shakeitupguy Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Binnen 3 maand is het weer zover : de tweede editie van de FACTS spring. Onze eerste tekenaar die we kunnen aankondigen is Rob DenBleyker van de geweldige webcomicserie Cyanide and Happiness. Begin 2017 mogen jullie een aankondiging verwachten van een handvol strip en comic tekenaars. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Oh geweldig! Geniale serie! Quote Link to comment
Guest Peter Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn. Het is immers gewoon Big Business. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 4, 2017 Author Share Posted January 4, 2017 Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn. Het is immers gewoon Big Business. Reep niet meer informatief? Dat slaat nergens op. Zoals gebruikelijk zullen tekenaars ook hier aangekondigd worden. Na een eerste Amerikaanse genodigde die al op heel wat bijval kon rekenen, ziehier een aankondiging van enkele Europese comic -en strip tekenaars. Elia Bonetti (Drakenorde, The Night of the Living Dead) Goran Sudzuka (Wonder Woman, Hellblazer Marco Turini (Doctor Strange, ssassin’s Creed) Paolo Deplano (Dwergen 3, Meesters Inquisiteurs 2, Huurlingen) --> aan de Daedalus stand John Bolton (Shame, Man-Bat, X-Men, Army of Darkness) g Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn. Het is immers gewoon Big Business. Ten eerste; wat stáát hier? Ten tweede; als ik denk te begrijpen wat er staat, waar baseer je dat op? Waarom is de Reep niet meer informatief? Quote Link to comment
PanzerOfTheApes Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Negeren die handel! Nu belangrijker: komt Jean-Claude van Damme nu? :-) Quote Link to comment
Tweetie Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Na een eerste Amerikaanse genodigde die al op heel wat bijval kon rekenen, ziehier een aankondiging van enkele Europese comic -en strip tekenaars. Elia Bonetti (Drakenorde, The Night of the Living Dead) Goran Sudzuka (Wonder Woman, Hellblazer Marco Turini (Doctor Strange, Assassin’s Creed) Paolo Deplano (Dwergen 3, Meesters Inquisiteurs 2, Huurlingen) --> aan de Daedalus stand John Bolton (Shame, Man-Bat, X-Men, Army of Darkness) Is Elia Bonetti bij jullie of bij Dark Dragon met Night of the living dead? En tekent John Bolton dit keer? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 6, 2017 Author Share Posted January 6, 2017 Is Elia Bonetti bij jullie of bij Dark Dragon met Night of the living dead? En tekent John Bolton dit keer? Als het niet vermeld staat, staan de tekenaars bij de organisatie. John Bolton zal normaliter deze keer tekenen. Wel bij aankoop van een boek. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Kijk op Facebook want nu vanvan hier niet meer van is zal de reep niet meer informatief zijn. Het is immers gewoon Big Business. mag ik even NIET politiek correct zijn en zeggen dat dit een KUT-opmerking is?! Dit is eerlijk iets wat een klojo kan zeggen! Als je iets zou moeten weten, dan zou het wel moeten zijn dat de Artist Alley nog steeds een Act of Love is voor de mensen die het organiseren en Shakeitdown en Devilcreator zijn daarbij de drijvende krachten. En die zijn overactief op de Reep, dus gedraag je even, gast!!! (en ja, ik mag nu eens lekker eerlijk zijn omdat ik niet meer voor FACTS werk ) Zo.. dat lucht op! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
JPAR Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 mag ik even NIET politiek correct zijn en zeggen dat dit een KUT-opmerking is?! Dit is eerlijk iets wat een klojo kan zeggen! Als je iets zou moeten weten, dan zou het wel moeten zijn dat de Artist Alley nog steeds een Act of Love is voor de mensen die het organiseren en Shakeitdown en Devilcreator zijn daarbij de drijvende krachten. En die zijn overactief op de Reep, dus gedraag je even, gast!!! (en ja, ik mag nu eens lekker eerlijk zijn omdat ik niet meer voor FACTS werk ) Zo.. dat lucht op! Shake it up or down? Quote Link to comment
