Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Inderdaad. Maar ik denk dat de inking van Eugeen Goossens komt. Die heeft altijd de mooiste penseellijn gehad, vind ik.

Nee hoor, het Ros Bazhaar is duidelijk niet door Eugeen Goossens geinkt. Goossens (die ik ook een van de betere inkters vind) begon S&W te inkten vanaf ongeveer nr 175 tot 211. Bij De Pompenplanters kan je heel goed het verschil in stijlen zien. Eduard De Rop inktte het grootste deel van dat verhaal tot Goossens overnam vanaf strook 185.

Link naar reactie

Tussendoor toch nog wat tijd gevonden voor deze updates na het ontslag dat ik aan mijn werk heb aangeboden en de daaruitvloeiende stroom van klantenbezoeken om mijn toekomst als zelfstandige te verzekeren. Deze beslissing heeft niets te maken met mijn werk voor De Stripspeciaalzaak, maar het zal het wel grondig ten goede komen vanaf volgend jaar.

 

Mooie-Navels.jpg

Link naar reactie

Al wat een reclame- of communicatiebureau aanbiedt, al dan niet als partner van anderen in het vak, van concept over content (voornamelijk (SEO-)copyrwriting) tot grafische of multimediale uitwerking. In principe mag ik ook nog blijven werken als freelancer voor De Tijd, aan wie ik dus mijn ontslag aanbood, maar met de projecten en opdrachten die ik de afgelopen week heb binnengehaald, kan ik gewoon rustig thuis blijven werken.

 

Het was het exact goede moment. Het Nieuwe Werken indachtig geloof ik niet meer zo in het werken in vaste loondienst. Ik ervoer zelf dat die comfort zone aan zekerheden ambities en motivatie fnuikt. Momenteel zit ik op een euforische rollercoaster. Nu hopen dat ik niet uit de bocht vlieg.

Link naar reactie

Wat heeft iedereen toch met Mickey en co? Nu ook Loisel en Cossey... Ben er niet wild van.

Same here... heb nooit iets gehad met Mickey, Donald, Goofy... Snap ook die hele heisa niet. Al zou ik mijn 'oppergod' Rosinski wel eens graag een Mickey zien tekenen, moet ik eerlijkheidshalve toegeven.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Disney strips is zoiets typisch Nederlands. Ik vermoed dat al de posters hier Nederlanders zijn . Ik kan mij ook wreed vergissen...

 

En Loisel en Cossey zijn waarschijnlijk Orangisten ;)

Ik ben redelijk wild van al die oude Mickey, Donald en andere Disney tekenfilmpjes (vooral jaren 20/30).

 

Maar Disney strips hebben me nooit echt weten boeien. Ik vind wel dat ik zeker die eerste verhalen een kans moeten geven zeker omdat ik daar heel veel goeds over hoor.. Vandaar dat ik die Mickey Mouses wel wil proberen.

 

Nog een vraagje: die Sundays comics (wel in het kleur) staan dus compleet los van de Mickey Mouse bundelingen?

 

En leuk nieuws dat Loisel een Mickey maakt. Why not? Alles wordt gerecycled. Eerst het resultaat afwachten vooral een oordeel te vellen.

Link naar reactie

Disney altijd links laten liggen tot mijn oog viel op die uitgaven van Fantagraphics. Ik vind die geweldig. Mickey is daar echt een brutaaltje. Maar de jaren daarvoor had ik ook wel de tinnen archiefdvd's gekocht met alle filmpjes van Mickey, Donald,... In het Nederlands stopten ze daar plots mee. Ik heb ontbrekende dvd-boxen per toeval nog gevonden in de Fnac... in Monaco!

Link naar reactie

Disney altijd links laten liggen tot mijn oog viel op die uitgaven van Fantagraphics. Ik vind die geweldig. Mickey is daar echt een brutaaltje. Maar de jaren daarvoor had ik ook wel de tinnen archiefdvd's gekocht met alle filmpjes van Mickey, Donald,... In het Nederlands stopten ze daar plots mee. Ik heb ontbrekende dvd-boxen per toeval nog gevonden in de Fnac... in Monaco!

Die tinnen uitgave is een prachtige collectie waarvan de meeste US titels heel moeilijk (lees heel prijzig) te vinden zijn. Gellukig de reeks vanaf het begin gekocht. :e005: Een waar genot voor het oog. 

 

"in de Fnac... in Monaco!"

Het gaat goed met de Stripspeciaalzaak :e005:

Link naar reactie

Oei, hoofdbeeld oogt overdag slechter dan op het nachtelijk uur toen ik het verwerkte. Misschien had ik beter toch voor Druuna gekozen., maar die is ook direct zo in your face, hé.

Niettemin, 58 nieuwe strips deze week, dat staat andere updates altijd een beetje in de weg.

 

Largo-Winch.jpg

Link naar reactie

Het beeldje kwam uit een pdf in lage resolutie van het nieuwste album. Ik moest het wat opblazen. Het album had ik zelf nog niet. Maakt verder ook niet uit. Woensdag staat er weer een ander beeld.

 

Lang leve de riemen die je soms toegereikt krijgt om te roeien... en dan vind men het vreemd dat je de andere kant van de rivier niet echt haalt :e010: Ik benijd de noodzaak voor de vele updates bij de site niet...

Link naar reactie

Die noodzaak komt door de productie van de uitgevers, hé. Deze week alleen al weer meer dan vijftig nieuwe strips. Als je dat een beetje in alle gevarieerdheid wil verwerken en ondertussen ook nog wil vooruitblikken, dan kom je er niet met één update per week. Bovendien willen we ook een beetje extra's presenteren die minder prioritair zijn, maar waarmee we hopelijk wel voor onderscheid zorgen.

Link naar reactie

Tiki, enig idee waarom daedalus ervoor koos om te beginnen bij deel 2 van de reeks Complot?

http://www.editions-delcourt.fr/serie/complot-01-le-krach-de-1929.html

Ik kan er enkel naar gissen, maar Daedalus heeft al goed gescoord met tempeliersstrips, zelfs met uitverkochte en herdrukte albums. Als je dan een nieuwe reeks kan lanceren met zo'n tempeliersverhaal ipv een economische strip, ik zou ook niet twijfelen.

Link naar reactie

Na gezondheidsproblemen en heel wat aanslepende rechtenkwesties is Paolo Eleuteri Serpieri terug met de serie die hem zijn grote doorbraak bezorgde: de erotische post-apocalyptische reeks Druuna. In januari 2016 verschijnt bij Glénat in het Frans Druuna 0: AnimaDark Dragon Books neemt de vertaling voor haar rekening in maart 2016........
Anima is een tekstloos verhaal ........

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...