Johan Posted December 4, 2015 Posted December 4, 2015 De eerste namen zijn gekend...het zijn er nog maar 201 Quote
velden8 Posted December 4, 2015 Posted December 4, 2015 En hoeveel moet je van die 201 namen nog Johan ? Of is deze eerste groep namen de harde kern die ieder jaar komt en heb je deze reeds in je collectie? Quote
Johan Posted December 4, 2015 Author Posted December 4, 2015 Neen, de meeste zijn van "Le nouveau monde", dus nog de "kleine" uitgeverijen ( toch al 97 namen) Quote
velden8 Posted December 4, 2015 Posted December 4, 2015 Genoeg reden om toch weer af te reizen dus. Quote
marioboon Posted December 4, 2015 Posted December 4, 2015 en Ankama staat er weer met een eigen stand nadat ze vorig jaar kennelijk geboycot hadden door enkel te signeren in de boekhandel in het shopping center onder de grote tent vd uitgevers Quote
Sssneraul Posted December 5, 2015 Posted December 5, 2015 die boekhandel heeft tijdens dit festival meer tekenaars dan alle beurzen in NL in een heel jaat samen. Das niet echt een troostprijs Quote
marioboon Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 die boekhandel heeft tijdens dit festival meer tekenaars dan alle beurzen in NL in een heel jaat samen. Das niet echt een troostprijs Ah, heb je daar een lijst van? Die boekenwinkel is trouwens een hele schone winkel! Quote
Johan Posted December 23, 2015 Author Posted December 23, 2015 Nog meer dan een maand te gaan, en we zijn al aan 400 namen (405) geraakt Wat me wel opviel zijn Simon Spruyt bij editions Cambourakis en Olivier Schrauwen bij editions L'Association Quote
Theoak Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Ik mag hopen dat stripalbums op hun inhoud worden geselecteerd en niet of de schrijver/tekenaar een man of een vrouw is. Er zijn naar verhouding weinig vrouwelijke striptekenaars en dan is het naar mijn mening logisch dat er niet zo snel 1 zal worden geselecteerd. Quote
Yncke Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Ter info, de discussie over de nominaties wordt ook hier gevoerd. Quote yncke.be
shakeitupguy Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Ik mag hopen dat stripalbums op hun inhoud worden geselecteerd en niet of de schrijver/tekenaar een man of een vrouw is. Er zijn naar verhouding weinig vrouwelijke striptekenaars en dan is het naar mijn mening logisch dat er niet zo snel 1 zal worden geselecteerd. Vergeten worden ze alvast niet van want in de Selection officiële staat er toch enkele strips van tekenaressen (oa Fiona Staples, Noelle Stevenson, Zeina Abirached, Nicole J. Georges, Anneli Furmark : http://www.bdangouleme.com/875,selection-officielle?id_selection=28 Quote
Guest jan jaap Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 elk jaar gezeik...gewoon folklore. .. Quote
eriktex Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Tweetie Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Mooie cartoon, maar wat onterecht. De vijftigers en zestigers, de mensen met grote oeuvres zijn allemaal mannen. Stripmakende vrouwen is iets van de laatste tien, twinig jaar. Quote
Guest jan jaap Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Ga maar eens kijken...heb je de komende toppers al in collectie. .. Quote
Johan Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Nu hebben ze al grote uitgeverijen toegevoegd zoals Casterman, Glenat, Futuropolis,....en dus komen we al op 894 namen... En voor de geïnteresseerden 163 vrouwen (18,23 %) Quote
Johan Posted January 24, 2016 Author Posted January 24, 2016 De laatste keer dat ik ga kijken ben en het zijn nu al 1 134 namen geworden. Dus nog 549 nieuwe te gaan, dat moet dus lukken om nog personen te vinden die ik nog niet heb. Quote
Tweetie Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Jammer; nog geen sfeer impressies van de mannen die nu in Angouleme zijn. Ik leefde altijd erg mee met de beschrijvingen van Le Cram en France. Quote
Lecram Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Helaas had ik geen mogelijkheid mij 6 dagen te ontworstelen aan de rauwe realiteit...haha Ik ben er niet en zal dus geen verslag doen. Quote
Richard Boom-vavavoom Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Is er ergens een lijst te zien van die namen? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
Richard Boom-vavavoom Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Jammer; nog geen sfeer impressies van de mannen die nu in Angouleme zijn. ja, dat is altijd leuk om te horen! En om te ZIEN, want ik neem aan dat er dedi's zijn ontvangen en foto's gemaakt? (is de hint duidelijk genoeg? ) Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
devilcreator Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 internet in het hotel was zeer slecht. Heb dus geen verslag kunnen maken. Quote
Mr.EGO Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Op facebook circuleert een filmpje van vier wel zeer bekende dediejagers rennend door de tent met uitgeverijen. Kennelijk moeten ze hier nog van bijkomen voordat we te zien krijgen wat ze gescoord hebben.... Quote
Johan Posted February 5, 2016 Author Posted February 5, 2016 Heb je een link of verwijzing ? Ik ben er zeker van dat ik niet rennend zal te zien zijn (slapend op een stoel daarentegen) Quote
Guest Kontiki Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Ik las net een interview met de grote baas van Média Participations (het Franse equivalent van Ballon Media) waarin stond dat Le Lombard erover nadenkt om niet meer naar Angoulême te gaan. Dupuis gaf al langer verstek. Ook met de andere uitgeverijen uit de groep (Dargaud, Urban,...) wordt bekeken of het nog de moeite loont om daar een stand te bemannen. Er is wrevel over de nominaties voor de beste albums (zelden strips van grote uitgeverijen) en de kostprijs voor een dure stand halen ze er amper uit. Quote