Guest Peter Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Wat een domme reacties. Facebook wordt steeds belangrijker en werd eerder bijgewerkt. Daarnaast het is een commerciële organisatie. Ik heb niets gezegt over de vrijwilligers, hoe ze ook heten. Hopenlijk krijgen ze een vergoeding voor het werk of misschien wel een reisje naar een buitenlandse beurs. Quote Link to comment
Guest rever Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 FACTS begint al goed.. John Bolton is altijd een geweldige gast!! Nu Frank Miller, Jim Lee en Todd Mcarlane nog Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 FACTS begint al goed.. John Bolton is altijd een geweldige gast!! Nu Frank Miller, Jim Lee en Todd Mcarlane nog Idd. Thx. Haha, nu noem je toch wel de moeilijkste te strikken comic tekenaars (die trouwens niet meer tekenen op beurzen) :-p Maar we doen ons best om toch ooit 1 van de deze 3 te mogen strikken John Bolton zal normaliter deze keer tekenen. Wel bij aankoop van een boek. Hij heeft bevestigd dat hij zal tekenen :-) maar wel bij aankoop van zijn Shame integrale en wellicht ook bij aankoop zijn Man-Bat album in Nederlandstalige versie (waar ik hoop exemplaren van te kunnen bemachtigen). Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 wellicht ook bij aankoop zijn Man-Bat album in Nederlandstalige versie (waar ik hoop exemplaren van te kunnen bemachtigen). Ik hoop het wel, want ik heb juist de eerste twee delen op de vorige FACTS bij hem gekocht. En om die nu nóg eens te kopen... Quote Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Idd. Thx. Haha, nu noem je toch wel de moeilijkste te strikken comic tekenaars (die trouwens niet meer tekenen op beurzen) :-p Maar we doen ons best om toch ooit 1 van de deze 3 te mogen strikken Hij heeft bevestigd dat hij zal tekenen :-) maar wel bij aankoop van zijn Shame integrale en wellicht ook bij aankoop zijn Man-Bat album in Nederlandstalige versie (waar ik hoop exemplaren van te kunnen bemachtigen). Steranko is ook goed hoor . Of Romita Sr. Of John Byrne. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Shake it up or down? ik mag het zeggen Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Spawn999 Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Negeren die handel! Nu belangrijker: komt Jean-Claude van Damme nu? :-) Denkutnie.... Quote Tumblr Link to comment
PanzerOfTheApes Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 IK BLIJF HOPEN!!!! Quote Link to comment
Tweetie Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 IK BLIJF HOPEN!!!! Hij is bang. In Belgie hebben ze echte terroristen . Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Dan hoop ik op Chuck!! Quote Tumblr Link to comment
shakeitupguy Posted January 19, 2017 Author Share Posted January 19, 2017 Allé hup, ziehier 4 nieuwe aankondigingen. En het is niet omdat het nu nog niet op de FACTS website of FB is aangekondigd, dat het niet officieel is Een primeurke voor de forummers mag wel soms Claudio Castellini (Spider-Man, Conan, Batman Black & White, Wolverine, Thundercats)Giuseppe Cafaro (Suicide Squad, Batman/Superman, Superman/Wonderwoman and Catwoman)Nicolas Bournay (Nexus)Julien-Hugonnard Bert (inkter bij Roodhaar 1, TempelRidder 2, en bij heel wat Créty verhalen zoals Drakenbloed, Star Wars: Rebellenprinses) Quote Link to comment
Guest Bade Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Interesse in Hugonnard Bert? Reken maar NIET op zijn aanwezigheid;in Angouleme is hij voor de zoveelste keer niet komen opdagen. Keuze genoeg maar als je speciaal voor deze 'artiest' komt... Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Maakt wel prachtige schetsen En Angeloume.. geen idee hoe daar te werk ging, maar ik weet dat hij gráág naar FACTS wil. Al jaren. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat die hier heel erg zijn best gaat doen. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Guest Bade Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Ik hoop dat je gelijk hebt maar zijn reputatie is niet gebaseerd op één afzegging. Helaas maar waar. Ook bij kleinere events viel hij van de trap, autopech, de overgrootmoeder van de achternicht van de 2e vrouw van zijn buurman.. Dat soort argumenten. Nogmaals, ik hoop dat je gelijk hebt en hij een bijzondere liefde voor Gent heeft Quote Link to comment
