Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (21)] Plaatje 61 Vs. Plaatje 44


nobody

  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      22
    • B
      26


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.     :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A: 

post-585-0-77121700-1449491294.jpg

"...is er één uit Sigurd. "

Orlando

 

 

B:

post-585-0-70316900-1449033724.jpg

"Dit is één van mijn favoriete plaatjes uit Robbedoes, ook gebruikt als zeefdruk."

Suske

Link naar reactie

Compleet off-topic, waarvoor mijn excuses. Het valt me op dat als iemand deze polls plaatst de 'postdatum' altijd in het verleden ligt maar dat de post wel die dag zelf geplaatst is...

 

Bij deze :

 

Geplaatst 22 december 2015 - 07:38


De eerste 'reply' is :

 

Geplaatst 30 december 2015 - 07:21

Wat zie ik over het hoofd?
 

Link naar reactie

Vergeet niet dat Jidéhem de autorubriek met Starter van Franquin heeft overgenomen. Franquin kon auto's tekenen als de beste.

Ik vergeet dat helemaal niet.

De auto's op deze prent zijn in ieder geval van de hand van Franquin, Jidehem werkte toen nog niet voor Franquin (die prent lijkt me overigens opvallend slordig geïnkt te zijn voor een Franquin uit die periode).

Link naar reactie

No contest. A wint deze met een landslide voor mij. Ik heb De Torens van Schemerwoude twee keer geprobeerd te lezen en geen van beide keren ben ik tot aan dit album gekomen maar ik zie nu dat ik echt iets gemist heb. Ik ben geen van Hermann maar de schoonheid van dit plaatje is voor mij onontkenbaar. Die architectuur, het perspectief, het ogo voor detail, het kelurgebruik. Alles hieraan is goed gedaan en het resultaat is imponerend.

 

Plaatje B vind ik veel te druk. Het is bijna een "waar is Wally" plaatje. Plus veel te felle kleuren voor mijn smaak.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...