Lecram Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Als de grote uitgeverijen en daardoor tekenaars wegblijven....is het in no time gedaan met het festival......... Quote
Johan Posted February 5, 2016 Author Posted February 5, 2016 Ik had donderdag het geluk een tekening te kunnen aanschaffen van Jean-Luc Masbou. Dat was een niet voorziene uitgave, en dus heb ik mijn strategie aangepast. Ik ben gegaan voor zoveel mogelijk tekenaars van mijn B(édédicaces)-lijstje. En met succes, want ik heb er een 19 kunnen opsporen én doen. Quote
Mr.EGO Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Als de grote uitgeverijen en daardoor tekenaars wegblijven....is het in no time gedaan met het festival......... Tijd zal het leren.... Maar in Frankrijk zijn er tientallen uitgeverijen..... Ik ken genoeg beurzen in Frankrijk waar geen uitgeverijen staan en ook nog steeds heel veel volk naar toe gaat en trouwens, bij ons bestaan de stripbeurzen toch ook nog steeds! Quote
Guest Kontiki Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Média-Participations (Dupuis, Lombard, Dargaud, Blake en Mortimer, Lucky Comics, Marsu Productions, Kana (manga's), Urban (comics),...) is wel de grootste mastodont. Glénat en Delcourt-Soleil volgen daarna. Quote
Lecram Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Tijd zal het leren.... Maar in Frankrijk zijn er tientallen uitgeverijen..... Ik ken genoeg beurzen in Frankrijk waar geen uitgeverijen staan en ook nog steeds heel veel volk naar toe gaat en trouwens, bij ons bestaan de stripbeurzen toch ook nog steeds! Angouleme is andere koek als de Nederlandse beurzen, waar max een paar honderd man komen, georganiseerd door vrijwilligers. Het is daar heel druk en tekenaars zijn het middelpunt. Zonder hen zal het zijn glans verliezen en wordt het hoogstens een doorsnee beurs met veeeeeel minder bezoekers. Quote
Guest Kontiki Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Die uitgever heeft jullie nochtans niet nodig ;-) Ik citeer: "De festivalgangers van Angouleme komen ofwel uit de buurt of het zijn dedicacejagers." Hij beweert dat er in Angouleme niets belangrijks gebeurt als je het vergelijkt met Japan Expo in Frankrijk (de grootste mangabeurs ter wereld) of Comicon in de VS die meer te bieden hebben dan strips alleen. Zijn werk en dat van uitgevers bestaat er volgens hem in om nieuwe lezers te vinden. Quote
Campesino Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Klinkt als het commentaar van Ballon media voor de Boekenbeurs. Waarom tekenaars uitnodigen voor het zelfde kleine groepje dedi jagers. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !
Guest Kontiki Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Hier heb ik het volledige stukje commentaar geplaatst: http://stripspeciaalzaak.be/KCQvdDag.php#Francois-Pernot Quote
Lecram Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Hij heeft wel een punt met de album nominaties. Altijd maar die onverkoopbare "Koen" krabbelstrips (of nog erger graphic novels) die de prijzen krijgen???????????????? Quote
Johan Posted February 7, 2016 Author Posted February 7, 2016 Is Hermann nu niet de winnaar ?? Het zou straf zijn als zijn Belgische uitgeverij niet zou staan... Quote
Tweetie Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Is Hermann nu niet de winnaar ?? Het zou straf zijn als zijn Belgische uitgeverij niet zou staan... Dupuis, die Jeremiah uitgeeft, staat er al jaren niet meer. En Lombard is dus de vraag. Quote
Guest Erik Duins Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 als je er inderdaad geen cent aan verdient is het logisch dat je niet meer gaat. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Als een strip niet genoeg verkoopt, ga je toch ook van de tekenaar niet verwachten dat hij/zij verder blijft doen zonder inkomen? Dan moet Angouleme het maar anders aanpakken. Bij de beurzen in Nederland en België blijven elk jaar ook meer en meer uitgeverijen weg omdat het niet rendabel meer is om mensen in dienst te nemen om daar voor een habbekrats weekendwerk te doen. Quote
retep Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 In Angouleme is de aanschaf van een boek (voor een dedi) bij de meeste uitgeverijen niet nodig (dat was zo in 2014 toen ik er voor het laatst was). Slechts bij drie stands Futuropolis, Paquet en Glenat (of was het nu Dargaud ?) moest je een boekje aanschaffen. Je kan meestal gewoon aanschuiven met je eigen boeken, wat voor ons zuunige Ollanders natuurlijk fijn is. Dit is wel een verschil met de nederlandse beurzen waar dure beursedities, aanschaf 2/3 hc-ers eerder regel dan uitzondering is. Dit betekent natuurlijk dat die uitgevers geen cent verdienen in Angouleme. Ook degenen die wel een aankoop verplicht stellen komen niet uit de kosten want een serieuze uitgevers stand is daar enorm groot, er loopt een massa personeel rond en de meeste stands zijn uitgerust met een serieuze eigen bar (een paradijs voor alcoholische stripauteurs). Zoals ik het heb begrepen wordt Angouleme vooral aangedaan voor reclame doeleinden, zaken doen (onderhandelingen met auteurs, verkopen series buitenlandse markt) en gezellig samenzijn van stripauteurs, uitgevers en alles wat daarom heen hangt. Quote
Guest Kontiki Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Die uitgever vertelde in de rest van het interview dat het om een gezamenlijke kost (voor zijn uitgeverijen dan) gaat van enkele honderdduizend euro. Quote
Recommended Posts