Kool Thing Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 De website Samba BD heeft de beste cover van 2015 gekozen. En het is deze van Sara Lone. Persoonlijk vind ik dat we beter moeten kunnen. Tijd voor een poll?? http://www.sambabd.be/archive/2016/01/11/samb-or-meilleure-couverture-2015-8553579.html Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Spontaan denk ik aan de volgende Anders 2 De Wapenmeester Amoras 6 Beeldschoon De Nar Millennium 5 Undertaker 1 Love in Vain Mooie zomers De grote dode .... Mijn top 3 : Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
JJL Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Mijn favoriete cover van 2015 (nomineerde ik al als mooiste stripplaatje, maar werd teruggefloten want geen covers): Quote Link to comment
mojo Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Weet je of er ergens een overzicht is van covers uit 2015? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
nobody Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Mijn favoriete cover van 2015 (nomineerde ik al als mooiste stripplaatje, maar werd teruggefloten want geen covers): Covers toernooi is voor volgend jaar Maak maar vlug een poll over die van 2015 hoe meer polls en draadjes, hoe meer animo op de Reep. Quote Link to comment
Snow Leopard Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Mijn favoriete cover van 2015 (nomineerde ik al als mooiste stripplaatje, maar werd teruggefloten want geen covers): 2 Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Mooie zomers stond ook op mijn lijstje. Die schaduwpartij is de max. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Weet je of er ergens een overzicht is van covers uit 2015? neen, maar ik denk dat er op www.stripspeciaalzaak.be wel een overzicht is van alle strips die zijn uitgekomen. Anders bij stripfacts Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
nobody Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Mijn favoriete covers 2015 (willekeurige volgorde): Blueberry Integraal 1 Batman Earth One volume 2 Fables volume 22: Farewell Descender volume 1: Tin Stars Southern Bastards volume 2: Gridiron Deadly Class volume 2: Kids of the Black Hole Undertaker 1: De Goudvreter Outcast volume 1: A Darkness Surrounds Him Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Wij hebben lang niet alle covers getoond. Een verzamelpagina met covers zal je bij ons niet vinden, hoogstens een overzicht van de covers van besproken strips uit de afgelopen paar maanden: http://www.stripspeciaalzaak.be/Besprekingen.php Quote Link to comment
Kristof Berte Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Ik dacht ook spontaan aan Little Tulip. Die cover van Sarah Lone is nu toch niet echt speciaal te noemen. Dan vind ik die van deel 1 intrigerender: Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Bart 01 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Er waren zker een paar mooie bij die hierboven al genoemd zijn: beeldschoon, wapenmeester, little tulip. Vond ik ook nog de moeite: Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Die witte klauw is ook sterk. Je moet het maar doen of durven; Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Gio Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Mooie Zomers, Beeldschoon en Little Tulip zijn zeker mooi. Maar deze verdient ook een plaatsje in de top, vind ik. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Zulke covers met grote hoofden zijn nochtans het meest commercieel van allemaal. Uitgevers hameren daar graag op. Je moet zo'n cover tussen een wildgroei aan andere albums in het winkelaanbod of op het schap van supermarkten al van ver kunnen zien. Toen ik nog werkte voor een maandblad waren de best verkochte covers ook altijd die met het hoofd van een geïnterviewde vol op de cover. Groepsfoto's of tafereeltjes deden het in winkels minder. Covers die nog slechter verkopen zijn die met zwarten op. Dat was ook een vaststelling die ik ben blijven onthouden. Kijk, hier ook een cover met een grote kop, de reeks miste zijn start niet. Maar wie van jullie ervaart John Blacksad als een 'neger'? Quote Link to comment
mojo Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Die link heb ik pas in het tweede album gelegd, Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Simon Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Kijk, hier ook een cover met een grote kop, de reeks miste zijn start niet. Maar wie van jullie ervaart John Blacksad als een 'neger'? Ik ervaar hem vooral als een zwarte panter. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Kijk, hier ook een cover met een grote kop, de reeks miste zijn start niet. Maar wie van jullie ervaart John Blacksad als een 'neger'? Ik niet dus. Ik zie katten, honden, leeuwen, varkens etc. Kleur is ondergeschikt. Witte en zwarte katten hebben voor mij qua emotie meer met elkaar gemeen dan zwarte katten en zwarte honden. Ik weet dat het zo niet is bedoeld, maar het is en blijft wel mijn gevoel. Quote Link to comment
SPeeDy Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 2 van hierboven vermeld ga ik mee akkoord: Anders 2 Beeldschoon 3 en ik vind de covers van de reeks Elfen ook zeer de moeite. Van de 4 verschenen delen dit jaar, vind ik de laatste de mooiste. Elfen 7 Als ik moet kiezen uit de bovenstaande 3, vind ik die van Anders ondanks de meest eenvoudige qua tekening de meest intrigerende. Quote Link to comment
gedo Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 De vind ik ook mooi maar kan toch niet de winnende zijn aangezien het concept niet uniek is en ook nog eens in het zelfde stripjaar: Ik ga voor dit jaar voor deze: Quote Link to comment
Yncke Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Dit waren de eerste twee waar ik aan dacht: Quote yncke.be Link to comment
ivo Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Die cover van Real (Hallo Vaarwel) vond ik ook heel sterk...Mijn favoriet is de Brüsel-edition van "Klaagzang van de Verloren Gewesten" door Beatrice Tillier... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Tom MDP Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Ik mis titelbalken bij stripcovers... of de typografie moet mee in de tekening verwerkt worden in plaats van achteraf door een stagiair er achteraf snel snel opgegooid worden... Quote Link to comment
mojo Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Tweetie Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Inhoudelijk zeer goede boeken, maar qua cover niet bijzonder. Als ik alleen naar de buitenkant kijk en het boek niet lees, komt dit niet op een lijstje van beste covers. Quote Link to comment
Hardcover Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 De beste van 2016 is er ook al: , vol.1: Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Recommended Posts