Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Door te kleine oplage of groot succes?

 

Iets wat uitverkocht geraakt, is per definitie een succes te noemen. En in wezen ook een te kleine oplage... want uitverkocht impliceert dat er meer verkocht had kunnen worden. :e012:

 

Het hangt echter in alles af van hoeveel er daadwerkelijk aan de lezers verkocht is om iets écht een succes te noemen.

Link naar reactie

En hoe meet je dat? Ik lees nogal dikwijls "uitverkocht" terwijl het jaren later nog steeds gewoon in de ssz verkrijgbaar is. Dus m.a.w. de sszn hebben verkeerd ingeschat en teveel ingekocht.

 

Dat is het probleem idd. Zoals het is, zijn er nu 3 produkten uitverkocht bij ons als uitgeverij. Distributie centra - wij gebruiken er 3 - kunnen wij door goed contact mee kortsluiten wanneer dit ook bij hen het geval is. De verkooppunten, tja, dat blijft een duisterder punt.

 

Wij kunnen een grove inschatting maken. Wij verkopen in kleine oplage en bij een uitverkocht ga ik ervan uit dat 5%, foutmarge 2% nog in winkels ligt. De reden is eenvoudig, afname van ons materiaal is niet groot, wij kennen geen stapels a la Amoras wanneer wij iets nieuws uitbrengen en verkooppunten zijn over het algemeen voorzichtig met onze materialen.

 

Hoe dit bij hogere oplages is en met name populaire titels waar op voorhand van duidelijk is dat er vraag naar zal zijn, daar heb ik geen zicht op.

Link naar reactie

Wanneer brengen jullie de volgende projecten van Griffo ter sprake.

 

Dat hij een vervolg van SOS geluk werkt, wisten we al.

Maar een paar weken geleden vertelde hij mij bij de signeersessies over een vervolg van Giacomo C. :-) en de Nederlandse vertaling van Bosch (schilderreeks bij Glenat) waar hiizelf heeft moeten voor ijveren bij Glénat dat dit specifiek album zal vertaald worden. Hij had het ook nog over een andere komische reeks.

Link naar reactie

Moet nog met de hand ingekleurd worden. Voor een postkaart en een jaarrapport.

Als het zo'n beetje lukt met mijn zelfstandigenstatuut ga ik voor een bepaald aanbod nog meer striptekenaars opdrachten doorspelen. Ik vind dat het Nederlandse Comic House al lang op zijn Vlaams een kans moest gekregen hebben want ik ken tekenaars doorgaans niet als al te beste zakenmannen die correct betaald worden voor hun werk. Ik heb nog voorgesteld aan het Stripgilde dat zij wat meer manager spelen in plaats van wat ze nu doen (en wat doen ze eigenlijk?), maar die hadden blijkbaar andere belangen.

Link naar reactie

Moet nog met de hand ingekleurd worden. Voor een postkaart en een jaarrapport.

Als het zo'n beetje lukt met mijn zelfstandigenstatuut ga ik voor een bepaald aanbod nog meer striptekenaars opdrachten doorspelen. Ik vind dat het Nederlandse Comic House al lang op zijn Vlaams een kans moest gekregen hebben want ik ken tekenaars doorgaans niet als al te beste zakenmannen die correct betaald worden voor hun werk. Ik heb nog voorgesteld aan het Stripgilde dat zij wat meer manager spelen in plaats van wat ze nu doen (en wat doen ze eigenlijk?), maar die hadden blijkbaar andere belangen.

Zeer goed idee!

Link naar reactie

Alfa 13 is weer een keer uitgesteld. Een beetje maar, naar eind 2016! Nog een jaar langer wachten dus. Of hoe je een commerciële reeks vakkundig de nek omwringt. Christian Lamquet lijkt me als treuzelende en perfectionistische tekenaar dan toch niet de juiste keuze.

Link naar reactie

Van De Havik verschijnt een dezer dagen een nieuw album in het Frans. Ik las er net nog een interview over.

 

Morgen zijn we er trouwens ook weer. Met heel wat vooruitblikken, vier commentaarstukken, een reeks besprekingen,...

Link naar reactie

Ook een goeie nieuwe reeks. Wie al goed mee is met het fonds van Daedalus zal dit graag lezen. Maar mijn grote aanrader is nu Complot.

Ik kan het verkeerd voor hebben, maar heb jij van die nieuwe reeks van Gorilla door de tekenaar van "Het Zwaard van Ardenois", Vieille Bruyère", niet ooit eens, zo'n jaar of acht geleden, een pagina op het forum gezet, waarbij je de wens uitdrukte dat dit ooit eens zou vertaald worden? Op die bewuste pagina stonden alleszins Indische soldaten getekend. Ik heb dat bewuste verhaal ooit digitaal gelezen en herkende die pagina meteen.

 

In ieder geval, blij dat ik ze eindelijk fysiek ga kunnen op de kop tikken...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...