Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (13)] pagina 18 vs. pagina 32


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 23-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

DeHollander-Marini.jpg.a88113a0f093610f0

 

Ik heb eens voor mijn kast gestaan. Ondoenbaar om er 2 uit te zoeken. Ik lees niet omdat ik een luie lezer ben, maar vooral omdat ik heel veel tekenwerk bewonder.

De Hollander

 

 

B

 

daytripper_3.jpg.5305bb17c8542a0674b8acd

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER!  :)

 

kuzuri

Link naar reactie
Op ‎16‎-‎12‎-‎2017 om 15:20, Yncke zei:

B gestemd. Voor mij is een strip juist de combinatie van tekst en beeld, en het combineert wonderschoon: de kleur van de lucht, de vlieger, de kleine die maar met een half oor luistert naar een heel mooi inzicht in het leven.

Eens.... dit was geen moeilijke keuze.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Waldorf zei:

B. Natuurlijk B. B gaat dit tornooi winnen. B is waarom we strips lezen. 

Zonder de motivatie van je voorspelling in twijfel te trekken Waldorf wil ik daar wel iets aan toevoegen. Ik heb ook B gekozen maar geprobeerd het los te zien van de hele strip zelf. Als ik dat niet zou doen dan zou ik ook nu al zeggen dat B wint. Maar dan zou de verkiezing gaan om de beste strip/comic die ik de afgelopen jaren heb gelezen.

Link naar reactie

A natuurlijk! Chris Ware is een geweldig kunstenaar. Een ieder die de moeite zou nemen om in zijn werk te duiken wordt daar voor beloond met een traktatie die zowel je hersenen laten werken als ook oogstrelend zijn qua tekenwerk. Wat de beste man al vele jaren maakt  is van een verbijsterend hoog niveau. Zowel qua vormgeving als inhoud.

 

Hier kies je zelfs voor een heel oeuvre. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...