nobody Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Tyler Cross: Mooie (en voor het verhaal belangrijke) actiescène, simpel maar doeltreffend getekend. JLL B Bernie Krigstein, uit "Master Race". Het gaat mij voornamelijk om de laatste pagina maar aangezien spreads mogen doe ik de vorige er ook bij zodat de context duidelijker is. De manier waarop actie wordt weergegeven op die laatste pagina is echt fenomenaal, zeker voor die tijd (1955). Aaltomuoto Link to comment
Rik Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Moeilijke keuze maar tenslotte toch voor A gekozen. Ik vind B net iets te druk en teveel tekst. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
sanderg Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 ik kies voor b- ik vind t een erg krachtige en overtuigende scène.. de opzet is misschien wat druk maar wel doeltreffend https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
nobody Posted December 9, 2017 Author Share Posted December 9, 2017 1 uur terug, The Alderwood zei: Ze doen me allebei betrekkelijk weinig Idem, maar na de uitleg nog s te hebben gelezen, en daardoor veel beter te hebben gekeken (naar beide) B gekozen. Link to comment
Tweetie Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Beide erg filmisch, maar B is beter getekend en heeft meer originele elementen. Link to comment
esteban² Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Beide platen spreken mij niet echt aan. Na enige twijfel kies ik toch voor "A", omdat het in één oogopslag simpelweg de mooiste en -ondanks de actie- meest rustige is van beide. Dan moeten we 't niet moeilijker maken. PS: Bij "B" stoort het allerlaatste plaatje in de eerste strook mij wat. De man zijn rechterarm doet iets vreemd. En eens ik zoiets opmerk, kan ik dat niet on-zien. Mierenneuken op wat verder gewoon prima getekend is, ik weet het. Link to comment
Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Voor A gegaan. Ze zijn allebei niet mijn kopje thee, maar B nog minder dan A. yncke.be Link to comment
Rork Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Ik ben voor B gegaan. Beide zijn pagina's vol actie. Het ritme van A vind ik echter wat te traag, in B wordt hier meer mee gespeeld en wordt dit beter uitgewerkt. De vreemde en niet altijd passende poses neem ik daarmee op de koop toe. Link to comment
bouncer Posted December 10, 2017 Share Posted December 10, 2017 Bernie Krigstein is zeer belangrijk geweest voor de ontwikkeling van het stripverhaal in algemene zin. Misschien oogt dit nu niet zo bijzonder meer, maar in 1955 was dit toch wel het grote voorbeeld voor vele vooral Amerikaanse stripmakers. Vooral de laatste pagina bovenste gedeelte herkennen we nu als een zeer geslaagd visueel "trucje ", die bijvoorbeeld Andreas ook zo mooi kan doen. Op het internet het een en ander opgezocht en veel lofbetuigingen gezien aan het adres van Krigstein. Ik ga voor B , maar A zeker ook de moeite waard Link to comment
De Hollander Posted December 10, 2017 Share Posted December 10, 2017 Ik ga voor A, B vind ik gewoon niets aan. A komt er dus beter uit, hoewel dit ook voor mij niet de pagina van de eeuw is. Link to comment
Waldorf Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Na lang denken besluit ik dat B de beste plaat is. Hoe langer ik er over denk, hoe zekerder ik het ben. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Rik Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 5 uren geleden, The Alderwood zei: Helegans mee eens. Dit zou wel'ns een winnaar kunnen zijn. Moet hij wel een fors aantal stemmen extra krijgen anders sneuvelt deze winnaar in de eerste ronde.. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
esteban² Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Dacht ik ook. Ik zie hier absoluut geen winnaar in en het lijkt inderdaad sterk die richting uit te gaan. Sneuvelen, I mean. Link to comment
Dr. Benway Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Heel lastig deze. B gekozen vanwege de originele benadering. marcelherms.nl Link to comment
Recommended Posts