Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Kontiki, in de aankondiging van de verderzetting van "Er was eens" wordt meerdere keren gerefereerd naar een deel 7. Vermoedelijk is dit een foutje? Voor alle duidelijkheid, de reeks is toch wel degelijk afgerond met deel 6 hé? Ik vind op bdnet of bdgest niks terug over een 7de deel...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Mbt: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Buck-Danny

 

Kan bron (Dave) ivm diens vakantie momenteel niet bereiken, maar er staan wat onvolkomenheden in: 

- Buck Danny #54 'La nuit du Spectre' is 'De nacht van Spectre' (= illegale organisatie Spectre met aan het hoofd Lady X)

- Buck Danny #54 verschijnt op 13 november 2015, bron: Amazon.fr

- cover-art #54 is concept, bron: http://lectraymond.forumactif.com/t465p690-le-retour-de-buck-danny#67697

- Het onvoltooide 'De Zwarte Volgels' uit 1988 staat in Buck Danny omnibus #14 (en 'Tout Buck Danny' #14)

- Bergèse is gestopt met de Buck Danny hoofdreeks; voor de spin-off reeks heeft hij recent "De Lafaard" getekend, welke sedert juni 2015 in deze speciale editie staat: Buck Danny One Shot.

- 1947 - 2017: 70 jaar Buck Danny: http://i59.tinypic.com/2dv8scy.jpg

 

Misschien dat nav bovenstaande het de stripjournalist Jean-Laurant Truc lukt om Gil Formosa (en/of Francis Bergèse) te strikken voor een (kort) interview, zoals bij bijvoorbeeld Jean-Michel Arroyo: http://www.ligneclaire.info/bd/arroyo/

Wat promo is nooit weg natuurlijk!

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik moet een paar keer tegenspreken. De bron heeft zelf een en ander verkeerd vertaald of geïnterpreteerd uit de weerslag van een chatsessie met Bergèse die ik naast de vermelde bron heb gelegd. De Nederlandse versie verschijnt begin december. Dat is rechtstreekse info van de distributeur die ook de nu door mij gebruikte titel heeft gebruikt. Wellicht is dat nog een werktitel die niet klopt, maar het is momenteel wel zo aangekondigd. Albumreeks bestaat in 2018 70 jaar. 2017 zag ik op diverse fora opduiken als wishful thinking, 2018 werd door Bergèse genoemd.

Link naar reactie

Bedankt voor de snelle reactie. Buck Danny verscheen voor het eerst in Spirou op 2 januari 1947 (pré-publicatie); 2 januari 2017 zou dan 70 jaar geleden zijn. Gaat men uit van de Buck Danny albums, dan is 2018 inderdaad

70 jaar jaar geleden. Waar gaat men uiteindelijk van uit: de 1e kennismaking met Buck Danny in Spirou of via album, ca een jaar later?

Op diverse Franse fora wordt gediscussieerd over associaties van de Buck Danny 'Spectre' met de 'Spectre' uit de James Bond films.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik moet een paar keer tegenspreken. De bron heeft zelf een en ander verkeerd vertaald of geïnterpreteerd uit de weerslag van een chatsessie met Bergèse die ik naast de vermelde bron heb gelegd. De Nederlandse versie verschijnt begin december. Dat is rechtstreekse info van de distributeur die ook de nu door mij gebruikte titel heeft gebruikt. Wellicht is dat nog een werktitel die niet klopt, maar het is momenteel wel zo aangekondigd. Albumreeks bestaat in 2018 70 jaar. 2017 zag ik op diverse fora opduiken als wishful thinking, 2018 werd door Bergèse genoemd.

Update tav voltooien Charliers "De Zwarte Vogels" uit 1988.

 

Fréderic Zumbiehl en Fréderic Marniquet, de scenaristen van het aanstaande 2e Buck Danny Classic tweeluik (2016), hebben inmiddels Charlier’s scenario van De Zwarte Vogels afgemaakt.

