nobody Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: "...is er één uit Sigurd. " Orlando B: "Dit is één van mijn favoriete plaatjes uit Robbedoes, ook gebruikt als zeefdruk." Suske Link to comment
nobody Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 Damn... Een plaat die ik bijna koos "A" tegen een prachtige Robbedoes "B"... Even (euh) nadenken. Link to comment
Dr. Benway Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 A. B vind ik veel te rommelig met al die tekstbalonnen. marcelherms.nl Link to comment
nobody Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 Ik vind B toch een unieke sfeer hebben, die auto's vooral. Toch voor A gestemd. Ik ging die eerst indienen, maar toen viel mijn oog op die andere uit Sigurd. Prachtige plaat. Link to comment
Dr. Benway Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Dat snap ik maar auto's interesseren mij totaal niet. marcelherms.nl Link to comment
nobody Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 Het is de sfeer die ze uitstralen, het tijdsgewricht Link to comment
Waldorf Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 B natuurlijk. Als ik moet kiezen tussen Franquin en iemand anders kies ik altijd Franquin. A ziet er ook te veel uit als een hoes voor een heavy-metal elpee. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
eriktex Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 B zonder twijfel. Franquin en auto's...er is zelfs nog een DS in beeld .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
TDPB Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Geef mij maar A, veel aangenamer om naar te kijken. Alhoewel ik de strip waar B uit komt verkies om te lezen. Maar het is een plaatjestoernooi, dus... Link to comment
Bonte Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 A is wat bombastisch, B is gewoon geniaal, jammer van de tekstballonnen. Link to comment
Yncke Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Ik heb voor B gestemd. Sinds ik de Franquintentoonstelling zag, is mijn respect voor zijn auto's ongelooflijk gestegen. En ah, ik heb al eens voor een gelijkaardige scène als A gestemd. yncke.be Link to comment
Daan Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 A vanwege de sfeer en vanwege het feit dat ik niet zo heel veel met dit soort auto's heb. Ook is het jammer dat de tekst van B onvertaald is weergegeven. Suske had het beter uit het, vertaalde, album kunnen scannen Link to comment
Timhardt Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 A. Torens van Schemerwoude is Hermann's magnus epos, dat mag vandaag wel duidelijk zijn. Zeer knap plaatje. Link to comment
TomP Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Compleet off-topic, waarvoor mijn excuses. Het valt me op dat als iemand deze polls plaatst de 'postdatum' altijd in het verleden ligt maar dat de post wel die dag zelf geplaatst is... Bij deze : Geplaatst 22 december 2015 - 07:38De eerste 'reply' is : Geplaatst 30 december 2015 - 07:21Wat zie ik over het hoofd? Link to comment
Yncke Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Wat zie ik over het hoofd?Dat we ons huiswerk een beetje op voorhand doen. Je krijgt de post pas te zien op de juiste dag. yncke.be Link to comment
nobody Posted December 30, 2015 Author Share Posted December 30, 2015 We have Mod-powers! Link to comment
TomP Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Ok kan ik rustig verder slapen Link to comment
TDPB Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Ik heb voor B gestemd. Sinds ik de Franquintentoonstelling zag, is mijn respect voor zijn auto's ongelooflijk gestegen. En ah, ik heb al eens voor een gelijkaardige scène als A gestemd. De beste van de Franquin-auto's werden wel door Jidéhem getekend Link to comment
Suske Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 De beste van de Franquin-auto's werden wel door Jidéhem getekend Vergeet niet dat Jidéhem de autorubriek met Starter van Franquin heeft overgenomen. Franquin kon auto's tekenen als de beste. Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Suske Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 A vanwege de sfeer en vanwege het feit dat ik niet zo heel veel met dit soort auto's heb. Ook is het jammer dat de tekst van B onvertaald is weergegeven. Suske had het beter uit het, vertaalde, album kunnen scannen De afbeelding is die van een zeefdruk, met de originele lettering van Franquin. Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
TDPB Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Vergeet niet dat Jidéhem de autorubriek met Starter van Franquin heeft overgenomen. Franquin kon auto's tekenen als de beste. Ik vergeet dat helemaal niet. De auto's op deze prent zijn in ieder geval van de hand van Franquin, Jidehem werkte toen nog niet voor Franquin (die prent lijkt me overigens opvallend slordig geïnkt te zijn voor een Franquin uit die periode). Link to comment
roi de la bd Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 De Citroën DS in kader B is Franquin's eigen auto uit die tijd. Het is dan ook de auteur zelf die aan het stuur zit. (bron : De wereld vam Franquin) Link to comment
Nuwanda Posted December 31, 2015 Share Posted December 31, 2015 Dit had de finale kunnen zijn...moeilijke keuze Link to comment
Tweetie Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 Keuze voor de tijdscapsule met fun. B dus. Link to comment
Diogenes Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 No contest. A wint deze met een landslide voor mij. Ik heb De Torens van Schemerwoude twee keer geprobeerd te lezen en geen van beide keren ben ik tot aan dit album gekomen maar ik zie nu dat ik echt iets gemist heb. Ik ben geen van Hermann maar de schoonheid van dit plaatje is voor mij onontkenbaar. Die architectuur, het perspectief, het ogo voor detail, het kelurgebruik. Alles hieraan is goed gedaan en het resultaat is imponerend. Plaatje B vind ik veel te druk. Het is bijna een "waar is Wally" plaatje. Plus veel te felle kleuren voor mijn smaak. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Safetyboy Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Mijn eerste gedacht was A, maar eigenlijk is dat toch wel wat 'makkelijk' scoren... (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Safetyboy Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 door het overweldigende perspectief, de donkere dreiging - allemaal nogal clichématig om 'indrukwekkend' over te komen (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
Recommended Posts