Ga naar inhoud

[Eerste ronde (6)] pagina 61 vs. pagina 30


nobody

[Eerste ronde (6)] pagina 61 vs. pagina30  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

 

tc.jpeg.4249cfc9391c82968d23a3e5a808242e

 

Tyler Cross:

Mooie (en voor het verhaal belangrijke) actiescène, simpel maar doeltreffend getekend.

 

JLL

 

 

 

B

PasteTogether.jpg.717fff095afcea18699881

 

Bernie Krigstein, uit "Master Race". Het gaat mij voornamelijk om de laatste pagina maar aangezien spreads mogen doe ik de vorige er ook bij zodat de context duidelijker is. De manier waarop actie wordt weergegeven op die laatste pagina is echt fenomenaal, zeker voor die tijd (1955).

 

Aaltomuoto

Link naar reactie

Beide platen spreken mij niet echt aan.  Na enige twijfel kies ik toch voor "A", omdat het in één oogopslag simpelweg de mooiste en -ondanks de actie- meest rustige is van beide.  Dan moeten we 't niet moeilijker maken.

PS: Bij "B" stoort het allerlaatste plaatje in de eerste strook mij wat.  De man zijn rechterarm doet iets vreemd.  En eens ik zoiets opmerk, kan ik dat niet on-zien.  Mierenneuken op wat verder gewoon prima getekend is, ik weet het.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Bernie Krigstein is zeer belangrijk geweest voor de ontwikkeling van het stripverhaal in algemene zin.

Misschien oogt dit nu niet zo bijzonder meer, maar in 1955 was dit toch wel het grote voorbeeld voor

vele vooral Amerikaanse stripmakers.

Vooral de laatste pagina bovenste gedeelte herkennen we nu als een zeer geslaagd visueel "trucje ", die

bijvoorbeeld Andreas ook zo mooi kan doen.

Op het internet het een en ander opgezocht en veel lofbetuigingen gezien aan het adres van Krigstein.

Ik ga voor B , maar A zeker ook de moeite waard

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...