Ga naar inhoud

De Komische Strip


Recommended Posts

Tja, Krazy Kat draait om de driehoeksverhouding tussen Krazy Kat, Ignatz de muis en Offisa Pup. Krazy Kat is gek op Ignatz die daar niet gediend van is en een baksteen naar Krazy gooit. Offisa Pup (een agent) die een oogje heeft op Krazy gooit Ignatz daarop in de bak. Dus het zijn voornamelijk variaties op dit thema.

Link naar reactie

Tja, Krazy Kat draait om de driehoeksverhouding tussen Krazy Kat, Ignatz de muis en Offisa Pup. Krazy Kat is gek op Ignatz die daar niet gediend van is en een baksteen naar Krazy gooit. Offisa Pup (een agent) die een oogje heeft op Krazy gooit Ignatz daarop in de bak. Dus het zijn voornamelijk variaties op dit thema.

Ik vind het allemaal gewoon een beetje bizar. 

De humor van The Far Side is veel toegankelijker  :e005:

Link naar reactie
  • 11 months later...

Wat ik, naast Guust Flater, de absolute top vind qua humor, dat zijn alle Kid Ordinnerietjes en dat ene Dogbullerietje die als kortverhalen zijn opgenomen in de reguliere Chick Bill reeks.

 

Gewoonweg buiten categorie, en voor mij persoonlijk stukken beter dan de gewone reeks, die ik ook heel graag lees...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Momenteel bezig met Olivier Blunder  1 t/m 38 aan het lezen.

Lees ze kris kras door elkaar, met voorlopig als hoogtepunt het complete verhaal "Zwarte kunst ".

Snap niet waarom Blunder ( Greg) zo dedain is voor de modale en gevorderde stripliefhebber.

Blijkbaar toch een grote inspirator geweest voor Franquin, Boucq en Gotlib,  te lezen in diverse interviews

van deze heren.

In tekenstijl moet Greg het natuurlijk afleggen tegen deze drie.

Maar afgezien van oubollige vertaalgrappen is het absurdisme en verlicht satirische element vanaf het

prille begin aanwezig.

Ook "Olivier  Blunder klapt uit school " over het wel en wee van een stripblad ( uitgeverij/ Stripfestival )

is een mooi voorbeeld qua satire , en nog steeds heel herkenbaar uit een strip van 30 jaar !! geleden

 

 

 

 

Link naar reactie

Zowat al het werk van Berck hoor m.i. ook bij de betere humorstrips...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 10 months later...

agent 212 word hier blijkbaar niet genoemd , in men jeugd en zelfs nu kan ik daar nog altijd smakelijk om lachen, mijn zoon door agent 212 in iets mindere mate als mij ook de stripmicrobe door te pakken gekregen ;) urbanus vooral de vroegere albums ook schitterend waar ik de omnibussen ook terug aangeschaft heb , en jaap vond ik ook altijd goed 

Link naar reactie
2 minuten geleden, sanderg zei:

Er zijn slechts een handjevol humorstrips die ik ECHT grappig vindt. Dat zijn De familie Fortuin, Asterix, Dirk-Jan, Cowboy Henk en Ridder Bauknecht. Sommige verhaaltjes van Rooie oortjes (de Dany versie- dat is ook echt n toptekenaar) en Joop Klepzeiker zijn ook erg lollig :-)

 

 

 

Vervang de rode oortjes door Gilles de Geus en we hebben hetzelfde lijstje :e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
5 minutes ago, Rik said:

Vervang de rode oortjes door Gilles de Geus en we hebben hetzelfde lijstje :e005:

Ha!!! Hoe kan ik die vergeten?! Ja- Gilles hoort ook in mijn lijstje! Echt ontzettend grappige strip was dat! 

Ik baal er nog steeds van dat die crowdfundactie voor een nieuw album op niets uit liep :-(
Mocht iemand Kolk en/of De Wit eens spreken (inclusief mijzelf)- ik zou ontzettend graag weten of het nu echt einde verhaal is voor Gilles.. Ik hoop vurig op een nieuw album. Peter de Wit heeft me ooit al eens verteld dat het verhaal dat ze wilde verstrippen (waarvoor de crowdfunding actie liep) al lang geleden is geschreven. 

