Ga naar inhoud

Amoras 1 - Suske - Artist Edition


vik

Recommended Posts

Wij zijn fier te mogen aankondigen dat we in september volgende luxe uitgave zullen uitbrengen :
Amoras 1 “ Suske”- ARTIST EDITION
De reeks Amoras veroorzaakte een schok door het striplandschap, door de perfecte combinatie van schitterend tekenwerk en een knap scenario… Als er 1 reeks van de laatste jaren een Artist Edition verdient is het deze !
Omdat wij het begrip “artist edition” op de kaart hebben gezet in Vlaanderen/Nederland gaan wij verder op het...zelfde elan.
De luxe zal worden uitgebracht door Het Gebroken Zwaard ter gelegenheid van de stripbeurs op 11 september.
Dit unieke drukwerk wordt uitgebracht op 300 genummerde exemplaren.
De prijs zal vermoedelijk € 140 bedragen.
Wie wil kan al reserveren, op = op ! - info@hetgebrokenzwaard.be

https://www.facebook.com/hetgebrokenzwaard

 

post-189-0-18360800-1463724843_thumb.jpg

Link naar reactie

Ja melk het maar goed uit!

 

crying-baby.jpg

 

....

 

Ik versta dat dus met de beste wil van de wereld niet. 

Dat is toch goed dat een strip succesvol genoeg is om een luxe of iets speciaal te verantwoorden...

Zowel voor de auteurs, de uitgeverij, de winkelier, de fans als de stripmarkt in het algemeen (want als ze een strip lezen, zijn ze niet bezig met een ander entertainmentmedium)

 

Dat is zoals stripwinkeliers die zitten te klagen dat ze alleen maar mainstream strips verkopen in plaats van obscure graphic novels.. het belangrijkste is toch dat er strips over de toog gaan? Wat maakt dat nu uit of dat aansluit bij je persoonlijke smaak of niet.... niets zo verschrikkelijk als zelfverklaarde poortwachters die gaan beslissen voor een ander wat ze goed of slecht mogen vinden.

 

Ga ik zelf dit kopen? Hell no, omdat ik dat te duur vind en te gierig ben. Maar ik moedig het zeker aan! 

Link naar reactie

Ik versta dat dus met de beste wil van de wereld niet. 

Dat is toch goed dat een strip succesvol genoeg is om een luxe of iets speciaal te verantwoorden...

Zowel voor de auteurs, de uitgeverij, de winkelier, de fans als de stripmarkt in het algemeen (want als ze een strip lezen, zijn ze niet bezig met een ander entertainmentmedium)

 

Dat is zoals stripwinkeliers die zitten te klagen dat ze alleen maar mainstream strips verkopen in plaats van obscure graphic novels.. het belangrijkste is toch dat er strips over de toog gaan? Wat maakt dat nu uit of dat aansluit bij je persoonlijke smaak of niet.... niets zo verschrikkelijk als zelfverklaarde poortwachters die gaan beslissen voor een ander wat ze goed of slecht mogen vinden.

 

Ga ik zelf dit kopen? Hell no, omdat ik dat te duur vind en te gierig ben. Maar ik moedig het zeker aan! 

 

 

Ik ben geenszins een poortwachter die voor andere bepaalt wat ze goed of slecht mogen vinden.

Dit was en is mijn mening, één die ik niemand opleg of door de strot duw.

 

En ja ik ben van mening deze edities niet gemaakt worden omdat het origineel nou zo goed is maar omdat men zeker weet dat ze gesleten worden. Wat ik uit commercieel oogpunt wel begrijp maar niet uit liefde voor strip's.

Het stond nergens in top lijstjes met beste strip's alleen in lijstjes met best verkocht.

En als je het dan aan de man brengt met teksten als:

 

"De reeks Amoras veroorzaakte een schok door het striplandschap, door de perfecte combinatie van schitterend tekenwerk en een knap scenario… Als er 1 reeks van de laatste jaren een Artist Edition verdient is het deze !"

 

Ja sorry hoor maar dan gaan mijn nekharen omhoog staan...

 

Wat dus niet wil zeggen dat niemand daar anders over mag denken...

Link naar reactie

Wie maakt die toplijstjes naar waar je refereert?

 

In mijn top stond dat zeker in (moest ik de moeite doen om een top te maken), ik heb zelfs getracht het in de shortlist voor de toenmalige stripvos.

 

Overtuigen om te kopen is een mooie indicatie voor kwaliteit. Dat daar een enorme machine achter zit, maakt het natuurlijk makkelijker. Maar die 50 mensen die de moeite deden om een lijstje te maken hun waardeoordeel hoger inschatten dan die 200 000 mensen die een exemplaar kochten, vind ik toch wat cru... niet?

