Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

 

 

Onlangs verscheen een heruitgave van La Rimbambelle en Écosse (De Sliert in Schotland, door Jean Roba) in de collectie 50/60 van Niffle. Koop de albums in deze reeks niet in het Frans want de vertaalrechten zijn verkocht!

 

K*t met p*ren! Ik heb al deze delen al in het Frans gekocht!

Kan dat niet wat sneller gemeld worden door de uitgeverijen, anders had ik die dingen natuurlijk in het Nederlands gekocht!!! :e006: :e006: :e006:

Link naar reactie

K*t met p*ren! Ik heb al deze delen al in het Frans gekocht!

Kan dat niet wat sneller gemeld worden door de uitgeverijen, anders had ik die dingen natuurlijk in het Nederlands gekocht!!! :e006: :e006: :e006:

 

That makes two of us. Ik ga nu wel verder doen in het Nederlands, denk ik.  :e015:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Wisten jullie dat de broer van Nappie, Lodewijk Napoleon, koning was van Nederland ? Zijn meest bekende uitspraak was: Iek ben konijn van Olland !

 

http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6745/lodewijk-napoleon-de-man-die-van-nederland-een-koninkrijk-maakte.html

Dat soort onbenullige kennis heb ik in mijn hoofd zitten, maar dat in 1790 een jaar lang de confederale republiek Verenigde Belgische Staten bestond ben ik onlangs pas te weten gekomen. En waarom wist ik dat niet? Omdat ze in het Nederlands altijd over De Verenigde Nederlandse staten spreken.

Link naar reactie

De Fransen zijn gek. Ze blijven die massamoordenaar op handen dragen.

 

Ik wil niet teveel off-topic gaan maar zo zwart-wit zou ik het toch niet stellen.

Napoleon was een ambigue figuur en dus is de Franse houding t.o.v. hem dat ook (stilaan aan het worden).

(Dezer dagen misschien wat minder omwille van de commerce. :e002: )

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat soort onbenullige kennis heb ik in mijn hoofd zitten, maar dat in 1790 een jaar lang de confederale republiek Verenigde Belgische Staten bestond ben ik onlangs pas te weten gekomen. En waarom wist ik dat niet? Omdat ze in het Nederlands altijd over De Verenigde Nederlandse staten spreken.

Vandermersch zijn standbeeld staat hier op een 100m van mijn deur.

Link naar reactie

Wisten jullie dat de broer van Nappie, Lodewijk Napoleon, koning was van Nederland ? Zijn meest bekende uitspraak was: Iek ben konijn van Olland !

 

http://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/6745/lodewijk-napoleon-de-man-die-van-nederland-een-koninkrijk-maakte.html

 

Laatst is er nog een aflevering van de onvolprezen geschiedenisserie "De IJzeren Eeuw" volledig aan deze Lodewijk Napeleon gewijd. Conclusie was dat deze man wel iets meer eer had verdiend in de geschiedschrijving.

Link naar reactie

Laatst is er nog een aflevering van de onvolprezen geschiedenisserie "De IJzeren Eeuw" volledig aan deze Lodewijk Napeleon gewijd. Conclusie was dat deze man wel iets meer eer had verdiend in de geschiedschrijving.

 

Tja, hij bedoelde het goed met de Hollanders en was de eerste vorst die het volk troostte bij een grote ramp (kruitschip boem Leiden) maar toch was het een zwakke figuur die door zijn grote broer op non actief werd gesteld. Hij wilde trouwens van Assen het Parijs van het noorden maken. Nu weet ik niet of jullie ooit in assen zijn geweest.........

 

http://inenomassen.nl/assen_lodewijknapoleonnieuw.html

Link naar reactie

Dat soort onbenullige kennis heb ik in mijn hoofd zitten, maar dat in 1790 een jaar lang de confederale republiek Verenigde Belgische Staten bestond ben ik onlangs pas te weten gekomen. En waarom wist ik dat niet? Omdat ze in het Nederlands altijd over De Verenigde Nederlandse staten spreken.

 

En nog iets: in 1789 was er een revolte van het Prinsbisdom Luik (dus Sint-Truiden en Luik) tegen zijn Oostenrijkse overheerser dat rechtstreeks het gevolg was van de Franse revolutie. Dat Prinsbisdom wilde geen deel uitmaken van die Republiek (en was ook de laatste om deel uit te maken van het Koninkrijk België

Link naar reactie

Bonaparte was trouwens geen Fransman maar een Corsicaan. Als je op een plezante manier wilt kennismaken met zijn hofhouding, lees dan Slemper en Slof (Dupuis).

