Ga naar inhoud

De Beste Cover Van 2015


Kool Thing

Recommended Posts

Mijn favoriete covers 2015 (willekeurige volgorde):

 

Blueberry Integraal 1

Batman Earth One volume 2

Fables volume 22: Farewell

Descender volume 1: Tin Stars

Southern Bastards volume 2: Gridiron

Deadly Class volume 2: Kids of the Black Hole

Undertaker 1: De Goudvreter

Outcast volume 1: A Darkness Surrounds Him

Link naar reactie

Zulke covers met grote hoofden zijn nochtans het meest commercieel van allemaal. Uitgevers hameren daar graag op. Je moet zo'n cover tussen een wildgroei aan andere albums in het winkelaanbod of op het schap van supermarkten al van ver kunnen zien.

Toen ik nog werkte voor een maandblad waren de best verkochte covers ook altijd die met het hoofd van een geïnterviewde vol op de cover. Groepsfoto's of tafereeltjes deden het in winkels minder. 

Covers die nog slechter verkopen zijn die met zwarten op. Dat was ook een vaststelling die ik ben blijven onthouden.

 

Kijk, hier ook een cover met een grote kop, de reeks miste zijn start niet. Maar wie van jullie ervaart John Blacksad als een 'neger'?

 

945.jpg

Link naar reactie

Kijk, hier ook een cover met een grote kop, de reeks miste zijn start niet. Maar wie van jullie ervaart John Blacksad als een 'neger'?

 

945.jpg

 

Ik niet dus.  Ik zie katten, honden, leeuwen, varkens etc. Kleur is ondergeschikt. 

 

Witte en zwarte katten hebben voor mij qua emotie meer met elkaar gemeen dan zwarte katten en zwarte honden. Ik weet dat het zo niet is bedoeld, maar het is en blijft wel mijn gevoel.

Link naar reactie

2 van hierboven vermeld ga ik mee akkoord:

 

Anders 2

 

post-36-0-80081600-1452718879_thumb.jpg

 

Beeldschoon 3

 

post-36-0-47540000-1452718917_thumb.jpg

 

en ik vind de covers van de reeks Elfen ook zeer de moeite. Van de 4 verschenen delen dit jaar, vind ik de laatste de mooiste.

 

Elfen 7

 

post-36-0-26344200-1452718942_thumb.jpg

 

Als ik moet kiezen uit de bovenstaande 3, vind ik die van Anders ondanks de meest eenvoudige qua tekening de meest intrigerende.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...