Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Las gisteren het interview met Zidrou, heel interessant, maar hij insinueert daarin precies alsof hij de brokkenmakers gaat overnemen "ik ben nu bezig met een andere doorstart. Ik kan nog niet zeggen welke, maar ik amuseer me er rot mee. Ik heb zelfs auto's in brokken mogen rijden." Kan iemand hier meer over zeggen?

 

Dat klopt. Ik ben blij dat iemand het toch heeft opgemerkt :-)

Hij heeft me letterlijk gezegd dat hij mocht 'casser quelques voitures'. Aangezien Les Casseurs de Franse titel is van De Brokkenmakers heb ik het ook zo vertaald. Hij wou daar ook absoluut niets meer over zeggen, en begon weer onnozel te doen.

 

Intussen is al duidelijk dat het NIET de Brokkenmakers is die hij doorzet, maar Clifton en dit samen met Turk. De Groot zou hierover nogal ontstemd zijn.    

 

PS Nog een uitloper van het interviewtje...

In dit interview met Zidrou kwamen De Verhalenverteller en opvolger Tourne Disque al ter sprake. Beide verhalen van tekenaar Raphaël Beuchot en Zidrou hebben nochtans niets met elkaar te maken behalve de Afrikaanse setting en het feit dat ze daarom de eerste twee delen vormen van een Afrikaanse trilogie. Op een vertaling van Tourne Disque, vorig jaar in het Frans verschenen bij Le Lombard, was het nog wachten. Navraag bij de uitgeverij leerde ons dat we het album dit najaar in het Nederlands zullen kunnen lezen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Geen weetjesparade over Jean Van Hamme vandaag (tegen volgende week wel) want ik zag mijn werklast gisteren nog verdubbelen door de aankondigingen van Ballon Media. En die zijn ook niet mis.

 

Commentator.jpg

Link naar reactie

Is weer eens zo'n boek met kleine lettertjes...Ik weet het, het probleem ligt bij mij...

En ik ben vorige week naar de oogarts geweest en die zei dat er niks aan te doen is...RAAH!!!!

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een strip lees met een vergrootglas...

Gelukkig kan ik wel nog totaal probleemloos mijn eigen strips tekenen...

Link naar reactie

Op extra groot formaat? En kom jij nog gemakkelijk aan je papier?

Gelukkig wel, er zijn probleemloos vellen te krijgen van 1,20 meter breed en 2x 80 cm hoog.

Ik kan ze op dat formaat laten snijden (van de rol.)

Eén pagina is dus 1,60 meter hoog en 1,20 meter breed.

Als ik NOG groter ga heb ik op den duur geen overzicht meer over mijn pagina's.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik had een tijd geleden toevallig, nog voor ik wist dat die bundel zou komen, een viertal van die softcovers gekocht aan tweedehandsprijzen. Je zal die veeleer in zulke bakken moeten zoeken, denk ik. Bij mijn weten is er geen heruitgave van de eerste reeks van Axa gepland.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik deel jullie enthousiasme. Je moet me dan eens zien terwijl ik die berichten schrijf. Het is eens wat anders dan - zoals ik in een verleden moest doen - schrijven over BV's en celebrities (voor een magazine en voor radioprogramma's), over speculooskoekjes van Lotus of vrouwensokken van Veritas.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik vind het toch spijtig dat die Comanche uitgaven enkel in luxe verschijnen. Ik zou ze graag in een "gewoon" integraal jasje zien, zoals ze met Blueberry van plan zijn.

Ba, Comanche zal wel een van die reeksen worden die om de zoveel tijd heruitgebracht kan worden.

Maar om het werkelijk integraal te doen, moeten ze er voor mij ook de verhalen van Rouge en Rodolphe bij pakken. Dat gebeurde zelfs niet in het Frans.

Link naar reactie

Medusa.jpg

Hiep, hiep...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Gast Kontiki

Bedankt Kontiki voor de bespreking van Maori. Maar vind je het nu wel of niet een aanrader? Blijft voor mij een beetje in het midden.

 

En ook ik ben blij met Indruk!

Koop 'm maar, je hebt mijn zegen (zolang het met je eigen centen gebeurt).

Link naar reactie

Koop 'm maar, je hebt mijn zegen (zolang het met je eigen centen gebeurt).

Zeker doen. Goe verhaal. De tekenaar Cammo bevestigde trouwens me vandaag, jammer genoeg niet te kunnen komen naar FACTS om het album te signeren omwille van lancering van een nieuw project hetzelfde weekend. Hopelijk volgend jaar met een jaartje vertraging. :e007:

Link naar reactie
Gast Kontiki

Naar verluidt komen er al bestellingen van de Comanche-luxe (oplage: 99 exemplaren). Maar er zou slechts één exemplaar per winkel beschikbaar zijn. Dat gebeurt pas in september of oktober. Hier gaan vechtpartijen van komen.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Kontiki, de tekst over Kuifje zul je nog eens moeten nalezen en aanpassen.

Maar alweer een aangename aanvulling van de reekstoppers.

Aangepast, en nu de top 3, bij voorkeur allemaal in juli.

Link naar reactie

 

 

Hiep, hiep...

Ze gaan het - begrijpelijk - op hun tempo doen. In augustus komt er meer dan waarschijnlijk nieuws naar buiten welke reeksen en wanneer zullen vervolgen. Van één reeks heb ik alvast bevestiging gekregen maar zeg niet dewelke.

Alleen dat ik er nu een goei wijntje op ga drinken [emoji56] .

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...