nobody Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Boekenmagazijn B bazarov Link to comment
JJL Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ofschoon er naar mijn mening een mooiere cover van Beeldschoon meedoet aan het toernooi dan deze, kies ik in dit geval toch voor B. Minpunt vind ik de vogel(?) (ik las het album nog niet), die wat overheersend aanwezig. Link to comment
Rik Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik ga voor de Mondriaancover, B spreekt mij niet zo aan... Omnia mutantur nihil interit Link to comment
nobody Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 B. A vind ik niks aan (sorry). Link to comment
JPAR Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik vind beide niks. B spreekt me het meest aan. Link to comment
Marinelli Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 A is prachtig, hoewel ik de strip zelf maar niets vond. Sober en stijlvol, zo mochten er meer stripcovers zijn. Link to comment
Kristof Berte Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Behalve de Mondriaan-gimmick zegt de A-cover eigenlijk niets. De andere genomineerde Beeldschoon-cover is m.i. wel beter, maar deze is natuurlijk ook niet slecht. Beeldschoon by a landslide! 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Waldorf Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik vind de Mondriaan mooier. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Bart 01 Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik ben voor de Mondriaan gegaan. Ik heb dit boek al twee keer vastgehad in de winkel, puur door de cover. Wel twee keer terug gelegd na het doorbladeren Link to comment
eriktex Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik ben ietwat bevooroordeeld dus kies voor B. Wat mooi is aan deze cover is dat de hoofdpersoon zowel mooi als lelijk (weerspiegeling in het water) wordt afgebeeld... .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 "Het Tuitel complex" is een a-typische cover die toch perfect het begrip "strip" belichaamt. Wasco's strips zijn ook voor mijn smaak vaak te experimenteel, maar deze cover doet qua grafische impact niet onder voor een Chris Ware. Link to comment
Guest bazarov Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Waarom ik deze cover heb gekozen? Omdat ik het een mooie cover vind. Zoals Erik hierboven aanhaalt, er wordt op een subtiele manier zowel mooi als lelijk getoond. Maar als de strip niet gelezen hebt, dan denk je dat het rimpelingen op het wateroppervlak zijn... Persoonlijk vind ik dit heel knap. Verder vind ik het een mooie, eenvoudige maar dynamische, sprookjesachtige cover waardoor ik meteen geïnteresseerd was. Die andere cover (van deze reeks) vind ik ook mooi maar iets te druk en bruusk naar mijn smaak. Link to comment
Timhardt Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Geen van beiden zegt me iets om eerlijk te zijn. Geen stem. Link to comment
SPeeDy Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Cover A trekt enkel de aandacht wegens de mosterd gehaald bij Mondriaan. Aangezien M me niks doet, deze cover ook niet (kunst is subjectief...). Cover B gekozen alhoewel ik dit niet de beste cover van de reeks vind. Die vogel is belangrijk in het verhaal, maar overheerst hier onnodig de cover. Dus als het ooit tot een clash moest komen tussen de 2 BS covers gaat m'n voorkeur zeker naar de andere. Link to comment
Kristof Berte Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Misschien een klein beetje off-topic, maar zou er eigenlijk een cover te vinden zijn die we collectief slecht vinden? Voor elke cover die ik écht waardeloos vind, zijn er toch een heel aantal overtuigde adepten blijkbaar. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Misschien een klein beetje off-topic, maar zou er eigenlijk een cover te vinden zijn die we collectief slecht vinden? Voor elke cover die ik écht waardeloos vind, zijn er toch een heel aantal overtuigde adepten blijkbaar. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
SPeeDy Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Misschien een klein beetje off-topic, maar zou er eigenlijk een cover te vinden zijn die we collectief slecht vinden? Voor elke cover die ik écht waardeloos vind, zijn er toch een heel aantal overtuigde adepten blijkbaar. Nieuw topic? Maar moet dit nu echt? Link to comment
Kristof Berte Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Voor mijn part niet Ik vind het gewoon grappig dat zelfs de covers waar ik absoluut niets aan vind, toch grote fans hebben. En vice versa. Je kan verwachten dat smaken verschillen, maar ik had over sommige covers toch een zekere eensgezindheid verwacht. Maar dat maakt het net leuk, veronderstel ik 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
knobbel Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Ik ga weer niet stemmen wegens lelijk vs lelijker. Smaken verschillen duidelijk (en gelukkig!). Link to comment
Recommended Posts