Yncke Posted January 21, 2018 Share Posted January 21, 2018 Derde ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A The Spirit - Will Eisner: een prachtige sfeervolle plaat die je meteen het verhaal intrekt. Dr. Benway B Deze plaat uit de Wentelwereld van Storm is echt een beauty.. Rik yncke.be Link to comment
sanderg Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Beide mooi, maar uiteindelijk vind ik B toch wel wat kitsch... sfeerzetting in de eerste helft van pagina A is geweldig! https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 A, absoluut. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Dr. Benway Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Duidelijk A 😁 marcelherms.nl Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 De kleurversie is beter :-) A is echt wel een heel sterke plaat Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Fonske Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Twee favorieten van mij, maar in dit geval zeker A. Link to comment
Tweetie Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 1 uur geleden, Kool Thing zei: De kleurversie is beter :-) A is echt wel een heel sterke plaat Ik vind de zwartwit versie aanzienlijk sterker... Link to comment
TDPB Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Ik begrijp A eigenlijk niet zo goed. Is de Spirit onzichtbaar in de eerste prentjes? Is hij van water gemaakt? En vanwaar die rare inkleuring van het masker in het laatste prentje? Is dat een mix van de ogen van de spirit en die van een vrouw? Link to comment
Tweetie Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 21 minuten geleden, Tom B zei: Ik begrijp A eigenlijk niet zo goed. Is de Spirit onzichtbaar in de eerste prentjes? Is hij van water gemaakt? Nee, hij is gewoon kletsnat van de regen. 22 minuten geleden, Tom B zei: IEn vanwaar die rare inkleuring van het masker in het laatste prentje? Is dat een mix van de ogen van de spirit en die van een vrouw? Nee, zie de zwartwit versie. Eisner heeft het de inkleurder lastig gemaakt, want z'n masker heeft wel een buitenrand, maar geen binnenrand bij de ogen. Waarschijnlijk bedoeld om aan te geven dat de Spirit zonder masker niet bestaat, hij is z'n geheime identiteit geworden. Link to comment
esteban² Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Ik had dezelfde bedenking(en) als Tom. Vooral de vrouwelijke ogen storen mij. Sfeervol? Dat valt mee. Mogelijk was The Spirit eerst, dat kan. Ik weet het simpelweg niet. Maar ik heb zoiets al honderd keer gezien. En ik kan de tekenstijl op deze pagina niet echt waarderen. Een anti-Spirit stem dan maar, in het voordeel van Storm. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 1 uur terug, Tweetie zei: Nee, hij is gewoon kletsnat van de regen. Maar wat doen die stapgeluiden dan naast die plasjes in de hal? (bij de heringekleurde versie lijkt het overigens alsof het om urine gaat). Link to comment
Tweetie Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 2 uren geleden, Tom B zei: Maar wat doen die stapgeluiden dan naast die plasjes in de hal? (bij de heringekleurde versie lijkt het overigens alsof het om urine gaat). Volgens mij bedoeld om aan te geven dat het water van hem af gedrupt is. Het kunnen geen stapgeluiden zijn, want al die stappen kunnen niet tegelijkertijd gezet worden. Link to comment
TDPB Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 57 minuten geleden, Tweetie zei: Het kunnen geen stapgeluiden zijn, want al die stappen kunnen niet tegelijkertijd gezet worden. Hoe lang lees je al strips? In één stripprentje zijn namelijk heel vaak dingen te zien die niet tegelijkertijd gebeuren. Link to comment
Metabaron Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 Storm met lichte tegenzin, want die gaat al minstens een ronde te lang mee. Met die Spirit heb ik helemaal niks. Link to comment
Yncke Posted January 25, 2018 Author Share Posted January 25, 2018 Ik blijf smelten voor de world building die in de Stormpagina gebeurt. Deze scene is gewoon fantastisch, in de fantasie-zin van het woord. (Ik denk dat ik eens een paar Storms ga herlezen. De Pandarveverhalen.) yncke.be Link to comment
SPeeDy Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 14 hours ago, sanderg said: Beide mooi, maar uiteindelijk vind ik B toch wel wat kitsch... sfeerzetting in de eerste helft van pagina A is geweldig! Idem, maar heel knappe kitsch. B dus voor mij. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
esteban² Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Het moet gezegd, al die Storm-pagina's hier hebben mij benieuwd gemaakt naar de reeks. Het spreekt mij in ieder geval aan. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Recommended Posts