Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Ik heb eens voor mijn kast gestaan. Ondoenbaar om er 2 uit te zoeken. Ik lees niet omdat ik een luie lezer ben, maar vooral omdat ik heel veel tekenwerk bewonder. De Hollander B Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel. Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba. AANRADER! kuzuri yncke.be Link to comment
Bart 01 Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 B. Kandidaat winnaar voor mij. Prachtig samenspel tussen tekst en beeld. Meer dan louter visueel imponeren, zegt deze pagina ook iets. Link to comment
Dr. Benway Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 B, geen twijfel. marcelherms.nl Link to comment
Chimi Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 46 minuten geleden, Bart 01 zei: B. Kandidaat winnaar voor mij. Prachtig samenspel tussen tekst en beeld. Meer dan louter visueel imponeren, zegt deze pagina ook iets. 100% mee eens. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
sanderg Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 49 minutes ago, Bart 01 said: B. Kandidaat winnaar voor mij. Prachtig samenspel tussen tekst en beeld. Meer dan louter visueel imponeren, zegt deze pagina ook iets. beter kan ik t niet verwoorden- dit is n potentiële winnaar voor mij https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tweetie Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Allebei de verhalen ken ik niet en dan is A makkelijker te plaatsen. Link to comment
esteban² Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Niets mis met A, maar voor mij kansloos tegen B. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
nobody Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 29 minuten geleden, Tweetie zei: Allebei de verhalen ken ik niet en dan is A makkelijker te plaatsen. Serieus? Als je de tekst leest, beweer ik het tegendeel. Link to comment
Rik Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 De scene met de man en het jongetje pakt mij meer dan de vechtscene met wederom een mooie sexy geklede jongedame. Mijn keus is deze ronde dus snel gemaakt. Sterker nog Daytripper staat vanaf nu op mijn aanschaflijst... Omnia mutantur nihil interit Link to comment
De Hollander Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Uiteraard A gestemd. Voor mij is het visuele nou eenmaal doorslaggevend. De tekst van B is mooi, kan zo op een tegeltje voor elke WC, maar zonder de tekst blijft er in mijn optiek niet veel over. Link to comment
Yncke Posted December 16, 2017 Author Share Posted December 16, 2017 B gestemd. Voor mij is een strip juist de combinatie van tekst en beeld, en het combineert wonderschoon: de kleur van de lucht, de vlieger, de kleine die maar met een half oor luistert naar een heel mooi inzicht in het leven. yncke.be Link to comment
Nesse Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Op 16-12-2017 om 15:20, Yncke zei: B gestemd. Voor mij is een strip juist de combinatie van tekst en beeld, en het combineert wonderschoon: de kleur van de lucht, de vlieger, de kleine die maar met een half oor luistert naar een heel mooi inzicht in het leven. Eens.... dit was geen moeilijke keuze. Link to comment
Waldorf Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 B. Natuurlijk B. B gaat dit tornooi winnen. B is waarom we strips lezen. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Nesse Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 13 minuten geleden, Waldorf zei: B. Natuurlijk B. B gaat dit tornooi winnen. B is waarom we strips lezen. Zonder de motivatie van je voorspelling in twijfel te trekken Waldorf wil ik daar wel iets aan toevoegen. Ik heb ook B gekozen maar geprobeerd het los te zien van de hele strip zelf. Als ik dat niet zou doen dan zou ik ook nu al zeggen dat B wint. Maar dan zou de verkiezing gaan om de beste strip/comic die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Link to comment
nobody Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 A natuurlijk! Chris Ware is een geweldig kunstenaar. Een ieder die de moeite zou nemen om in zijn werk te duiken wordt daar voor beloond met een traktatie die zowel je hersenen laten werken als ook oogstrelend zijn qua tekenwerk. Wat de beste man al vele jaren maakt is van een verbijsterend hoog niveau. Zowel qua vormgeving als inhoud. Hier kies je zelfs voor een heel oeuvre. Link to comment
Nesse Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Haha.... point taken. Maar dan hierbij wat extra uitleg: ik kies voor de mooiste van de 2 pagina's en raad daarbij tegelijkertijd aan om eens in zijn werk te duiken. Link to comment
Recommended Posts