Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

34 minuten geleden, kbellon zei:

Bevindingen? Ik kom net terug van de cinema 

 

Erg goed, vooral het eerste en het tweede uur.

Het rechtbankgedeelte doorheen het derde uur mocht wel ingekort worden.

Veel sterke vertolkingen in één film. Hier zitten vast verschillende Oscarnominaties (en Oscarwinnaars) tussen.

De huidige wereldpolitiek geeft bepaalde scènes nog meer gewicht, zeker die grimmige toekomstvisie op het einde.

En ook zonder Zimmer klinkt een Nolanfilm als een Nolanfilm met de gebruikelijke lang aangehouden dreigende tonen.

 

Link naar reactie

Ik heb nogal gevoelige oren, het geluid schijnt weeral overdonderend te zijn zoals bij Tenet en dan pas ik toch wel. Ik heb nu speciaal voor dat probleem een soundbar aangeschaft waar ik de dialogen wat luider hoor en de overdonderende muziek wat zachter. Dat wordt dus wachten. 😞

Link naar reactie
19 uren geleden, Bonte zei:

Ik heb nogal gevoelige oren, het geluid schijnt weeral overdonderend te zijn zoals bij Tenet en dan pas ik toch wel. Ik heb nu speciaal voor dat probleem een soundbar aangeschaft waar ik de dialogen wat luider hoor en de overdonderende muziek wat zachter. Dat wordt dus wachten. 😞

 

Ook handig om tijdens telefoongesprekken op de achtergrond te laten weerklinken om meer kracht en urgentie aan je boodschap toe te voegen.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

"Marry my dead body". Gisteren op Netflix gezien. Een Oscar zal deze Taiwanese film wellicht niet winnen, maar wat mij betreft is dit een perfecte film. Kort gezegd komt het verhaal hierop neer: een homofobe agent moet trouwen met de geest van een overleden jongeman en samen lossen ze een misdaad op. Dit verhaal heeft alles: humor, stevige actie, romantiek, drama, fantasie, een goed scenario en een paar naakte konten. Aanradertje. Ik ben fan.

Link naar reactie

Is Blue Beetle of Blue Scarab de moeite? Ik ben al lang wat superheld-moe maar de DC's vind ik nog te doen omdat ze soms zo donker zijn, al zitten er ook veel mottige tussen. Deze doet me nogal denken aan de Ms Marvel serie die ik net zag (eigenlijk wel goed als jeugd reeks) tot en met de  Scarab toe.

Het James Gunn universum zal maar starten in 2025 maar dit zou ook een nieuwe held zijn die daarbinnen past. De trailer lijkt echter niets speciaal, meer Marvel dan DC.

 

 

Link naar reactie
43 minuten geleden, Bonte zei:

Is Blue Beetle of Blue Scarab de moeite?

 

Blue Beetle heeft een nogal uitgebreid en complex verleden. Gecreëerd in 1939 en verschillende keren heruitgevonden.

Lange tijd was Ted Kord de Blue Beetle, meer een superheld zonder powers maar met veel technische apparatuur en ook een toestel waarmee hij kon rondvliegen. Nite Owl van Watchmen is op die versie van het Blue Beetle personage geïnspireerd inclusief zijn vliegend luchttuig.

In de 21ste eeuw is Jamie Reyes echter de Blue Beetle en hij heeft een van alien-tech voorzien pak. Hij voelt een beetje aan als een kruising tussen Spider-Man en Iron Man.

 

Naamloos.jpg.0153b003d65ceca83bc550aaf8f55a2a.jpg  afbeelding.png.ae824ff92861737d0193747e5d1522f4.png

 

Watchmen_Movie_Nite_Owl_01.thumb.webp.25f38f224c8153c4d3f14df9960c887e.webp

 

blue-beetle-movie-the-bug-ship-vehicle-ted-kord.thumb.webp.4acce96b80985b1e5ed1a3fc0a2116fa.webp

 

blue-beetle-film.thumb.webp.304ac49a067f9b5b940c7ed87fb59c74.webp

 

Film nog niet gezien. Was oorspronkelijk bedoeld om rechtstreeks naar HBO Max te gaan en had ook niet het grote budget van andere films in het genre.

Link naar reactie

Misschien daarom dat er zo weinig reclame rond gemaakt wordt als het voor HBO bedoeld was, de effecten zien er toch redelijk uit qua budget dus de film heeft toch wel een upgrade gehad. We willen toch eens gaan kijken, hopelijk draait hij nog enkele weken want de receptie schijnt niet al te best zijn.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb gisteren eindelijk eens Black Panther bekeken.

Een meesterwerk is dat niet.

Jarenlang las ik overal dat de hoofdacteur een immens charisma had, maar ik kan enkel maar veronderstellen dat dat gezegd word wegens zijn voortijdige overlijden, want hij wordt door iedere acteur die naast hem staat van het scherm gespeeld.

En narratief scheelt er van alles aan die film. Het helpt natuurlijk niet dat het om een deel gaat van een langlopende filmreeks waarin alles met elkaar in verband staat en je als sporadische kijker dus het eerste half uur dus vooral moet raden wat er eerder gebeurde. De scenaristen helpen nog een beetje door de eerste tien minuten te vullen met allerlei samenvattingen, maar dat voelt aan alsof ze een half uur aan materiaal in vijf minuten vertellen. Alsof Shakespeare de eerste actes van zijn stukken zou vervangen door een acteur die alles eventjes vlug samenvat. Een goed verteld verhaal levert dat niet op.