devilcreator Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 zoals we altijd zeggen: We kondigen maar tekenaar aan als alles geregeld is omtrent vervoer. Ik ben verantwoordelijk voor het contact met deze tekenaar en alles verloopt vlot. Laten we dus niet onmiddellijk negatief zijn. Wees blij met wat we al aangekondigd hebben en nog zullen aankondigen. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted February 7, 2017 Author Share Posted February 7, 2017 Zoals jullie hebben kunnen merken, gaan we meerdere tekenaars per aankondiging bundelen. Ook bij deze aankondiging heeft het forum de primeur Deze 3 Europese comic tekenaars komen naar FACTS : Ferran RodriguezGiovanni TimpanoRufus DaygloEn voor de strip liefhebbers zijn erKas & Graza (onder het motto derde keer, goede keer) alsook Lorenzo Palloni, tekenaar van het Het eiland verschenen bij de kersverse uitgeverij Microbe. De volgende aankondiging zal zich concentreren rond enkele niet-Europese comic guests Quote Link to comment
PanzerOfTheApes Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 en Jean-Claude Van Damme uiteraard! :-) Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 DAYGLOOOOOOOOO Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Rufus is inderdaad een mooie naam om te hebben op een event als Facts. Quote Link to comment
velden8 Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Even een vraag: Er wordt aangegeven dat de volgende aankondigingen comic tekenaren zullen zijn. Hieronder de reeds aangekondigde tekenaren, overwegend comic tekenaren op dit moment. Elia Bonetti - Comic Goran Sudzuka - Comic Marco Turini - Comic Paolo Deplano - Europese Strip John Bolton - Comic Claudio Castellini - Comic Giuseppe Cafaro - Comic Nicolas Bournay - Europese Strip Julien Hugonnart-Bert - Comic Lorenzo Palloni - Europese Strip Giovanni Timpano - Comic Ferran Rodriguez - Comic Rufus Dayglo - Comic Kas - Europese Strip Komen er nog aankondigingen van tekenaars die "vertaalde" europese strips getekend hebben? Wanneer wordt er bekend gemaakt op welke dagen deze aanwezig zijn? Dan weet ik of ik een early bird moet aanschaffen en voor welke dag. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Komen er nog aankondigingen van tekenaars die "vertaalde" europese strips getekend hebben? Nou... even snel gekeken Marco Turini: Assassin's Creed @ Dark Dragon Books Paolo Deplano: is hij niet via "Dwergen" @ Daedlus? John Bolton: vertaling Man-Bat @ Panini NL aka Lion Kas & Graza: Thorgal toch? En ik weet zeker dat ik er nog wat over het hoofd zie, maar is toch een goed begin? Wanneer wordt er bekend gemaakt op welke dagen deze aanwezig zijn? an sich is de regel dat als het niet specifiek op de site staat dat ze enkel ZON of ZAT aanwezig zijn, dan zijn ze beide dagen aanwezig. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
velden8 Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Deplano en Kas had ik al vermeld als europese strip. Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat. Man-Bat is ook een comic. FACTS is een leuk event maar ik wil wel gaan met een doel. Anders kan ik altijd nog naar de najaars editie gaan toch? Aangezien ik geen comics verzamel...... Nee, ik verzamel op de eerste plaats europees vertaalde stripboeken en op de tweede plaats een leuke dedie in mijn boek. Denk er sterk over om Rijswijk dit jaar over te slaan. (niet echt dit topic maar wel relevant). Waarom niet? Na al die jaren verzamelen bieden ze niets nieuws voor me. Ik heb nog altijd goede hoop en zin in de aankomende editie van FACTS, maar tot op heden nog geen kaarten aangeschaft. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat. Man-Bat is ook een comic. point taken! Anders kan ik altijd nog naar de najaars editie gaan toch? tuurlijk! Altijd leuk om een feessie in het vooruitzicht te hebben. Daarnaast zou ik nog even in de gaten houden qua aankondigingen, want als ik de club achter de Artist Alley een béétje ken, dan hebben ze altijd wel een leuke verrassingen in het 'strip"-gedeelte, waar jij van aangeeeft te zijn. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