Link naar reactie

Ja maar ik vind de Ceasar salade van de Librije toch echt lekkerder dan die van de Albert Heijn.

Ook al wordt die meer verkocht.

 

En ik denk dat als deze reeks nog slechter was geweest zoals j-rom bijvoorbeeld of nog erger dan waren er nog steeds 200.000 over de balie gegaan. En er zijn al luxe uitgave en volgens mij zelfs superluxe uitgave, dus waarom nog meer...

Link naar reactie

Ja maar ik vind de Ceasar salade van de Librije toch echt lekkerder dan die van de Albert Heijn.

Ook al wordt die meer verkocht.

 

En ik denk dat als deze reeks nog slechter was geweest zoals j-rom bijvoorbeeld of nog erger dan waren er nog steeds 200.000 over de balie gegaan.

 

Het is gelukkig een individuele mening of een strip goed of slecht is. Je kan van Amoras en J-Rom vinden wat je vindt maar dit soort commerciële successen houdt de markt wel overeind....

En nee, ik koop deze editie ook niet maar vind het prima dat ze uitgegeven wordt.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ja maar ik vind de Ceasar salade van de Librije toch echt lekkerder dan die van de Albert Heijn.

Ook al wordt die meer verkocht.

 

En ik denk dat als deze reeks nog slechter was geweest zoals j-rom bijvoorbeeld of nog erger dan waren er nog steeds 200.000 over de balie gegaan. En er zijn al luxe uitgave en volgens mij zelfs superluxe uitgave, dus waarom nog meer...

Om op uw salade in te pikken: het is precies komkommertijd.

Amoras=goede stripreeks=opportuniteiten. Uw argumenten zijn niet zo overtuigend.

Link naar reactie

Amoras=goede stripreeks= uw mening

 

Ik wil ook niemand overtuigen. Ik heb er ook niks op tegen dat het gekocht wordt. En dat Amoras een goede verkoop hit is en dat veel mensen er plezier aan beleven dat is allemaal evident.

Maar ik vind het gewoon commerciële uitbuiting van een in mijn ogen niet meer dan ok product.

Dit in combinatie met de bewering dat het het striplandschap heeft doen schudden...dat trek ik gewoon niet.

 

Iedereen mag daar wat anders van vinden want mijn mening is objectief bekeken er ook maar één van een gek! ;-)

Link naar reactie
Gast Kontiki

Cijfermateiaal kan ik niet geven want daar bestaan geen officiële en al zeker geen betrouwbare bronnen voor. Amoras deed het goed in de eindejaarslijsten die werden samengesteld door onze lezers, uit Vlaanderen en Nederland: http://stripspeciaalzaak.be/Toppers_Jaartoppers.php en dan moet je weten dat albums van eigen makelij het doorgaans minder goed doen in onze jaarlijkse waarderingstop.

Het klopt dat Amoras in Nederland minder aansloeg, misschien waren ze voor een keer behoudsgezinder. In Vlaanderen was Amoras verreweg een van de meest relevante reeksen sinds de lancering op zowel promotioneel, commercieel als inhoudelijk vlak. Dat valt geenszins te ontkennen. Maar Nederlanders zullen het anders ervaren als ze het zich allemaal minder voor hun eigen ogen zagen afspelen.

 

By the way, als ik afga op de meningen van klanten in De Striep over de nieuwe De Rode Ridder, dan zijn de meningen net zo sterk verdeeld. De ware test zal het volgende album zijn om te weten hoeveel er zullen afhaken... Maar dat was ook al het geval bij Claus' overname.

Link naar reactie

Dus het striplandschap van de lage landen is nog identiek hetzelfde als daarvoor?

 

Mag ik eens op bezoek komen onder die steen waar jij leeft? volgens mij moet dat een oase aan rust geven. :D

 

Hier in Nederland schudt er weinig of de NAM moet de gaswinning weer eens ferm uitbreiden. Ik weet niet onder welke steen Tom MPD leeft maar hier onder de Utrechtse steen was de reuring beperkt. Mijn eigen SSZ gaf aan dat de gebruikelijke verkooptoppers: Largo Winch, Blake en Mortimer, Thorgal (en alle spinnoffs) en (vooral)Asterix veel beter verkopen dan Amoras.

Link naar reactie

Maar die 50 mensen die de moeite deden om een lijstje te maken hun waardeoordeel hoger inschatten dan die 200 000 mensen die een exemplaar kochten, vind ik toch wat cru... niet?

 

200000 verkochte exemplaren van (de verschillende albums van) Amoras (samen) is helemaal niet hetzelfde als 200000 mensen die een exemplaar kochten. Maar dat geheel terzijde.

