Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

En dan zetten we er nog geen prijzen bij.

Kwartaal 4 van Ballon Media (Dupuis, Lombard, Dargaud, Blloan, Casterman, Glénat) moet trouwens nog volgen. Ga maar gaan afwassen in een restaurant de komende maand om wat bij te verdienen. Moest ik indertijd ook doen.

Link naar reactie

Ik merk dat veel mensen deze mening delen. Zie bijvoorbeeld http://www.tcj.com/run-of-the-miller/ voor een stevig onderbouwd betoog.

Heb ondertussen Ronin gelezen en er erg van genoten, ook van het artwork. Oef, ik denk weer anders dan de rest  :e002:

 

Dez quote van de kritiek

 

 

 

In interviews, Miller has ex­plained that he has borrowed much of his technique on Ronin from Japanese comics, with which I am not familiar. I can only conclude either that the Japanese comics that inspired him are bad, 

 

 

zegt alles over de criticaster en zijn kennis van Ronin. Dit was FM's eerbetoon aan Lone Wolf and Cub. Wat FM in veel interviews uit die tijd erkende en iedereen die er wat gekend mee was ook begreep.

Dus Kim Thompson, een erudiete zak, verliest hier zijn eruditie. Ook zijn argumenten over de rest van het tekenwerk van Ronin zijn bijgevolg zonder merite en totaal de "punt missend"

 

Ronin is voor mij het begin van het genie van Miller voordat hij erdoor verzwolgen werd (en sinds 2001 krankzinnig)

Link naar reactie

Dez quote van de kritiek

 

zegt alles over de criticaster en zijn kennis van Ronin. Dit was FM's eerbetoon aan Lone Wolf and Cub. Wat FM in veel interviews uit die tijd erkende en iedereen die er wat gekend mee was ook begreep.

Dus Kim Thompson, een erudiete zak, verliest hier zijn eruditie. Ook zijn argumenten over de rest van het tekenwerk van Ronin zijn bijgevolg zonder merite en totaal de "punt missend"

 

Ronin is voor mij het begin van het genie van Miller voordat hij erdoor verzwolgen werd (en sinds 2001 krankzinnig)

Waarom is Miller krankzinnig? Ik vind zijn recente werk nog altijd zeer de moeite. Die laatste Sin City film vond ik ook schitterend.

Ik heb hem een paar jaar geleden gezien en hij dronk wel veel. Maar krankzinnig was hij totaal niet.

Link naar reactie

En dan zetten we er nog geen prijzen bij.

Kwartaal 4 van Ballon Media (Dupuis, Lombard, Dargaud, Blloan, Casterman, Glénat) moet trouwens nog volgen. Ga maar gaan afwassen in een restaurant de komende maand om wat bij te verdienen. Moest ik indertijd ook doen.

Wanneer komt kwartaal 4 van Ballon Media?

Link naar reactie

Jump-18.jpg

 

De VRT-toren en het embleem van Kuifje: OK.  Maar de basiliek van Koekelberg?  Het lijkt meer op een kruising van de Muntschouwburg (fronton en zuilen) en het Justitiepaleis (koepel).  Het Koninklijk Paleis zou ook kunnen (gelet op de vlag) maar dan serieus gecoupeerd à la "kasteel van Cheverny wordt kasteel van Molensloot".

Conclusie: in elk geval een gebouw in Brussel :e012:

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Waarom is Miller krankzinnig? Ik vind zijn recente werk nog altijd zeer de moeite. Die laatste Sin City film vond ik ook schitterend.

Ik heb hem een paar jaar geleden gezien en hij dronk wel veel. Maar krankzinnig was hij totaal niet.

 

De aanslagen van 9/11 heeft Miller gekraakt (is ook de reden van de vertraging van het laatste deel van DK2) en is hij een ranzige neo-con geworden (als je zijn blog uit die periode leest, zie je de islamofobie ervan afdruipen). Die Holy Terror is het artistieke dieptepunt voor hem maar evengoed psychologisch want oorspronkelijk was dit een Batman vs Al Qaeda strip. DC vond het zo gortig dat ze hem verboden om eraan verder te werken.

Rond die tijd scheidde hij ook van Lynn Varley en misgreep ie zich aan de Spirit-film.

FM is serieus de pedalen kwijt.

