Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (3)] Cover 63 Vs. Cover 7


nobody

  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      30
    • B
      35


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?
 
Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.
De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.     :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.
 
A
post-4-0-62101400-1478125732.jpg
 
eriktex
 
 
 
B
post-585-0-17953100-1477305512.jpg
 

Deze cover spreekt mij enorm aan qua kleurgebruik en weet perfect mijn fantasie te prikkelen. De natte, met neon-verlichte straten, waar een klein meisje wordt achtervolgd door een groot, zwart monster, een beeld dat tot de verbeelding spreekt, een beetje alsof je als vierjarige binnenvalt tijdens een film zoals Blade Runner of Star Wars, je weet niet wat er gebeurt maar intrigeren doet het enorm.

Chimichanga

 
 
 
 
 
Link naar reactie

B gekozen. Na wat heen en weer scrollen. Maar voor mij is B de betere van de twee. 

 

Dit: 

 

De natte, met neon-verlichte straten, waar een klein meisje wordt achtervolgd door een groot, zwart monster, een beeld dat tot de verbeelding spreekt, een beetje alsof je als vierjarige binnenvalt tijdens een film zoals Blade Runner of Star Wars, 

Link naar reactie

Ik weet niet wat iedereen met Jim heeft, heb ook nog geen albums gelezen, maar die covers zijn suiker. En ik hou niet van suiker. Ik hou van zuur en bitter en aardesmaak.

 

B is een erg goede cover waar ik dadelijk door getriggerd wordt. Een klein meisje dat wordt achtervolgd door een soort golem. En dan haar spiegelbeeld in die nauwe steeg.

 

B is duidelijk geen partij voor A.

 

B dus ;)

Link naar reactie

Ik kies voor B.

Bijna naakte vrouwen verkopen misschien goed, maar het is voor mij niet een mooie/goede cover. De titel en de tekening vullen elkaar niet aan. Het lijkt op een Franse hotelkamer ergens midden op de dag. B prikkelt mij meer als lezer. Waarom wordt er naar boven gekeken? Wat is dat voor vreemd wezen dat achter deze jongen/meisje loopt?? Loopt dit wezen mee of is hier sprake van een achtervolging??? Wie of wat is Koma???? Het spiegelbeeld voegt echter nauwelijks extra informatie toe en maakt de tekening moeilijk leesbaar. De donkere inkleuring helpt hier ook niet mee. De cover komt zelfs onaf, schetsmatig over. Peeters heeft betere covers gemaakt!

Wat me trouwens nu pas opvalt is dat beide covers de focus hebben op het midden van de plaat.

Link naar reactie

In andere thread niet voor Jim gegaan, deze keer wel.

't Is gewoon een verleidelijke cover. Blik recht in de camera. Wat tierelantijntjes op de achtergrond. Sproetjes. 

Ook hier weer kijk ik vooral naar: pak ik die strip vast in de winkel of niet. En van Peeters heb ik al veel strips vastgehad, maar deze niet. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...