In de geest van Charlier is dit verhaal ook een tweeluik geworden en tekenaar Francis Bergèse is met dit scenario akkoord gegaan. Hij wil het eerste deel af tekenen (pagina 17 t/m 48),
maar weet niet of hij ook het tweede deel van dit tweeluik zal tekenen. Hij is dan tegen die tijd 75 jaar.
Bergèse heeft uitgever Dupuis een bedrag genoemd voor dit project en wacht nog op hun akkoord.
Onduidelijk in dit stadium is ook nog of De Zwarte Vogels Buck Danny nr. 55 en nr. 56 worden of een speciale editie i.v.m. 70 jaar Buck Danny in 2017.

 

Bron: F. Bergèse, Brussel, 5 sept. 2015

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Inderdaad, Robert. Vandaag ook even met Bergèse gesproken in Brussel. Hij liet duidelijk verstaan dat er nog niets definitief is aangezien de onderhandelingen nog volop aan de gang zijn. Ziet er een zeer vriendelijke man uit, met gans de dag zijn vrouw naast hem. 

 

Brüno liet weten dat het derde deel van Tyler Cross zich in Miami zal afspelen.

 

Hermann was er ook, maar hem ik met rust gelaten. Hij genoot er best van om naast Bergèse te zitten.

 

Van alle drie een mooie dédi. En al is die van Bergèse echt (traag) bandwerk, Buck Danny was vroeger mijn held en ik ben blij er een tekening van te hebben.

Link naar reactie

Ik had het nog nooit bekeken, maar blijkbaar verkopen (lees)boeken veel beter in Frankrijk dan hier.

Bij ons zijn strips bepalend (of toch minstens van het allergrootste belang) voor de boekenmarkt.

In Frankrijk blijkbaar veel minder. Toch volgens de verkoop top 200 .

Vorige week stond de best verkopende Franse strip op plaats 38 van de top 200!

Link naar reactie

Klopt. Maar wat wij hier voor hebben op Frankrijk is de veel uitgebreidere verspreiding van strips, tot in dorpskrantenwinkels en winkeltjes van benzinestations toe. In Frankrijk is de verkoop van strips eigenlijk beperkt tot de grootsteden.

Link naar reactie

ja, dat heb ik ook gemerkt op vakantie de laatste jaren. Enkel in de lokale supermakt is er vaak een standje met enkele strips en sommige krantenwinkels hebben er ook, maar altijd een heel beperkt aanbod.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Voor een zaterdag is het in feite een magere update. Maar het verwerken van de meer dan honderd nieuwe strips voor november en december (Daedalus volgt aanstaande woensdag) kostte me veel meer tijd dan verwacht.

Volgende week halen we wat in met heel wat besprekingen, extra vooruitblikken, twee nieuwe wedstrijden, een commentator over Beeldschoon (van Kerascoët), liefst weer een minder gekende stripfeitje als Weetje v/d Week,... Er staat genoeg op stapel.

 

Kale-Koppen.jpg

Link naar reactie

Meer over de Suske en Wiske-reeks, het gratis magazine van Strip2000, maar helaas ook over het waarschijnlijke afscheid van Esther Verkest. De Commentator over Beeldschoon spoort julie hopelijk aan om deze mooie trilogie een kans te geven.

 

Suske-Wiske-Kinderdorpen.jpg

Link naar reactie

De P zou eventueel nog kunnen doorgaan als digitale titel (woensdag meer uitsluitsel hierover), maar dat wordt dan snel een van de vele websites. De doorgaans zeer slecht geschreven schandaalsite Clint.be hoort trouwens ook tot dezelfde groep.

 

Ik weet niet welke gevolgden dit allemaal heeft voor de andere strips die in de bladen van Think Media gepubliceerd worden: Iris van Steven Van Bael, Doosmday van Mario Boon. Deze titels zouden volgens de berichten met redactie en al overgenomen worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...