En fysiek is hij ook helemaal afgetakeld. Nee, dat komt niet meer goed. :(

Link naar reactie

Er was eigenlijk geen update gepland tot zaterdag, maar ik heb er toch nog een geforceerd. Nieuws over wéér een project van Zidrou reserveer ik voor later want hij heeft onderhand eeb abonnement op onze nieuwsrubriek.

 

Largo-Winch.jpg

Link naar reactie

Nog twee reeksen te gaan. Die volgen in de komende paar weken.

Maar ook heel wat nieuwe aankondigingen weer. Van Silvester wacht ik nog op een te downloaden pdf-catalogus en van ballon media op het hele overzicht.

 

XIII.jpg

Link naar reactie

Indruk laat al wat van zich horen. Goed nieuws, Down Under wordt als 1 van de eerste opgepakt. Ik kijk er naar uit.

Me too.

Ik ben ook heel blij dat het eerste deel van de integrale van Chlorophyl zo snel verschijnt.

Ik was net begonnen met me de reeks tweedehands aan te schaffen, maar toen ik Kontiki's info omtrent de integrale las, ben ik daar na 5 delen, het ene al beter van staat dan het andere, vlug mee gestopt.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik denk het ook.

 

chorasan, als je alle verhalen van Chlorophyl wil hebben, zal je toch moeten aanvullen met de gewone albums. In het Frans zijn alleen de verhalen van Macherot gebundeld. In de gewone reeks kwamen daarna nog Dupa en Walli. En dan zijn er nog een aantal strips die in de collectie Favorieten of Jong Europa verschenen of zelfs nooit in album zijn uitgebracht, maar wel in Kuifje of Kuifje Pocket stonden.

Link naar reactie

Er lezen ook mensen in het vak mee wat de ReeksTop 50 betreft want we mogen van hem 25 strips weggeven.

Nu zaterdag presenteren we de nummer 1 én 2. Aftellen in een hyperkinetische rotvaart doen we nu op http://www.stripspeciaalzaak.be/

 

 

En nog wat correcties in verband met eerdere aankondigingen. DownUnder 3 verschijnt pas in het voorjaar van 2016. De nieuwe westernreeks De Dominee verschijnt niet bij Gorilla, maar wel bij Saga Uitgaven. Het contract van de Franse uitgeverij Emmanuel Proust was al verkocht aan Saga. Proust ging failliet en werd overgekocht door Paquet waar Gorilla gretig kan shoppen en er ontstond een misverstand over reeds verkochte rechten. Is allemaal onder gentlemen geregeld. In de plaats publiceert Gorilla het slot van de trilogie De Reis van de Vaders.

Link naar reactie

Ik denk het ook.

 

chorasan, als je alle verhalen van Chlorophyl wil hebben, zal je toch moeten aanvullen met de gewone albums. In het Frans zijn alleen de verhalen van Macherot gebundeld. In de gewone reeks kwamen daarna nog Dupa en Walli. En dan zijn er nog een aantal strips die in de collectie Favorieten of Jong Europa verschenen of zelfs nooit in album zijn uitgebracht, maar wel in Kuifje of Kuifje Pocket stonden.

Okee, ga ik rekening mee houden. Bedankt voor de info!

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

plezant nieuws ja! Meteen drie vervolgen van series die ik gekocht had. Ik ben ook heel blij dus met Highlands en Chateaux Bordeaux.

De keuken van de duivel is 1 van mijn favorieten, maar verkocht blijkbaar voor geen r@t.

Het laatste deel zou toch nog worden vertaald, zij het als een van de allerlaatste in het overgenomen fonds binnen x tijd. Gooi ze dus niet weg!

Link naar reactie

De uitgevers van zowel de nummer 1 als 2 doen mee. Er vallen 25 strips van Asterix te winnen en 8 pakketten met alle nummers 1 van de spin-offreeksen De Werelden van Thorgal.

 

ReeksTop50-aftelling.jpg

 

 

Link naar reactie

Zal best veel tijd zijn ingekropen.

Valt mee, sinds 2011.

 

De uitgever heeft waarschijnlijk een reden om niet 8 keer een pakket met de nummer 2 weg te geven.....; 

Dat Asterix-album is wel Het Beste van Asterix en Obelix: Idefix waarvan nu een actie loopt waarbij je dat album gratis krijgt als je twee albums van Asterix koopt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...