaat humor. Safety first was toch ook geen uitlach-tv voor mensen uit de Kempen? 

Ja eigenlijk was Safety First dat ook. Ik begrijp niet dat dat zo'n succes was. Met alle respect, maar dat is FC De Kampioenen voor volwassenen.

Link naar reactie

Uitlach-televisie is toch nog wat anders. Dat is het geval als je echte individuen laat opdraven voor dingen waar ze de reikwijdte niet van kunnen inschatten. Echte mensen worden dan te kakken gezet. Bevergem is fictie, menselijke eigenschappen worden uitvergroot en daaruit ontstaat humor. Safety first was toch ook geen uitlach-tv voor mensen uit de Kempen? 

 

Voor mij is uitlach-TV ook als je een massa vooroordelen op een hoop gooit, en daar maar blijft op hameren.

 

Nu ja, misschien is 't gebeterd in Bevergem, ik had er na een paar fragmenten al meer dan genoeg van. Safety first heb ik niet gezien.

Link naar reactie

Uitlach-televisie is toch nog wat anders. Dat is het geval als je echte individuen laat opdraven voor dingen waar ze de reikwijdte niet van kunnen inschatten. Echte mensen worden dan te kakken gezet. Bevergem is fictie, menselijke eigenschappen worden uitvergroot en daaruit ontstaat humor. Safety first was toch ook geen uitlach-tv voor mensen uit de Kempen? 

2

 

Daarmee dat ik uithaalde naar Woestijvis en hun straatinterviews. 

Link naar reactie

Mensen zitten ook altijd maar te kakken op FC De Kampioenen en dergelijke. Vroeger deed ik dat ook, omdat de humor plat is en de personages van bordkarton. Maar toen ben ik de wereld ingetrokken en zag dat FC De Kampioenen een erg groot documentaristische inslag heeft. Zij bedocumentarieren (in nagespeelde realiteit) het Vlaanderen van 20 jaar geleden én nu. Het blijft nog steeds schrijnend, dat staat vast, maar geschiedenis is vaak geen lachertje. 

Ik heb de eerste 2-3 seizoenen van FC De Kampioenen heel graag gezien, dat was vrij origineel toen. Daarna werd het gewoon tot in der treure gimmicks herhalen

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...