Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Kontiki

Ik heb die koning al gelezen en dat is echt een overdonderend verhaal, en dan nog die gitzwarte tekeningen. Eigenlijk in niets te vergelijken met Block 109. Pak daar de middeleeuwen bij als een van de drie meest geliefkoosde historische tijdperken (naast Rome en WO II) en het verkoop zichzelf haast.

Link naar reactie

"We vragen ons alleen nog steeds af waarom de acteurs uit de films wel herkenbaar zijn getekend op de covers, maar er anders uitzien in de strip zelf. Darth Vader, R2-D2, C3PO, Chewbacca en andere wezens met wellicht rechtenvrije koppen zien er dan weer exact hetzelfde uit als in de films."

 

Je geeft (wellicht) zelf het antwoord op je vraag. Ik las onlangs nog een interview met de tekenaar van de verstripping van de eerste Tim Burton Batman film. Daarin vertelt hij dat het een heel gedoe was om de portretrechten in orde te krijgen. En die acteurs moeten daar ook allemaal voor betaald worden. Dus is het gemakkelijker om iets te tekenen dat vaagweg gelijkend is. Dat bespaart weer heel wat geld en gedoe.

Link naar reactie

Misschien klimt het door jou dan een plaatsje in de top 10 van best verkochte strips.

 

Ik maak hier meteen van de gelegenheid gebruik om aan te kondigen dat we onze updates amper verminderen deze zomer, maar wel ietsje meer nevenprojecten. Morgen eindelijk dat artikel over Jean Van Hamme met dingen die je allicht nog niet wist, een heerlijke schurk in onze schurkentop, als er tijd genoeg is onze nummer 3 in de ReeksTop 50 en een paar voorsmaakjes van stripprojecten.

Link naar reactie

Ik had er eerst een ander gezet, maar de uitgeverij verplichtte me er een copyrightvermelding bij te zetten om voor hen en mijzelf last te vermijden. Er mochten ook geen beelden bewerkt worden. Ik had namelijk een bovenste strook weggelaten om de afbeelding meer in de breedte te kunnen tonen. Als alternatief kreeg ik het beeld doorgestuurd dat je nu online ziet staan.

Link naar reactie

Op kamp kreeg ik extra leesvoer mee van mijn mama. De familiestripboeken van Suske en Wiske bijvoorbeeld. Danzkij onderstaande leerde ik Urbanus en Biebel (met nog altijd het beste verhaal De Biebelromances) kennen.

Een leidster kwam me nog verwijten dat ik de hele tijd strips las in plaats van buiten te spelen.

 

post-35-0-88564100-1436528381_thumb.jpg

Link naar reactie

Op kamp kreeg ik extra leesvoer mee van mijn mama. De familiestripboeken van Suske en Wiske bijvoorbeeld. Danzkij onderstaande leerde ik Urbanus en Biebel (met nog altijd het beste verhaal De Biebelromances) kennen.

Een leidster kwam me nog verwijten dat ik de hele tijd strips las in plaats van buiten te spelen.

 

attachicon.gif153816.jpg

Ja, drie jaar geleden vond mijn vader die strip op zolder. Ik heb hem toen als elfjarige gelezen. Ik was toen juist begonnen met strips te tekenen (nadat ik bij een opdracht in de klas veruit de slechtste tekeningen van allemaal maakten) en leerde hoe iets moest tekenen door het werk van Marc Sleen na te tekenen. Ik liet eerst al de andere strips links liggen, maar toen ik dan toch die biebel las... WAUW!!! Door biebel daarna te googelen, kwam ik achter het bestaan van het stripblad Robbedoes, en dus ook achter tekenaars als Franquin, Peyo, Tillieux... Dit boekje is dus in feite een mijlpaal geweest voor mij als tekenaar én lezer!

Link naar reactie

Geen vertaling gepland. En zls je van parodieën houdt die wat steek houden, dan is dit er een. Het is hoofdzakelijk een parodie op Thorgal, met Kriss en de sleutelbewaarster en zo.

Link naar reactie

Hier toch ook eventjes melden. Het zou goed kunnen dat je in de toekomst strips over Napoleon zal kunnen kopen in de museumshop van Fort Napoleon in Oostende. Een verantwoordelijke aldaar contacteerde ons naar aanleiding van ons Napoleon-overzicht.

Wij ruiken een nieuwe afzetmarkt: musea!

Link naar reactie

...en dat terwijl Alexander een Griek / Macedoniër was.

 

Wat? Echt? Dat wist ik nog niet! LOL.  :e012:  :e007:

 

Nee, serieus: ik was op bezoek gegaan in het museum en zag dat ze in hun shop heel breed gingen: boeken, dvd's, speelgoed, strips, enz... over Romeinen, Galliërs, Kelten, Grieken, zelfs Macedoniërs, vikingen, ... Bijgevolg vonden wij (en blijkbaar de mensen van het museum ook) een stripreeksje over de grootste wereldveroveraar uit de Klassieke Oudheid ook wel passen in het aanbod.  :e002:

Link naar reactie

Veel van wat nu uitkomt lag al jarenlang op de plank. Hij kreeg enkele jaren geleden zijn kans en sindsdien put hij uit die oude projecten, die tal van uitgevers tevoren geweigerd hebben, om ze verder uit te werken als dat al niet was gebeurd. Het scenario van Een Mooie Reis bijvoorbeeld is al meer dan twintig jaar oud. Die Berthet is toch ook alweer van een paar jaar geleden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...