 

Overigens- complimenten voor je goede smaak Rik ;-)

Link naar reactie
6 minuten geleden, sanderg zei:

Mocht iemand Kolk en/of De Wit eens spreken (inclusief mijzelf)- ik zou ontzettend graag weten of het nu echt einde verhaal is voor Gilles.. Ik hoop vurig op een nieuw album. Peter de Wit heeft me ooit al eens verteld dat het verhaal dat ze wilde verstrippen (waarvoor de crowdfunding actie liep) al lang geleden is geschreven.

Ik vrees dat Gilles echt met pensioen is, mar ik hoop met je mee!

 

6AC0CE5E-3A57-4FA7-837B-5F6D1BA22A03.jpeg

Link naar reactie
33 minuten geleden, Chia zei:

ik lees het als een huis waar de oude stripfiguren gaan rusten maar waar ze gemakkelijk terug buiten kunnen. het is geen graf;

Let’s hope so!

Ik zie De Generaal ook in dat bejaardenhuis; misschien wordt die ook weer een keer tot leven gewekt (hoewel de stijl van De Smet onovertroffen is)!

Link naar reactie
10 minuten geleden, JJL zei:

Let’s hope so!

Ik zie De Generaal ook in dat bejaardenhuis; misschien wordt die ook weer een keer tot leven gewekt (hoewel de stijl van De Smet onovertroffen is)!

 

De Generaal maakt in het volgende nummer van StripGlossy een comeback door Vick Debergh (die al jaren Peter De Smets stijl imiteert) en er is een integrale reeks gepland.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kontiki zei:

 

De Generaal maakt in het volgende nummer van StripGlossy een comeback door Vick Debergh (die al jaren Peter De Smets stijl imiteert) en er is een integrale reeks gepland.

Ha, ben benieuwd!!

Kocht vorig jaar rond deze tijd onderstaande tekening op de CW veiling. Nu wel toepasselijk!

 

22909154-8D8C-4AB9-B975-BF3113B1374F.jpeg

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar al navraag gedaan bij uitgeverij Personalia (de uitgever van het trimestrieel verschijnende stripmagazine StripGlossy) omtrent die plannen die her en der circuleerden. Concrete info zouden ze naar buiten brengen zodra er nieuws is. En dat nieuws verwacht ik in dat volgende nummer van StripGlossy dat ik-weet-niet-wanneer verschijnt.

Ik ga er nu wel vanuit dat die integrale reeks er wel komt, maar in welke vorm (met of zonder dossiers, aantal pagina's, uitvoering, oplage?) en hoeveel delen er zullen verschijnen is nog allemaal een vraagteken.

Link naar reactie

Zowat alle genoemde voorbeelden in deze thread, althans degene die ik ken, zijn best vermakelijk tot een glimlach waard. Maar écht in de lach schieten of een slappe lach creëren, dat heeft nog maar één strip klaar gespeeld bij mij.

 

 

Boes. Keer op keer blijf ik mij verbazen over de eindeloze creativiteit en bovenal vindingrijkheid die deze strookjes bevatten. Reep na reep vraag ik me af hoe ze er in godsnaam op komen. En dat blijft maar doorgaan, grap na grap. 99% in zo'n dubbel-album is minstens een gniffel waard, vaak veel meer. Die spitsvondigheden blijven maar komen, zowel het idee op zich als het visuele aspect ervan. Soms vrij stout, soms ongelooflijk droog, soms geheel absurd en af en toe zelfs hartverwarmend. Maar nooit ongeïnspireerd of voorspelbaar. En hoe vaak ik een album ook vast neem en diezelfde grap zie, ze blijft werken.

 

 

 

Onderschat, zeg ik. Voor de makers van Boes neem ik met veel respect mijn hoedje af. Doe 't maar, denk ik dan.

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 minuten geleden, esteban² zei:

Boes. Keer op keer blijf ik mij verbazen over de eindeloze creativiteit en bovenal vindingrijkheid die deze strookjes bevatten.

Onderschat, zeg ik. Voor de makers van Boes neem ik met veel respect mijn hoedje af. Doe 't maar, denk ik dan.

2!

En veel dieren zijn knap getekend.

 

0AF4308C-6661-4929-9F62-7E115EAD4BD3.jpeg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...