Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (12)] pagina 40 vs. pagina 47


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

69 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 22-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

20171126_201135.jpg.935bd57c87958cff13bc

 

Een plaat uit de reeks Peter Pan van Loisel, uit de zwart-wit luxe-integrale. De actie van de krokodil, 4 kaders die een fractie van een seconde samenvatten. Weergaloos. 

 

Wel een vrij slechte foto, maar ik wil het boek niet teveel plooien 

 

Kristof Berte

 

 

B

 

13592689_1219377771420135_13272330607175

 

Als ik dan toch een tweede mag kiezen. Leuke noir-stijl door Giorgo Cavazzano. (1999) (=> vast een heel knappe Italiaanse man. Stem op hem, vrouwelijke Repers!) Het ziet er wel mooier uit op papier. (vind ik) Dan ziet het groen in de wolken er mooier uit.

Misschien niet DE mooiste plaat maar ik kan geen andere vinden momenteel. Ik heb al bij al nog niet zoveel strips gelezen als de meeste hier :( 

 

Red Arrow

Link naar reactie

Ik ben voor B gegaan ondanks dat A ook een zeer mooie pagina is. De dreiging van het rangeerterrein en de achtervolger zijn mooi opgebouwd. En dan dat laatste plaatje: bam! dat vuurwapen in je gezicht.

 

Aanvullend op de toelichting bij dezen een afbeelding van Cavazzano:

cavazzano.thumb.jpg.1e1801c0d89d5d854417f37648cee0a9.jpg

Link naar reactie

Verdorie toch. Dit is geen evidente keuze. Ik ben fan van zowat alles dat Loisel tekent. Dus zou haast automatisch daar op stemmen. Maar een sterkte sfeermaker in zijn geval is ook wel de inkleuring, die hier helaas ontbreekt. Ik zou Peter Pan nooit als zwart/wit uitgave in huis halen. En twijfel ook of ik nu net deze plaat zou gekozen hebben. Al is deze prima natuurlijk, daarover geen twijfel.

 

 

Wat een verrassend sfeervolle Mikkie Moes, zeg. Een pagina die zo leuk oogt dat deze mij doet twijfelen tegenover een Loisel ... Dat is niet niets. Ik heb nog bedenktijd nodig, zoveel is duidelijk. :)

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik vind de inkleuring van Peter Pan vaak nogal flets, daarom dat ik voor de zwart-wit gekozen heb.

 

In zwart-wit zie je overigens ook het absolute supertalent van Loisel terug. Elke plaat is geniaal opgebouwd, met een ongelooflijke graad van detail.

 

De reden dat ik deze plaat koos: ik vond de laatste albums van de reeks een beetje achteruitgaan. De eerste albums sleepten mij veel meer mee. Maar dan kwam er plots deze plaat, waardoor alles verandert. Een mokerslag die het einde van de reeks naar een hoger niveau tilt. Plus ik hou wel van platen waar een visueel idee achter zit. Eén paginabrede strook, 4 hoge kaders, opnieuw een paginabrede strook. Symmetrie.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...