Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

De Wapenmeester ziet er idd wel interessant uit. Het verhaal klinkt een beetje cliché, maar als het goed is uitgewerkt dan kan dat best een leuke strip worden.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ja, dat ziet er tof uit.

 

Bij het artikel van de Funckens, blijf ik het verhaal van de 'vervalste' lezersbrieven straf vinden. Ik vraag me af in welke mate dit gebeurt op andere redacties... 

 

In mijn studententijd hield ik nog een wedstrijdje met een collega kotstudent om om ter meest in de lezersrubriek van HLN en Nieuwsblad te verschijnen. Was eigenlijk niet zo moeilijk. Onlangs verscheen er nog een lezersbrief van Kontiki in de Humo.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Voor Robbedoes schreef Yvan Delporte onder schuilnamen lezersbrieven. Onder andere met vragen wanneer Natasja eindelijk weer eens in het blad verschijnt. Met die gepubliceerde brieven toog Delporte dan naar Walthéry om hem diets te maken dat het publiek om meer Natasja vraagt. Walthéry's reputatie qua deadlines is een aanslepende joke.

Omgekeerd paste de tekenaar ook trucen toe. Als er van de redactie poolshoogte genomen werd bij hem thuis nummerde hij een plaat veel verder dan waar hij al werkelijk was. Dan kon hij zeggen dat hij al aan pagina 30 zat of zo terwijl hij niet verder zat dan pagina 10, ik zeg maar wat.

Link naar reactie

Komt de onderstaande tekening van de Funckens niet van een reeks prentenkaartjes met info op de achterkant? Ik heb die serie kaarten volgens mij nog ergens liggen

 

Funcken-veldslag.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Voor Robbedoes schreef Yvan Delporte onder schuilnamen lezersbrieven. Onder andere met vragen wanneer Natasja eindelijk weer eens in het blad verschijnt. Met die gepubliceerde brieven toog Delporte dan naar Walthéry om hem diets te maken dat het publiek om meer Natasja vraagt. Walthéry's reputatie qua deadlines is een aanslepende joke.

Omgekeerd paste de tekenaar ook trucen toe. Als er van de redactie poolshoogte genomen werd bij hem thuis nummerde hij een plaat veel verder dan waar hij al werkelijk was. Dan kon hij zeggen dat hij al aan pagina 30 zat of zo terwijl hij niet verder zat dan pagina 10, ik zeg maar wat.

:lachuuh:  Hilarisch gewoon.

Link naar reactie

Ja, die stress waar ik het over had, komt omdat mijn usb-stick nog thuis ligt met daarop al mijn voorbereidingen. Bedankt om me nog wat meer op te jutten ;-) En er waren nu net overdreven veel updates. Ik was nog tot 5 uur vannacht actief, hyperactief zelfs.

Rond ongeveer 15 uur zal alles online staan.

Link naar reactie

't Is dat ik geen beeld heb van Blake en Mortimer door François Schuiten (jawel), maar daarom is Sam Zabel and the Magic Pen niet minder belangrijk om te presenteren. Je kan het hele verhaal trouwens integraal online lezen op Dylan Horrocks' site.

 

Sam-Zabel-Magic-Pen.jpg

Link naar reactie

Nee, een eigen selectie van de redactie, aangevuld met een selectie van externen die er wat vanaf weten. Het wordt niet per se een historisch lesje. Wel chronologisch opgevat, maar we kiezen voor bepaalde momenten, uit welk jaar dan ook. Die hoeven daarom niet uit de allerbeste albums te komen.

Link naar reactie

Ik had me eerst misteld en kwam er vrijdag pas achter dat ik al op zaterdag met de dagelijkse strookjes moest beginnen. Een aantal technische foutjes zijn nu weggewerkt, de lay-out en navigering zijn wat aangepast en er is een eigen startpagina via een banner op onze welkomstpagina zodat die hele welkomstpagina niet meer wordt opgeofferd.

Oké, dat is te veel gelul om je gewoon te wijzen op strook 2 die nu online staat: http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/Suske-Wiske-70-jaar/Strook-02.htm

Volgende stroken zullen al vanaf 's morgens te zien zijn.

Link naar reactie

Moet nu wel lukken dat jij antwoordt. Dinsdag komt er een zeer mooi moment. Om het nog meer in te kaderen, haalde ik er een citaat bij uit een latere scène in hetzelfde album. De brutaliteit ervan associeerde ik meer met een Urbanus dan met Vandersteen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...