Yncke Posted November 26, 2016 Share Posted November 26, 2016 Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Blacksad, Ergens tussen de schaduwen (Dargaud, 2016) Volledig in de sfeer van de film noir. Prachtig vind ik dat. pudifar B kuzuri yncke.be Link to comment
nobody Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Natuurlijk stem ik voor de cover die ik zelf indiende. Grimmig en duister, I love it. Criminals are a superstitious cowardly lot. So my disguise must be able to strike terror into their hearts. I must be a creature of the night, black, terrible... Link to comment
Gio Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Batman is een iconisch figuur. Iedereeen weet hoe Batman eruit ziet. Daar maakt deze cover goed gebruik van want veel detail zie je niet. Prachtig! Ik vind deze Blacksad cover wel goed, maar een beetje saai... B dus. Link to comment
Bart 01 Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 De Blacksad is zeker een mooie cover, maar toch één van de minst sterke van die reeks. De zwarte spiegel is een heel dreigende cover. Mooie kleuren en de zwarte en witte vogeltjes/vleermuizen onderaan zijn heel goed gedaan. Voor B gegaan. Link to comment
Rik Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Duister en sinister helemaal mijn cover nummer B Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Timhardt Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Natuurlijk stem ik voor de cover die ik zelf indiende. Grimmig en duister, I love it. Maar zoals ik gisteren al zei: ik maak me geen illusies... inderdaad. ik heb niets met badman, alleen the dark knight gelezen en dat was niet echt mijn 'ding'. schitterende cover, als een vuile veeg. B! Link to comment
nobody Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Dat is jammer dat je alleen die reeks gelezen hebt. Er zijn zovéél Batman klassiekers. Had je nu eerst eens op het forum om raad gevraagd... maar nee, ge wou het weer beter weten Link to comment
the pope Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Er waren betere mogelijkheden uit de blacksad-stal. Deze moet het afleggen tegen batman. Link to comment
JJL Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Laat ik in al dit Batman geweld Blacksad dan een stem geven (ofschoon het een verloren zaak is): 12-1 nu... Link to comment
Waldorf Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Batman heeft wel een erg klein hoofdje. Of gigantische epauletten en een stoel om op te staan. Maar die Blacksad is wel erg cliché. Een goed uitgevoerd cliché, maar toch... Het is stom, maar met een fifties-sfeer trekt je me altijd over de streep. Blacksad dus. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Timhardt Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Dat is jammer dat je alleen die reeks gelezen hebt. Er zijn zovéél Batman klassiekers. Had je nu eerst eens op het forum om raad gevraagd... maar nee, ge wou het weer beter weten alle, geef me eens raad, o wijze van de top! Link to comment
nobody Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Dat moet ge hier niet vragen Link to comment
pudifar Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Natuurlijk stem ik voor de cover die ik zelf indiende. Grimmig en duister, I love it. En ik voor de mijne! Link to comment
Kool Thing Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Batman... Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Chorasan Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Ik ben totaal niet aan comics, maar die Batman-cover heeft wel iets. Vooral die openzwermende vleermuizen vind ik briljant. Hoe graag ik Blacksad ook lees, die cover vind ik niet speciaal. B dus. "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Marinelli Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Prachtige Blacksad, ook kleuren en tekst maken mee deel uit van het oude filmposter-effect ... Deze Batman vind ik niet zo bijzonder als coverbeeld. Zeker niet lelijk, maar na wat langer kijken moet ie toch het onderspit delven voor Blacksad ... Link to comment
Timhardt Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Dat moet ge hier niet vragen En waarom niet? Is zo'n covertornooi ook niet de perfecte uitvlucht om het over inhoud te hebben? Link to comment
nobody Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Nee, want de inhoud mag niet tellen in een covertoernooi Link to comment
Suske Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 Batman heeft een knappe tekening, maar de typografie trekt op niks. Ik heb dan maar voor Blacksad gekozen. Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
nobody Posted November 29, 2016 Share Posted November 29, 2016 gekozen voor B B B B BATMèèèèèèèn Vind A ook de zwakste Blacksad-cover. Die van deel 1 is één van mijn favorieten. Deze is net te oud. Link to comment
nobody Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 alle, geef me eens raad, Ik zeg altijd: begin met Batman Year One (Miller & Mazzucchelli) en The Long Halloween en Dark Victory (beide Loeb & Sale). In die volgorde. Dat is een goeie kennismaking met Batman. Link to comment
mojo Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Ik zeg altijd: begin met Batman Year One (Miller & Mazzucchelli) en The Long Halloween en Dark Victory (beide Loeb & Sale). In die volgorde. Dat is een goeie kennismaking met Batman. Mee eens en als je wil verder lezen, vergeet dan zeker Gotham Central niet! This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Recommended Posts