Plus dat er iets fundamenteel verkeerd is met de opzet van dat Wakanda-gedoe: dat is zogezegd een hoogtechnologisch rijk, maar toch wordt nog via een gevecht tot de dood beslist wie de (alleen)heerser wordt. Met andere woorden: een idioot mag besturen, zolang hij maar sterk genoeg is. En als dat dan effectief gebeurt gaat de zogezegde goede, wijze ex-koning plots niet meer akkoord met die eeuwenoude regels en pleegt hij samen met zijn gevolg een staatsgreep.

Plus plus: in Wakanda bouwen ze alles met een supermetaal dat ze halen uit een meteoriet (hoe ze daardoor een hoogstaande technologie konden ontwikkelen is een raadsel). Maar als je ziet hoeveel van dat metaal ze daar hebben (het zit letterlijk overal in), dan moet die meteoriet zo groot geweest zijn dat er van de aarde onmogelijk nog iets kon overblijven na impact.

Link naar reactie

In die periode betekende deze blockbuster in verschillende opzichten veel voor de zwarte gemeenschap, wat ik perfect kan begrijpen. Die is dan ook massaal en meermaals gaan kijken. Een gevolg daarvan was dat Black Panther nogal overdreven geprezen werd en vervolgens haast "verplicht" filmprijzen, of in ieder geval nominaties (Beste Film?!), moest krijgen. En er was ook het hele diversiteit-gebeuren bij de Oscars natuurlijk. Evenals de slinkende populariteit van de show.

Dit terwijl BP niet meer is dan een doorsnee superheldenfilm van de (betere) middelmaat, met (inderdaad) wel een paar flaws. OK geschreven, maar zeker niet meer dan dat. Zélfs de award voor de special effects vond ik nogal vreemd. 't Is niet dat die film indruk wist te maken op dat vlak. Heel veel obvious green screen momenten en de neushoorns in de finale ... Naaah. Maarja, die druk. We moeten daar niet onnozel over doen, die was er.

 

Eens trouwens. Chadwick Boseman is zeer charismatisch, maar gek genoeg eigenlijk helemaal niet in deze film. Michael B. Jordan speel hem met gemak van het scherm.

 

Enfin, de meest overroepen Marvel-film van allemaal, als je 't mij vraagt. Bij Wakanda Forever, waarbij Angela Bassett duidelijk écht vond dat ze moest winnen, gebeurde ook al zo'n Oscar-rondje.

 

Meer dan 3 out of 5 had ik er niet voor over.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Eens trouwens. Chadwick Boseman is zeer charismatisch, maar gek genoeg eigenlijk helemaal niet in deze film. Michael B. Jordan speel hem met gemak van het scherm.

 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt wist hoe die Boseman eruit zag, dus na een tijdje begon ik me af te vragen of hij wel de acteur was die in het begin de Black Panther speelde. Misschien zou die later in het verhaal opgevolgd worden door aan andere BP, gespeeld door Boseman?

Link naar reactie
57 minuten geleden, esteban² zei:

In die periode betekende deze blockbuster in verschillende opzichten veel voor de zwarte gemeenschap, wat ik perfect kan begrijpen.

 

Ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden. Aan de ene kant maken ze dan inderdaad eens een film rond zwarte personages en superhelden, wat lovenswaardig is, maar aan de andere kant lopen die wel de helft van de film gekleed in dierenvellen of lakens en met speren rond.

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

 

Ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden. Aan de ene kant maken ze dan inderdaad eens een film rond zwarte personages en superhelden, wat lovenswaardig is, maar aan de andere kant lopen die wel de helft van de film gekleed in dierenvellen of lakens en met speren rond.


Die bedenking heb ik tot op zekere hoogte ook gehad. Maar het is door en met zwarte vakmensen, dus dat zal vast allemaal wel met gepast respect voor de Afro-cultuur zijn, denk (hoop) ik dan. En 'k vraag me voor mezelf ook wel af hoe waardevol of relevant mijn bedenking is, als witte man zonder enige voeling met die leefwereld.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
3 uren geleden, esteban² zei:

Wat vond je van de film? Toch wel één van mijn most anticipated.

 

Ja, zeker bij de top van 2023. En mocht het de laatste van Scorcese zijn, (de man is 81 dit jaar, heeft hij echt geen zin in pensioen?? :P dan is de manier waarop de film wordt beëindigd een mooi boekeinde voor zijn oeuvre.

 

Spoiler

De laatste woorden in de film komen van Scorcese zelf.

 

De lange speelduur kan echter een blokkade zijn om een groot publiek te bereiken.

Samen met de reclame vooraf en de pauze in het midden is er 4 uur voorbijgegaan als de klapdeur van de cinema terug achter je dicht valt.

Link naar reactie

Klik ik toch niet zonder na te denken op "Toon verborgen inhoud" zeker? Maar goed, het is gelukkig geen echte spoiler. ;)

Als Scorcese het qua leeftijd even straf als Eastwood wil doen wat regie betreft, heeft hij nog 13 jaar films te maken. De volgende, eveneens met DiCaprio, werd trouwens al aangekondigd.

 

Voor de Netflix-generatie zullen ze dit moeten verknippen tot een mini-serie van 4 afleveringen. Die ze dan gewoon bingen, wat op hetzelfde neerkomt. 😛

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

Voor de Netflix-generatie zullen ze dit moeten verknippen tot een mini-serie van 4 afleveringen. Die ze dan gewoon bingen, wat op hetzelfde neerkomt. 😛

 

Ik heb al gemerkt online dat er zijn die treuren dat DiCaprio niet meer hot is, maar dat ligt gewoon aan de rol in die film.

 

afbeelding.png.7b8eb6a5b8b06b26b9b1068ddc89fa09.png

 

Misschien tijd dat hij nog eens een charismatisch personage speelt.

Op rode lopers en dergelijke zie je dat hij zeker nog de looks heeft.

 

afbeelding.png.c65f098c6a3571b85cf44527312a9f46.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...