 

Ik  vind het jammer dat deze week nergens 'Waterloo' (de film) geprogrammeerd staat - ondanks de box-flop toendertijd een mega-werkje à la 'The longest day'.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Dat soort onbenullige kennis heb ik in mijn hoofd zitten, maar dat in 1790 een jaar lang de confederale republiek Verenigde Belgische Staten bestond ben ik onlangs pas te weten gekomen. En waarom wist ik dat niet? Omdat ze in het Nederlands altijd over De Verenigde Nederlandse staten spreken.

 

Mijn historicus-hart bloedt.

Van der Mersch is nog gaan dineren bij onze dorpspastoor - in wiens tuin patriotten welkom waren om schietoefeningen te houden.

 

 

... Een medewerker van De Stripspeciaalzaak heeft voor een uitverkochte toneelzaal (de Biekorf) een lezing gegeven over de Napoleontische bezoeken aan Brugge en wat er nu nog in Brugge aan Napoleon herinnert. ...  

 

 

Ik woonde twee maanden geleden nog zo'n wandeling van een Brugse stadsgids bij - eveneens over de Brugse bezoekjes van Napoleon.

Op enkele historische foutjes na, was het toch best interessant!

Wie is die SSZ-medewerker?

Link naar reactie

Onze Napoleon-pagina is aangevuld met historische verwijzingen. Als je nog meer wil weten, kan je telkens doorklikken. Het viel me wel op dat verschillende bronnen elkaar al eens tegenspreken, vooral als het over getallen gaat. Op sommige historisch bedoelde sites wordt bijvoorbeeld het foutieve idee in stand gehouden dat Napoleon klein van gestalte was. Ik kwam er ook achter dat de stripreeks De Bank in feite ook steunt op zo'n propaganda, gebaseerd op een antisemitisch, Frans artikel.

Link naar reactie

Zal de nieuwe Legendre zeker aanschaffen bij volgend stripwinkelbezoek.  

http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/Camping-Paraiso.htm

 

Doen, Koen, Doen !!!! Is zo'n strip die je direct wil herlezen na het einde. Ik vond wel de uitgave minder : dat glad papier paste er niet bij, waardoor ook die egaal grijze inkleuring te vlak overkwam.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Doen, Koen, Doen !!!! Is zo'n strip die je direct wil herlezen na het einde. Ik vond wel de uitgave minder : dat glad papier paste er niet bij, waardoor ook die egaal grijze inkleuring te vlak overkwam.

Getwijfeld in Turnhout, uiteindelijk niet gekocht. Nu toch wat spijt na het lezen van de bespreking...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Doen, Koen, Doen !!!! Is zo'n strip die je direct wil herlezen na het einde. Ik vond wel de uitgave minder : dat glad papier paste er niet bij, waardoor ook die egaal grijze inkleuring te vlak overkwam.

Hebben al die zwarte tussenbladzijden enig nut. Doorbladerd maar vond het eigenlijk redelijk storend en behoorlijk veel.
Link naar reactie

Hebben al die zwarte tussenbladzijden enig nut. Doorbladerd maar vond het eigenlijk redelijk storend en behoorlijk veel.

 

Misschien spoiler

 

Ja. Absoluut nuttig. Het verhaal is een aaneenschakeling van momentopnames en/of gedachten en/of zienswijzen van de ene of de andere persoon. Zo'n zwarte bladzijde is iedere keer, een moment om alles te laten bezinken ( en ff na te denken over de plot(wendingen))

 

Einde Spoiler

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Misschien spoiler

 

Ja. Absoluut nuttig. Het verhaal is een aaneenschakeling van momentopnames en/of gedachten en/of zienswijzen van de ene of de andere persoon. Zo'n zwarte bladzijde is iedere keer, een moment om alles te laten bezinken ( en ff na te denken over de plot(wendingen))

 

Einde Spoiler

 

 

Zo zou ik ook de nacht uitbeelden  :e012:  :P

Link naar reactie

Las gisteren het interview met Zidrou, heel interessant, maar hij insinueert daarin precies alsof hij de brokkenmakers gaat overnemen "ik ben nu bezig met een andere doorstart. Ik kan nog niet zeggen welke, maar ik amuseer me er rot mee. Ik heb zelfs auto's in brokken mogen rijden." Kan iemand hier meer over zeggen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...