Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (28)] Plaatje 31 Vs. Plaatje 40


Yncke

  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      31
    • B
      26


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

31.jpg

 

Mijn 2e inzending. Soms vind ik dat zwart-wit krachtiger kan zijn dan de ingekleurde versie.

 

Simon

 

 

B:

 

40.jpg

 

Voordat de 64 plekken gevuld zijn, hierbij mijn tweede [...] plaatje, of eigenlijk halve pagina, uit Storm/De Von Neumann-machine.

 

JJL

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ook voor mij en niet alleen omdat ik dit plaatje genomineerd heb  :e005:.

Ben weliswaar groot fan van Blacksad, ik vind dit niet één van Guarnido's sterkste plaatjes. Ben meer gecharmeerd van zijn strakkere lijnvoering (vind de auto achter Blacksad b.v. niet erg mooi). Bovendien stemde ik eerder al op een Blacksad plaatje.

Nog wel een opmerking over het Storm plaatje: kan de twee figuurtjes rechts onderin moeilijk plaatsen, ze vallen een beetje uit de toon; lijkt wel of Don Lawrence (goede) vrienden/bekenden een cameo heeft willen geven. Iemand?

Link naar reactie

Nooit gedacht dat ik niet voor Blacksad zou stemmen, maar toch B gekozen. Dat plaatje heeft net iets meer. Ik heb het voor de Don Lawrence stijl en hier gebeurt echt wel veel! Schitterend. De Blacksad is ook prachtig natuurlijk, alleen jammer dat hij zwart wit is voor deze wedstrijd.

Link naar reactie

Moeilijk keuze dit keer. Plaatje B is erg fraai en memorabel en de inkleuring is eigenlijk ook best goed gedaan.(en ik ben geen Storm fan, allerminst zelfs)

 

Maar plaatje A wist mij toch meer te raken. Om één of andere reden is het enorm herkenbaar voor mij. Als ik s'nachts over straat loop door het 24 uur per dag drukke centrum van Den Haag krijg ik precies zo'n gevoel van als wat ik ik daar zie. De groezeligheid, het levendige. Perfect in beeld gebracht. Dit is "city life" in één plaatje gevat! Meesterlijk.

 

Dit is nu al de tweede keur dat ik ondersteboven ben van een Blacksad plaat. Ik moet mij die strip toch eens gaan aanschaffen.

 

Oei oei oei, deze draad is slecht voor mijn portemonnee. ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Deze ronde heb ik voor A gekozen maar ik had veel liever de gekleurde versie gezien. Niet omdat dat A nu zo'n mooi plaatje is, maar het Storm plaatje irriteerde mij al direct toen ik jaren geleden het album las. Hoewel er van alles gebeurt suggereert het geen enkele beweging, het is alsof de hele scene ingevroren is. Don Lawrence deed hier iets te hard zijn best op en sloeg de plank volledig mis... Zelfs het perspectief klopt niet. Dat die stapel fiches op de tafel vooraan blijft staan is zeer onwaarschijnlijk, tja....

Link naar reactie

maar het Storm plaatje irriteerde mij al direct toen ik jaren geleden het album las. Hoewel er van alles gebeurt suggereert het geen enkele beweging, het is alsof de hele scene ingevroren is. Don Lawrence deed hier iets te hard zijn best op en sloeg de plank volledig mis... Zelfs het perspectief klopt niet. Dat die stapel fiches op de tafel vooraan blijft staan is zeer onwaarschijnlijk, tja....

 

Ik deel je gevoel. Op de een of andere manier is dit enorm statisch. 

 

Maar Don Lawrence staat hier nu wel voor op Guarnido.

Link naar reactie

Morgen om 12 uur zal deze topic zichzelf sluiten. Als 't daarna nog altijd gelijkstand is, zullen de toernooiorginisatoren (zijnde Kuzuri, Timhardt en mezelf) de knoop doorhakken.

 

Dus! Nog een dag om te lobbyen voor je favoriet van deze twee plaatjes, daarna zul je ons moeten gaan omkopen, en met minder dan de winnende lottocijfers moet je 't niet proberen bij mij. ;)

Link naar reactie

Blacksad gestemd, spreekt me veel meer aan, veel sfeervoller. Ik heb een standbeeldje van Blacksad en op de doos staat deze tekening gedrukt. Die staat gewoon mee in de kast als achtergrond voor het beeldje.

 

Op dat plaatje van Storm gebeurt er veel, maar het nodigt niet uit om in detail te bekijken. Je oog wordt niet geleid. Ik moet echt moeite doen om het te bekijken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nog een uurtje, Go Blacksad! :e005:

 

(en als je een scene in een bar wil, is deze een pak mooier/sfeervoller om naar te kijken)

 

affBlacksad-Johns-Bleus.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...