shakeitupguy Posted February 8, 2017 Author Share Posted February 8, 2017 Elia Bonetti Heeft ook strips getekend zoals Drakenorde 0 en de 2 delen van Night of the Living dead, vertaald uit het Frans door Dark Dragon Book Julien-Hugonnard Bert Hij heeft ook meegewerkt aan Roodhaar en Drakenbloed. Er volgt nog zeker een heuse stripnaam die je alleen maar gaat kunnen bemachtigen als je een Early Bird ticket zal hebben. Quote Link to comment
Tweetie Posted February 8, 2017 Share Posted February 8, 2017 Deplano en Kas had ik al vermeld als europese strip. Assassin's Creed is een comic uitgegeven in stripformaat. Man-Bat is ook een comic. Ik snap niet helemaal waarom jij nu zo'n duidelijk onderscheid maakt tussen: * uit het Engels vertaald naar het Nederlands * uit het Frans vertaald naar het Nederlands Quote Link to comment
shakeitupguy Posted February 9, 2017 Author Share Posted February 9, 2017 Ik snap niet helemaal waarom jij nu zo'n duidelijk onderscheid maakt tussen: * uit het Engels vertaald naar het Nederlands * uit het Frans vertaald naar het Nederlands Uit het Engels vertaald naar het Nederlands : gaat over Engelstalige uitgegeven comics Uit het Frans vertaald naar het Nederlands : gaat over de Franstalige Eurostrips. Kortom, hij is gewoon geen liefhebber van comics maar wel van strips :-p Maar hij zal wel uitzonderingen maken want hij stond wellicht ook bij Risso of Don Rosa in het FACTS-verleden :-p Quote Link to comment
velden8 Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Nee, is niet correct. Heb geen Don Rosa gedaan vorig jaar, hij signeerde niet in nederlands vertaalde strips. Risso idem, die heeft de vertaald strip Fulu die hij niet wilde signeren. Een goede vriend heeft echter op de zondag wel een tekening van Risso voor me geregeld in een vertaalde comic. Deze comic had een witte pagina erin waardoor een dedie in het boek mogelijk was. Een comic is voor mij idd geen strip. Ik heb er echter genoeg thuis, maar ga bij deze artiesten niet langs voor een tekening. Ik wil een tekening graag in een Nederlands "vertaald" stripboek. Bij comics is dit nu eenmaal lastig. Al die losse bladen zie ik niet zitten. Zo heb ik als voorbeeld wel een dedie van Charlie Adlard in TWD. Maar dan wel uiteraard een vertaald boek van Silvester. Verder maakt het me niet uit of een strip vertaald is uit het frans, duits, spaans of welke taal dan ook. Belangrijkste criteria bij de aanschaf van een strip blijft voor mij: Lijkt de strip mij leuk? Ik koop zelden stripboeken voor een tekening/dedie waarvan ik op voorhand weet dat ik deze toch nooit zal gaan lezen. Tegenwoordig maak ik hierop soms een uitzondering nu ik kinderen heb. Maar dat vindt ik alleen maar positief. Quote Link to comment
Theoak Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken hoe hij of zij wil verzamelen. Ik ga zelf ook niet (snel) voor een dédicace van een tekenaar waarvan ik op voorhand al weet dat het stripverhaal mij niet echt zal aanspreken. Juist als je een serie of verhaal leuk vindt heeft een originele tekening in een album echt meerwaarde voor mij. Maar het is ook al eens voorgekomen dat ik door het verkrijgen van een dédicace een reeks heb 'ontdekt' die dan zeer de moeite waard bleek te zijn. Frank Lincoln is bijvoorbeeld zo'n reeks. Quote Link to comment
Lecram Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Inderdaad mooie reeks door fantastische dedie maker.... Quote Link to comment
Recommended Posts