Link naar reactie

200000 verkochte exemplaren van (de verschillende albums van) Amoras (samen) is helemaal niet hetzelfde als 200000 mensen die een exemplaar kochten. Maar dat geheel terzijde.

 

Maar is nog steeds een aardig verkoopresultaat waar menige stripreeks bij lange na niet in de buurt komt  :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik heb wel aan die Amoras-bundel gedacht, maar ik heb hier nog een ongelezen Chlorophylle liggen. Ik wil die ongehaast en bij goed daglicht leze, en overdag moet ik werken. Vandaar.

 

Deze logica ontgaat mij enigszins Peter...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

En als je het dan aan de man brengt met teksten als:

 

"De reeks Amoras veroorzaakte een schok door het striplandschap, door de perfecte combinatie van schitterend tekenwerk en een knap scenario… Als er 1 reeks van de laatste jaren een Artist Edition verdient is het deze !"

 

Ja sorry hoor maar dan gaan mijn nekharen omhoog staan...

 

Mwah, deze marketing is wat hyper, maar het is maar een verkooppraatje. 

 

Als er mensen zijn die luxes uit willen brengen van series die tegen veel democratischer prijzen een succes waren, wens ik ze veel succes. Het helpt in ieder geval om de stripwinkels open te houden. 

Link naar reactie

Ivm commentaar over de luxe :

ik breng zelf dingen uit die ik zelf zou kopen. Zo'n artist edition is echt volledig mijn ding. Inderdaad, er zijn maar 300 stuks van dus je hoeft hem niet te kopen.

Ik breng die uit op de beurs die ik organiseer, daar kun je aan mijn stand ook een 2hands Amoras kopen aan 2 euro en je hebt hetzelfde verhaal.

De pagina's staan allen op mijn pc en ik kan eerlijk zeggen dat ik deze editie hard de moeite vind...

 

Bovendien zijn we 50 euro goedkoper dan de vorige artist edition, ook al is hij duurder om te maken, maar er zijn meer expl dan de vorige keer.

Ik had makkelijk dezelfde prijs kunnen vragen maar ik probeer fair te zijn naar mijn klanten.  

Luxes zijn een niche markt waar niemand aan hoeft deel te nemen.

 

Kortom, iedereen welkom... Zowel de verzamelaar die aan de deur staat te dringen om een zo laag mogelijke nummer af te halen als het 10 jarig kind die hoopt met zijn 10 euro pree zoveel mogelijk strips te scoren die hij dezelfde avond kan lezen!

 

Nog een voorbeeldje :

Vorige week is er een ltd ed box uitgekomen van de eerste 2 lps van Metallica. 200 euro per lp box. Ik heb de lps nog liggen en had ze niet meer als 5 euro betaald. Er staat net hetzelfde nummers op maar die box is gelimiteerder en mooier, met wat extra's enz.

Ga ik die box kopen ? Neen. Ga ik zeuren dat hij 200 euro kost ? Ook niet. Kiezen of delen.

Link naar reactie

Euh... Vik... Je info over die uitgave werd hier voor kennisgeving aangenomen. Commentaar kwam er pas toen je met dit op de proppen kwam:

 

 

Amai, interesse is overweldigend... Onze website is voor de eerste keer sinds 2008 offline gegaan... Wegens te veel bezoekers :-)

Reservaties lopen al binnen, great!

 

Offline gegaan? Dan heb je of een provider uit de begintijd van internet of je probeert het vuurtje op te stoken (en het draadje met je gratis verkooppraatje weer naar boven te halen). Dat laatste denk ik. Weet ik. Mag natuurlijk, maar dan moet jij niet gaan zeuren dat hier "gezeurd" wordt. Is ook niet nodig want je zegt het zelf al: de reservaties lopen binnen, great!

Link naar reactie

Euh... Vik... Je info over die uitgave werd hier voor kennisgeving aangenomen. Commentaar kwam er pas toen je met dit op de proppen kwam:

 

 

Offline gegaan? Dan heb je of een provider uit de begintijd van internet of je probeert het vuurtje op te stoken (en het draadje met je gratis verkooppraatje weer naar boven te halen). Dat laatste denk ik. Weet ik. Mag natuurlijk, maar dan moet jij niet gaan zeuren dat hier "gezeurd" wordt. Is ook niet nodig want je zegt het zelf al: de reservaties lopen binnen, great!

 

 

Inderdaad raar verhaal. De website wordt niet genoemd in het oorspronkelijke bericht (alleen e-mail adres en een facebookpagina, en ik denk niet dat facebook plat is gegaan). Daarnaast zijn er 300 exemplaren en zo te zien kun je nog steeds reserveren. Tenzij er duizenden mensen zijn gaan kijken en toch hebben afgehaakt, maar normaal gaat een website niet plat van 300 bezoekers.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...