nobody Posted January 19, 2018 Share Posted January 19, 2018 Derde ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel. Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba. AANRADER! kuzuri B Jerome K Jerome Bloks van Dodier. Een scène waarin de sympathieke detective op zijn solex een politiewagen schaduwt. De beelden zijn erg goed gekozen. Bloks komt maar enkele keren in beeld, soms alleen zijn hoofd in een spiegel, de band van zijn solex... Dodier gebruikt heel vaak foto's als basis en dat merk je wel. Toch leven zijn personages en zijn platen. Ook een zulke heldere vertelling dat woorden achterwege kunnen blijven. dirk (monsieur toupet) Link to comment
Yncke Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Oh wow, dat is een verdomd moeilijke keuze. Hier moet ik nog even over nadenken... yncke.be Link to comment
SPeeDy Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 ik ook, want vind ze beide niet zo fantastisch... Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Yncke Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Van mij is 't juist omgekeerd. Beide spreken mij erg aan, maar elk om andere redenen. yncke.be Link to comment
Dr. Benway Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Ik was in eerste instantie wel onder de indruk van A maar hoe vaker ik 'm zie hoe minder het wordt. En de tekst is eigenlijk ook wel een beetje cliché. B is wat mij betreft geen winnaar maar wel de beste van deze twee. marcelherms.nl Link to comment
sanderg Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 A voor mij. B vind ik mooi, maar nogal saai.. https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Nesse Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Deze vond ik niet moeilijk... A Link to comment
TDPB Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 B is ondanks het eerste saaie zicht veel beter getekend, inventiever vorm gegeven en mooier ingekleurd dan A (dat gras dat zomaar in de lucht oplost!) Ik blijf kiezen voor B! Link to comment
esteban² Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 B is vakkundigheid. Toch zijn de filmische camera standpunten, zoals ik dat noem, in dat genre schering en inslag. Vrij cliché. Ergens is keuze A dat ook wel, die technisch gezien minder mooi is. Maar als geheel spreekt het mij veel meer aan. Opnieuw A voor mij. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Kristof Berte Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Moeilijke keuze. Ik kies uiteindelijk toch voor B. Als je A vergroot, lijkt het perspectief van het ventje linksonder erg raar. Terwijl er aan B niets maar dan ook niets verkeerds op te merken is. Een plaat die perfect doet wat ze moet doen. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
TDPB Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 39 minuten geleden, esteban² zei: B is vakkundigheid. Toch zijn de filmische camera standpunten, zoals ik dat noem, in dat genre schering en inslag. Vrij cliché. Ja. En de standpunten in A komen recht uit Kuifje of Jommeke (met personages die bijna op de rand van de kaders staan.) Al even cliché dus. A is saai. Er gebeurt niets in. Vier keer dezelfde actie vanuit een ander standpunt. Link to comment
TDPB Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 Zwijg over die vlieger! Ik erger me aan de keuze om die vlieger, die boom en die tekstballon allemaal over elkaar heen te plaatsen in dat eerste prentje (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij ). Link to comment
Zwendel Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 10 minuten geleden, The Alderwood zei: De vlieger gaat toch van vader op zoon Een vlieger hoort op te gaan. Omhuuge... Link to comment
Kristof Berte Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 28 minuten geleden, Tom B zei: Zwijg over die vlieger! Ik erger me aan de keuze om die vlieger, die boom en die tekstballon allemaal over elkaar heen te plaatsen in dat eerste prentje (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij ). Inderdaad. Ik vraag me ook af waarom ze die vlieger zo dicht bij die boom laten zweven. Al die plaats ernaast. Dat is gewoon vragen om een vastzittende vlieger. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
esteban² Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 47 minuten geleden, Tom B zei: Ja. En de standpunten in A komen recht uit Kuifje of Jommeke (met personages die bijna op de rand van de kaders staan.) Al even cliché dus. A is saai. Er gebeurt niets in. Vier keer dezelfde actie vanuit een ander standpunt. Ja, dat zei ik zelf ook al. A is ook cliché tot op zekere hoogte. Maar als geheel doet het mij tenminste iets. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
SPeeDy Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 omuughe: https://www.bing.com/videos/search?q=de+vlieger+de+buck&view=detail&mid=40A4C9518406AA326F1240A4C9518406AA326F12&FORM=VRRTAP Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Rik Posted January 24, 2018 Share Posted January 24, 2018 A. Duidelijk A. Ik vind B helemaal niet bijzonder. Knap dat hij zo lang in het toernooi zit.. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Ow, hele hele moeilijke. Toch gekozen voor B omdat die plaat me voordien me nooit was opgevallen maar ze toch schitterend is. Idem als de Jojo en The Spirit. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 2 uren geleden, Kool Thing zei: Toch gekozen voor B omdat die plaat me voordien me nooit was opgevallen maar ze toch schitterend is. Idem als de Jojo en The Spirit. Is wat onopvallend, maar zit wel heel goed in elkaar. Link to comment
Recommended Posts